Skip to main content

majlis doa selamat menyambut kedatangan Ramadhan

jumaat lepas, ofis aku buat majlis bacaan doa selamat. bersempena dengan penubuham subsidiari baru kami dan penambahan bangunan ofis. dalam masa sama jugak sempenan nak menyambut kedatangan Ramadhan. aku yang dipertanggungjawabkan untuk handle majlis ni telah melaksankan tugas yang diamanahkan dengan penuh rasa tanggungjawab. 

alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar dan sempurna. cuma drag sikit la sebab guest keep on coming. kitorg jemput customers, suppliers, jiran- jiran ofis, family yang bole datang dan tak lupa the bankers. seronok sangat bila dapat berjumpa secara informal. yang jauh terasa rapat. 

kami seisi ofis bertemakan pakaian kebangsaan mmg terasa mcm nak raya pun ada. tu yg rasa happening,. majlis bermula dengan solat Asar dan bacaan doa selamat dan diikuti dengan jamuan minum petang selesai bila jam menghampiri 8 malam. sebab tetamu syok kot lepak ofis kitorg. 

maka, sempena menyambut kedatangan Ramadhan esok hari, aku dengan rasa rendah diri ingin memohon maaf kepada semua anda ada keterlanjuran kata sepanjang aku menulis disini. dan maaf juga kepada kenalan- kenalan rapat yang selalu aku jumpa. halalkan makan minum ye. dan moga kita dapat menjalani ibadah puasa yang lebih baik dari tahun- tahun sebelumnya. insyaAllah...

sebahagian dari makanan yang aku tempah dari warung bistro. 1st time order, sangat puas hati! semua pun complete. menu of the day mee kari, puding, cucur udang, kuih dalam daun pisang tu aku tak tau nama dia, buah- buahan, air sejuk dan air panas.

ada satay samuri dan jugak roti jala.

majlis dimulakan dengan solat Asar dan bacaan doa selamat. berapa kerat je ni. sebab yang lain masih kat site.

selesai bacaan doa, jamuan pun bermula...terasa macam jamuan hari raya je.

ni la executive director company aku Brig Gen Dato' Mohd Fahami. yang sangat humble dan cool turut hadir memeriahkan majlis.

antara tetamu yang hadir memeriahkan majlis..

the official photographer of that day. kalau nampak gambar dalam entry ni cantik lain macam, bukan lah dari camera aku ye :)

tetamu jemputan aku pun dah tiba. tak sangka big boss RHB pun turun. honored to have u guys here.

sampai bersila panggung aku kat bawah melayan tetamu aku. thanks kak zana and ching for coming. :)

dah semacam trend kat ofis aku ni, yang lelaki bersongkok tinggi. ni tgh tengok songkok sape paling tinggi..

aku dan officemate aku nor, sedang membincangkan makanan apa nak ditapau karang. hahahah...

sebelum bersurai, sedikit ucapan dari big boss kami, Ir Suhaidi.

ucapan penutup by our MD, Ir. Khaidzir.

majlis bersurai lebih kurang 7.30 malam. lepas tu tunggu caterer amik balik barang diorg almost 8 jugak la. sian nia dgn adel mama amik lambat haritu. tapi takpe, sekali sekala kan? aku bagi la nursery sikit makanan yang aku tapaukan. bak kat bed, entry ni aku kuakan harini sebab ada gambar makanan. kang takut ada yang terganggu emosi tengok segala makanan tuh. eceh! till next entry. salam...

Comments

Fieza said…
Company alyya construction ek..best kejer company besar cam ni ek..staff perempuan tak ramai ek
mamashasha said…
wahh sekali sekala begini mmg meriah alya....dpt kenal2 among customers,suppliers,bankers,neighbours sume....co aku dah biasa buat gini hehe....doa selamat sekali ye....bagus ianya secara tak langsung mendatangkan keharmonian pada co jugak...
mamashasha said…
wei shawl tu cun sehhhh kena ngan baju...aku blum ada kaler cekelet..
LYaFRINA said…
ALYA.. SAMALA..
LYA PON MINTAK MAAF BYK2 KALU ADA TSINGGUNG K APA K...

SELAMAT MENYAMBUT KETIBAAN RAMADHAN ALYA...

SAHUR NANTI MASAK APA???
amal_fc1303 said…
agak dh. gmbr cntik semcm jer msti bukan kamera ko kan. kamera photographer tu. hehehe. oit meriah nye majlis nyer. makanan tu bnyk nyer. abeh ke sume makanan tu? mcm open house raya dh ina tgk. hehehe.

selamat berpuasa.
AieZa said…
aku berminat tgk roti jala itu.. nmpk sgt sedap.. ishhh poserr..
Ryn said…
aku rasa bulan poser ni laa lg ramai akan wat entry makanan..hahahaha...tergugat? takde arr...cuma ada sikit terliur..hahahaha...
yantieramli said…
alya...kuih 4 segi dlm daun tu tepung pelita namenya...:) mak mertua yanti panggil kuih tako. rasanya daun tu cam daun pandan. :)
nome said…
meriah tol dgn makanan dan aturcara yg ko wat ni alya...cayaklah! semuanyer best...mmg ko laksanakan tugasan dgn cemerlang, gemilang dan terbilang...
Iela Fazielah said…
selamat berpuasa alya.... mmg syok kalau buat mkn2 kat opis ni... kena lak bos sporting kan
Iela Fazielah said…
selamat berpuasa alya.... mmg syok kalau buat mkn2 kat opis ni... kena lak bos sporting kan
sedapnya makanan..
tgok time2 puasa pulak tue..nyummmmmmmmm
virgo_mania said…
mak ai.. seleranya tgk satay tu. btw, jemput join my contest ye. slamat berpuasa
Anonymous said…
kak sedpanye tengok roti jala tue.. umi tengah mencarinye.. tak jumpa lagi..
Unknown said…
congrats ti alyya sebab dapat organised majlis meriah cam ni...

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber