Skip to main content

sticker

dari jumaat lepas aku tak sihat. sampai harini pun rasa belum ok 100%. masih bergantung pada dadah. pasal sakit tu, nanti kita cerita lain. malam tadi, dan kebiasaan malam2 aku, aku akan tido bilik niadel sebab nak bagi diorg tido. konon2, aku tido dengan diorg. tapi bila dah lena, aku masuk bilik aku balik. macam adel, ok je, pandai nak tido sendiri. macam nia pulak, dia jenis penakut, nak mama tido kat sebelah dia. peluk dia. sampai dia lena. sape adik, sape kakak tak tau. gen penakut turun ke nia. well, i can't blame her.

setiap malam jugak, aku tido kat tempat nia, dia yang set kan tempat tido aku. tepis semua bantal nak bagi ruang untuk aku tido. dia pulak akan bangun ngadap rak buku then akan amik sebuku 2, untuk dibelek2 sebelum tido. dan akan letak ditepi bantal katanya, nia nak buat buku ni esok.

so, malam tadi, same routine, habis adam&hawa semua kena naik atas, tido. tapi malam tadi, mama yang tido dulu. masa tu tgh nampak nia belek2 buku. then bila aku terjaga, diorg pun dah lena, aku pegi masuk bilik aku. tapi, bila bangun pagi je apa jadi?

ni bahagian belakang baju aku. penuh sticker! aku mmg tido meniarap so tu yang diorg tampal sticker belakang tshirt mama. tak tau angkara niadel or nia sahaja. yang pasti nia kepala nye. patutlah kat katil, bantal aku nampak sticker melekat2 masa bangun tido, rupanya belakang baju bersusun sticker diorg tampal. mama tak bagi tampal sticker kat dinding, deme pegi tampal kat belakang baju mama. rasa tak nak pakai dah baju ni. gantung buat kenangan.

Comments

nad said…
ahahha!
kretif!
pandai nia :)
tak kasi lekat kt dinding, lekat kat baju mama :)
hahaha....

mama tgk syok tido..depa buat projek tmpl sticker...huhu...

nia takut lg dr adik dia yer..hikss
Tak leh tampal kat dinding tampal kat baju pun jadi lah
Iela Fazielah said…
haha..kelakar la budak 2org tu

Popular posts from this blog

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' me...

Tips ke MAHA 2010

semua sedia maklum, sekarang sedang berlangsungnya pameran MAHA 2010 peringkt antarabangsa. oleh sebab tapak pameran dia belakang rumah aku je, hari- hari pergi keje mesti lalu, maka kitorg pun tak lepaskan peluang kesana. tapi, entry ke sana akan menyusul lepas ni. sebab ianya masih lagi berlangsung, dan aku rasa ramai yang berminat nak pergi, aku nak share tips ke MAHA 2010 base on our own experience yesterday. ok, lihat dibawah mana tau boleh membantu. sebab masih ada seminggu lagi pameran ni. datang seawal mungkin. jangan ingat rumah ko belakang tapak pameran korang bole expect bole dapat parking dengan mudah. kitorg kua pukul 9 lebih pun, hampir sejam dapat parking. eksyen ye, konon belakang rumah je. kahhhhhhh... kitorg keluar dari MAHA, tgk org parking kereta, sejauh- jauh nya pun ada. sanggup ye diorg. pakai kasut yang sesuai. aku tak recommend la korang ber heels mahupun ber wadges. pakai kasut  / sandal yang sesuai untuk korang berjalan jauh, turun naik bukit. sebab aku...

FAQ : bila suami bertukar kerja...

semalam wan start keja kat tempat baru. so cam biasa la, new work, new environment, new peoples. soalan- soalan yang wajib tanya oleh para- para isteri adalah seperti berukut ;) sampai kerja pagi tadi kul bape? - 7.45 jalan jem tak? - jem kat ampang je lepas tu terus je. best sebab tak banyak traffic light & roundabout ade work station sendiri tak? - ade, tp pc belum dapat lagi... ke kena share2? - ada sendiri punya la... dok sebelah sape? - dok sebelah pompuan india. pom puan? (lain bangsa, ok kot. heheh.. ) 1 bilik bape org? - mula dok tingkat 3, lepas tu request dok tingkat 2, ramai sikit.. sarapan dengan sape? lunch dengan sape? kat mana? - sarapan dgn lunch dgn budak2 situ la. kat cafe belakang tu. lunch diorg bawak kat tempat lain. semua lelaki ramai lelaki ke ramai pompuan? - sama banyak je.. pompuan muda2 ke makcik2 ke? dah kawen tak semua? - ramai je yang tgh mengandung. tapi ade 2 trainee muda. pompuan. tapi tak cun! (nasib tak cun, kalau cun? berani nak ngorat? over my d...