potong rambut

bukan anak tapi mak. ringan sikit kepala otak ni. aku nye rambut kategori tak sihat lah. bila tak sihat banyak lah rambut gugur. so untuk mengelakkan rambut makin berterabur kat lantai rumah, so potong pendek lah jawabnya.

balik rumah nia kata "kenapa rambut mama kecik?" heh? "pendek lah nia" "kecik lah!" ha sukatilah. so mama punya aksesori rambut turun ke adel. sebab rambut adel sama tebal dengan rambut mama nya dulu. tak caya? tengok ni..

apekenama benda kuning tuh. tu mama punya tuh. adel pun bole pakai dah. elok je grip kat rambut dia. aku mmg nak sgt potong rambut adel ni tapi kang bila pendek mengerbang pulak. lagi aku rimas nanti. so biar panjang je lah. bertahan lah adel ye. kita baka rambut lebat. 

 yang jadi tak nak potong rambut dia tuh sebab dia ok je kalau kita ikat rambut dia. kalau dia jenis tak mau ikat rambut, mmg mama dah potong rambut dia macam rambut papa. senang. tak mengerbang!

5 comments:

Mama Likha said...

haha sian adel.. samalah kite rmbut tebal dan lebat, sib baik mektok tk ikut rmbut lebat.

alyyani said...

mam likha : zte, mektok nye rambut beralun so lagi senang urus compare adel nye rambut. huhu..

anisalya said...

terasa jugak nak potong rambut tapi macam sayang. yang anak ni tak nak potong rambut. biarkan je la.

alyyani said...

anisalya : tekejut jugak bila rambut dah pendek. macam, alamak, pendek nye! tapi takpe, nanti panjang balik. anak2 bia lah rambut panjang pulak kalini.

Iryani Noor said...

jgn dipotong rambut adelll...
syg rambut die tu...
suke tgk rambut curly wurly mcm tu..
sopia smpi skrg rambut xbrape nk ada

 

Copyright © Mrs. Simplicity | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in