Skip to main content

bijakgroup family day 2012 - day 2

awal pagi dah bangun. harini mmg macam2 aktiviti. tgk itinerary dah semput. breakfast kat golf terrace cafe jam 7.30 pagi kitorg dah sarap. sebab shuttle sampai pukul bape tah lupa. kes tak nak telepas shuttle lagi. kat sini distance dari 1 attraction ke 1 mmg jauh. dari hotel ke waterworld saja dah 6km.

nia tgh sarapan. budak besar nia tak dapat tshirt family day. so pakai cap je lah.

 dah ready nak ke water world. shuttle ni tak leh tunggu lama2. sebab banyak round lagi dia nak pegi.

tgh rearrange group sebab ada yg last minute tak dapat join aktiviti. time ni adel macam2. dari sarapan lagi. mama nak makan pun payah.

kitorg group yang terawal sekali masuk dalam water world. nak pitam tgk orang kat entrance. mmg ramai.

yang merah itu kami! nak jadi cite ada gak 1 group ni pakai merah gak. tak ingat apa co apa. yg tau ada color biru dari LHDN and hijau, petronas dagangan. ada yang buat sukan lagi, macam2 lah.

coordinator water world ni pun hampeh. boleh silap bawak tempat. dah kena memanjat balik. macam2 hal..

dimulakan dgn telematch kanak2. nia memula tak masuk sebab aku tau mmg dia tak mau join. tapi sebab tak cukup orang dia kena masuk tapi tak nak masuk jugak.duduk celah kangkang papa je. 

settle telematch kanak2. telematch adult pulak. ni tgh nak panggil nama dalam kumpulan.

belum start dah begaduh. aku bahagi group tak betul kata deme. padahal benda ni cabut undi. kebetulan group aku aku sorang je prempuan. hahaha..

ada 4 game, ni antaranya. 2 laki orang yang poyo tgh baling kelapa. coconut bowling..

 selesai semua, apa lagi, bebudak dah gelepo nak masuk air. sama gak lah dgn yang tua. cik kak kita ni mmg teruja habis. semua aksi dia buat. rindu pool dia.

yang mak2 orang ni, kita duduk main tepuk2 air je lah kat tebing wave pool ye...

yang bujang dgn bapak budak, sakan! ni high speed slide. lebih 80kilo tak leh naik ye. bak kata neny nanti tercampak kat kelapa sawit. kahhhhhh

ni bapak orang lagi a.k.a bapak niadel. kat inner tube area.

kul 12.30 lunch ready kat side walk cafe dalam waterworld. menggigil kelaparan lah. tapi aku menggigil lain. menggigil marahkan Afamosa sebab next program treasure hunt kat dalam water world jugak. tapi bila aku cek, diorg kata diorg dah set up kat resort area. haaaa meletup lah aku. isu nya kat sini, apa2 urusan, aku deal dgn office KL. itu yang diarahkan. so KL office akan instruct melaka office untuk buat. so terlalu banyak miscommunication disitu. apa pun, mmg aku insist nak buat kat dalam water world. itu yang dirancang. so diorang mintak lewat kan dalam setengah jam untuk diorg set up. nak makan pun tak aman. baju yang basah pun kering sebab menunggu.

sementara tunggu treasure hunt bermula. ada yang lepak kat cabana yang kitorg sewa, ada gak yang mandi manda. tapi mmg lemau lah nak menunggu pukul 2. ada yang dah bunyi jugak...

then cordinator untuk treasure hunt pun dah sampai mengarah kan kitorg ke sand area. distance dari 1 tempat ke 1 tempat dalam water world, mmg boleh tahan hazab gak. sian yang pregnant dgn yang bawak anak kecik lah.

game dah nak start. mmg lemau..

tapi bila game dah start, semua bagi komitmen yang best lah. nak menang lah katakan. dah nama pun treasure hunt kat wet world, maka clue2 pun mmg kat wet area la. ada yang sampai basah blackberry. 

ni group laki den ni. semua lelaki. tapi no last! 

kira boleh tahan thrilled gak lah treasure hunt diorang buat ni. aku lah seksa. dukung adel alldway. segala ceruk kena pegi, kena panjat.

shuttle datang amik kitorg pukul 4. memasing dah pancit. malam nak kena menyanyi lagi. adeh...

 nia? dah macam anak terbuang pulak. kat cabana dia dah pengsan...

sambung malam rock kapak kat nexy entry...

Comments

nome said…
meriahnya beb! seronok sgt tgk korang berfamily day cenggini....thumbz up!

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber