Skip to main content

cerita maid bela han**

al-kisah, semalam sembang dgn manager aku. melayan dia cerita pasal rutin baru dia. patut la nampak dia kelam kabut je urus anak- anak ke sekolah rupanya dia dah hantar maid dia balik. nape boss? maid saya bela hantu! ish, bia betul! betul la, takkan saya suka- suka nak hantar dia balik pulak tgh mula sekolah ni.

diceritakan, khamis lepas mak maid tu meninggal. so manager aku offer nak anta dia balik tapi dia risau dia takleh balik sebab belum cukup 2 tahun bekerja. manager aku cakap bole kalau nak balik, keluarkan check-out memo la. tapi maid ni refuse jugak. maka, bila memikirkan jauh dari keluarga, maid yang berumur 30-an ni jadi stress.

satu hari siang, maid ni keluar rumah sambil pegang kain itam dgn kuning berisis bunga. majikan dia pun panggil, sari nak pegi mana? maaf pak, saya bukan sari, saya tantan. saya mau pergi jumpa samanya ibu sari. manager aku udah cuak sebab yang bercakap tu bukan suara maid dia, sebaliknya suara budak berumur 5 -6 tahun.

bila suami boss aku kejutkan dia nak bagi dia sedar, dan baca ayat- ayat, maid tu tadi rebah dan longlai seumpamanya roh ditarik keluar. bila dia bangun, maid tu mintak 3 biji limau kasturi dan maid dia makan limau tu habis macam dia tgh makan dunkin donut.

then baru lah boss aku tau yang maid dia ada bela saka which dia dah dapat masa arwah ayah dia meninggal masa muda dulu. so bila dalam keadaan stress mengenangkan mak yang baru meninggal maka datang la saka berumur 5 tahun itu.

disebabkan itu, boss aku telah buat keputusan untuk menghantar pulang maid dia. since maid dia ni ada something wrong dia tak berani la nak letak anak- anak dia bawah jagaan maid dia sewaktu dia dan wife bekerja. maka, baru lah aku tau, camne la org bole sembelih budak, salah satu faktor nye ini lah.end up, manager aku hantar anak- anak kat nursery je. so boss, rumah mcm tongkang la ye? sengih je la. aku yang dua anak pun macam diserang garuda, ni pulak anak 4. huhuh...

sama- sama kita amik pengajaran dalam kisah benar ini dan pandang- pandang la pengasuh kita punya behavior tu macam mana.

Comments

ryugiena said…
ishh..bio btl..mcm citer drama swasta plak..realiti nih..
wanie md zain said…
huyoo....ngerinya alya...bahaya kan...
Elyn Sani said…
gulp!! balik kang aku nk check maid aku la ok idak die tu....
seram pulak baca citer nieehhh.. saka nie bahaya kan.. dia leh pergi kat sapa yang dia suka.. sampaikan kita pun xtau..
Fieza said…
uish ader yer kes macam tue..seram dengar..dah la hantu indon lak tue..
BIONIC WOMEN said…
opsss...ada jugak ker macam nih???
huhuhu..takut ler..
Unknown said…
tu yg takut kan.. kita tak kenal maid tu.. dpt yg pelik2 haru.. takut lerr nak amik maid... huhuh
nome said…
aiyok!!! ngeri seh...nauzubillah...mintak dijauhkan daripada family kita...good info alya sbg langkah berjaga2...depan kita ok, tp belakang? tawakal dan berserah pada Allah...semoga anak2 kita sentiasa dilindungi olehNya...amin
ya Allah...seriau dgr..nasib baik boss ko btindak cpt kan....indon ni mmg pakai byk ilmu...bahya la..takut aku..
elani makrai said…
ish, dh la baca kul 4 pagi nih...seram jap...baru nak godek2...mana tau ada citer scary lak...uuu
yantieramli said…
ish!! seramnya... mujur la manager tu sedar awal. di buatnya manager alya kene penggal kepala dulu...cam ner lah.

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber