Skip to main content

13 books = RM67

Assalamualaikum! (nada professor izi kat hot.fm) lama tak menulis sebab takde modal. last weekend was just like other normal weekend. kalau tak de cerita tu maknanya tak de la yg menarik. to cut it short, sebelum balik kerja tadi, aku text wan cakap nak pegi pameran buku kat MAEPS (belakang rumah) la, agak- agak ramai orang tak? replya nya "tak ramai kot, dah nama pun jual buku, bukan jual baju" sabar je lah.

so, keluar office tadi, terus menuju ke MAEPS. sepatutnya ikut lah putrajaya. tapi while driving tadi, ralit bersembang dgn mak aku, maka ter-ikut kat pekan cina. sape dok seri kembangan, tau la route mana yg aku maksudkan ni ye. so, terus hala balik ke putrajaya. jauh ke dalam jugak lokasi pameran dia. just follow the signage sampai dalam 6.30petang. parking kat bawah then naik shuttle ke atas. shuttle bus sentiasa ada. aku ke BIG BAD WOLF BOOK SALE 2011. THE BIGGEST BOK SALE IN THE WORLD!

to be honest aku tak tau pun pasal pameran ni. almaklum, bukan book lover. money lover je aku ni. tapi sebab belakang rumah, nampak lah ada big bad wolf nye signage ni. aku ingat ada pameran binatang ape ke kan. dah gmbr wolf. bukan book lover ye. take note. :p 

so bila nampak tweet kawan- kawan, diorg meroyan kat situ, terfikir lah nak tambah koleksi buku utk niadel. niadel suka buku. especially nia lah. buku aktiviti. kalau story books pun dia layan. dia amik buku, dia duduk kat 1 corner sorang- sorang, then dia buat cerita sendiri time baca tu. aku dengar hujung2 je lah. kalau dtg dekat, dia malu pulak nak sambung 'membaca'. 

lautan buku...aku tgk pun teruja.

aku terus pegi kat children section. semua buku english. mak aku suruh beli jawi. tapi buku melayu pun takde. almaklum tak tau konsep big bad wolf ni jual buku jenis apa. still, banyak gila choice nak pilih. semua nak amik sebab murah- murah.

kebetulan adam from hitz.fm dtg ada pop kuiz sikit.

masa nak bayar. hat ni kreatif. masa nak kira asingkan ikut harga buku yg tulis kat box tuh. see, paling mahal pun 15hengget..

hasil belian. semua buku utk niadel. mama tak tau nak beli buku apa. tak sempat belek sebab dah pukul 7.30malam. total RM67. most of the books are hard cover. paling mahal pun RM8 1buku. activity books RM3, ada story book lain, RM5 1. so rasa berbaloi sangat kan?

nia excited tgk banyak buku. kejap2 dia nak color, kejap2 dia nak join the dot. kejap2 dia suruh mama bacakan buku. 

keluar kat tapak pameran je, dah gelap, terus balik rumah. menggagau aku nak balik. melilau aku dlm upm. aku ni dah la tak tau jalan dlm upm, tu tepusing- pusing. so, korang yg nak pegi, the sale will be held until this sunday. sape patut pegi? all book lovers! dan utk parents yg nak tmbh bahan bacaan untuk anak2. amik kesempatan ni. discount fron 75% to 95%!

note : esok nak gi lagi. tapi tatau nak beli apa. hehehe

Comments

nad said…
BESTNYE..!!!!!!
cam nak pegi jek
tp kene tggu weekend la
kalu weekdays smpi kul bape ek?

kalu la ade novel2 alaf21 ke, mesti lagi best, tp omputeh je byk kn?
Iryani Noor said…
wahhh hard cover harga rm8.. mmg berbaloi tu.. bagus alya terap kn minat membaca kt anak2 dr kecik.. jd kn as hobi kn...

isk ni yg nk pegi nih.. tp jauh nyer rasa nk ke sana =p
Mrs. Simplicity said…
Nad :book sale bukak dari kul 10pg - 9mlm. Lps keje bole pegi mcm akak. Semua buku omputeh je nad. Selamat soping!
Mrs. Simplicity said…
Yani : bole tak masa kat situ, slh sorg mmbr yg alya teringat ialah yani? Ewah! Sbb tau yani suka baca english novel. Tu nasib belakang umah je, jau2 ✗ sampai gak. Mmg nak bg budak2 ni minat buku jgn mcm mama dia :p
MamaYatie said…
wahh..suka3x...pg td ada cikgu nadhira bgtau..ingat nak wat n3 tanya sapa dah pegi..tup2 alyani dah stori di sini...nak gi...nak cari buku tuk anak2 dara ni..n hopefully adalah buku parenting yg best..hehee
ada. said…
buku untuk budak2 ke semua?
Affieza said…
Baguslah kecik2 dah minat mbaca, menulis dan melukis...
Mrs. Simplicity said…
mama yatie : buku parenting mesti ada. tp kena tgk betul2. gi kat section self help eh. cari2 gak smlm. tp kejar masa lak nak amik anak2. selamat soping! :D

ada : yg akak beli buku budak2 la. buku2 utk adult pun melambak gila. total buku on sale is 1.5mill books! so ko bole la pegi.

affieza : hope sampai ke besa la kan minat nya tu. amin..
Chik Na said…
murahkan??? 13 buku utk RM 67...
akak ingat nak bawak anak akak plak, mesti Faiz n Sufia rambang mata.Kena siapkan duit la nanti :-)
nome said…
TERBAEK! murah betol!
Yana Kama said…
kalau g petang sket mesti terserempak dengan akak..dalam pic akak yang tudung hijau tuk kawan opis saya kak..ekekeke,keciknye dunia
Yana Kama said…
Kak,nak copy gambar kawan tu ye..mau tunjuk dekat dia :D
Mrs. Simplicity said…
chik na : tak kak kak, mesti tak ter over spend punya. sy bajet dlm r,100 tp tak sampai pun. rasa nak patah balik amik lg. hehehe..

nome : gi nome, dekat je kan. bawak leesya. mesti dia teruja.

yana kama : awak pegi pukul bape? mmg ramai tgk gov servant naik shuttle bus petang tu. balik keje, terus pegi sini. tudung hijau pakai spek kat romance section tu ke? hehehe.. tersnap gmbr dia. ha sila2 amik. khusyuk menelek buku nampak nya tuh :)
Iela Fazielah said…
alya..momok ada ckp aritu..tp xdann nak gi ...tgk kamu bl nuku byk2 dgn harga yg murah rasa mcm nak terjah jugak la
❤ fbe® said…
salam semua...maaf ye tumpang iklan...
jika berminat dengan barangan tupperware, crochet...boleh ke blog saya http://ins-on9.blogspot.com
atau terus ke http://ins-tupperware.blogspot.com

fb : www.facebook.com/ins.on9

Terima Kasih :)
Rizziela said…
teringin nak g tapi memandangkan twin masih kecik...tak berbaloi rasanya
shida rahman said…
salam perkenalan kak...huhu..saya yg dok kat area upm ni pun x tau ada pameran buku kat maeps tuh..x de promosi sgt..dah hampir seminggu baru tau..tgk logo gmbar wolf,ingat ada pameran binatang lah mcm akak ckp,hehe...

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber