Skip to main content

weekend sambung beraya

semalam (sabtu) kitorg beraya ke klang. dorm mate aku masa matriks dulu buat open house. bestnye along umur baru 29, dah ada tanah lot dgn rumah banglo sebiji. x kisah la kat area mana kan, janji rumahku syurgaku. kitorg berkonvoi dgn pa'e sebab rumah kitorg dekat. tp on the way, bole terpisah pula sebab wan silap masuk jalan. masalah dia ni, kalau tgh syok bersembang dgn aku, mula la jadi tak fokus. terlepas simpang. tapi sebab kitorg familiar dgn area tu, so terus je la jumpa kat situ.

then baru tau, yg rumah dia dekat pulak dengan rumah maktam aku. sepatutnya nak ke rumah maktam pulak, tapi sebab anak maktam (cousin aku) along ayu, baru je bersalin pagi tu, 2 pagi, so maktam kena ke hospital. by the way, congratulations to you along and ezad for your newborn baby girl. selamat berpantang. and hope baby boleh keluar hospital cepat2.

lepas tu, kitorg terus ke bukit raja, gi rumah bed. nak menjenguk rumah baru dia. actually nak tunggu cukup korum baru nak pegi. tapi, discuss punya discuss, sampai habis bulan 10 pun belum cukup korumnya, dah alang aku ada area situ, singgah lah kejap. mmg lawa2 la design rumah kat situ. nanti bila penduduk taman tu dah habis pindah, mesti meriah. sebab tak dapat nak pegi rumah maktam, and nak pegi hospital takut niadel tak dapat masuk, kitorg terus pegi midvalley. saja pusing2 then balik.

tadi (ahad) pulak, ada jemputan kenduri kahwin sepupu ayah aku. yg aku tak kenal. sebab ayah aku cakap aku dgn akak aku kahwin family diorg turun dari kajang, so kitorg pun kena la pegi. janji dgn maksu dgn pakcik aman, kitorg sampai kul 1 lebih. masa ni tgh hujan. so dpt la tunggu sampai pengantin bersanding. lawa pengantin nya. semoga kekal hingga hujung nyawa.

habis wedding yg berlangsung kat dewan serbaguna MPKJ tuh, call makngah (kakak ayah) nak gi beraya. so kitorg singgah beraya. lepas tu terus balik rumah. tido! sebab hujang turun dengan lebatnya, mmg sedap la nak tido. ni malam ni tak tau lah niadel nak tido kul bape. ni dah kul 10 masing2 tgh terlompat lompat lagi ni...

bila dah berjumpa, gegar la 1 rumah. anak kitorg semua nya girl. besok dah besar bole dok 1 dorm, confirm gamat. hehehe..

baby Dahlia. ni mmg pa'e junior la..

ni baby iman, mcm ibu dia masa kecik jugak..

tgk dahlia dgn iman ni meniarap, aku pun letak adel dgn nia kat sebelah tu sekali. hehehe... 

dah habis bergambar, masing2 kembali kepada rakan sebaya 

terus ke rumah bed. mandikan nia, tuka baju terus, nia siap buat macam rumah sendiri masa mandi. sabajelah. shasha was being friendly as usual. bg nia pinjam basikal dgn helmet lagi.

adel tgk je kakak2nya main..

nak balik dah. shasha dok ajak main kat playground depan rumah dia. dah sekali dgn nia nak ke playground. tp panas terik, x dpt la. next time bole pegi ramai2 ok. thanks bed, celah kesibukan ko, bole entertained kitorg.

kat midvalley. berjalan tanpa tujuan namanya. hehehe..

tadi kat kenduri kahwin sepupu ayah. berkonvoi dgn maksu and pakcik aman..

meja dah penuh, kitorg duduk meja sebelah nya..

cantik pelamin..

ketibaaan pengantin...

bacaan selawat oleh ahli keluarga mengiringi ketibaan pengantin..

adel yg macam kangaroo... tak nak kat orang

kat rumah nenek ngah niadel

dari kul 10 mengarang, ni baru settle. ni dah nak pukul 12 malam, budak bedua ni takde tanda2 nak tido lagi. penangan tido petang....

Comments

nome said…
seronok tgk ko memenuhi weekend dgn undangan....thumbz up! :D

bed, aku kepingin ke umah baru mu itew...insyAllah akan ku jejak ke sinun...moh kita pegi lagi sekali alya...ekeke....
Mrs. Simplicity said…
nome : selagi raya masih ada, masa ni la nak menzirah kan me?

ha, kalau korang pegi, aku nak pegi lagi !!! the more the merrier beb!
~aSHa~ said…
sibuk tul weekend dia...penuhi byk jemputan....

seronok tgk gegirl2 tu...
Mrs. Simplicity said…
asha : setahun sekali nak menziarah :)
e.l.i.z.@ said…
bila muda² dh ada umah, tanah sendiri, rs mcm pencapaian yg the best kan

byk gak koleksi fareeda ek
Mrs. Simplicity said…
eliza : tu la dia. jeles pun ye gak. jeles in a good way la kan. :)

oh tak sebanyak korang kot. ada yg selendang2 je :)
Elyn Sani said…
Aku pun byk gak jemputan tp pi yg laki aku nk je sob son...
Mrs. Simplicity said…
elyn : haish, samalah kita beb! ni pun dah habis pujuk. sebab sedara mara. heheh..
Iela Fazielah said…
bestnyer dpt berjalan ke sana kemari...
Chik Na said…
selamat hari raya alya.. beraya sakan nampaknya :)
Mrs. Simplicity said…
k.iela : minggu ni terkahir syawal kak, sama kita manfaatkan utk menziarah :)

chik na : selamat hari raya kak, lama tak nampak akak. mesti lagi sakan beraya ni :)
mamashasha said…
uikk laju adik komen...hehe good !

anw thanks sebab sudi singgah teratak x siap tu...malu aku bilik bersepah...horror!

lenkali mai lagi nooo...bole nia main kat playground...
Mrs. Simplicity said…
bed : rasa mcm bersalah lak tak reply komen. bole gitu? eheheh.. ish, mana besepah bed. spacious gila umah ko. best@ harus kita gathering ramai2 lg kan?

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber