Skip to main content

PJK 3077!!

kalau owner no. plat kat atas tu baca blog aku ni mcm mustahil kan, lagi sekali kalau aku selisih dgn ko, aku bagi hon lagi kuat dari tadi. nak langgar kang aku lak yang kena bayar kan.

al-kisah, lepas amik nia tadi, aku drive kat lane kanan sebab speeding sikit. sikit je. tetiba ada myvi silver plat no atas ni without signal cilok ke kanan nyaris nak langgar kereta aku. sape yang kenal aku, aku ni mmg jarang- jarang bunyi hon kereta. kalau kereta depan tak jalan pun, aku redha je tunggu sampai dia jalan. mcm tu la sabar nye aku.

tapi kalau dah sampai aku nyaris nak langgar pembahagi jalan kat tengah tu sebab nak elak berdentum dgn ko, maka layak la ko dapat hon paling lama dalam sejarah hidup ko. aku kejar myvi tu dan bagi jelingan maut. takde la nak naik tangan semua. masih lagi jaga tatasusila seorang wanita kan.

so to PJK 3077, lagi sekali aku nampak kau, aku nak bagi ko rasa apa yang aku rasa!

note : mendidih je aku sepanjang drive tadi...btw, kereta tu lady driver.

Comments

ku penah gk kena tu....tp x smpi nk tkena pbahagi jln lg ar....ku hon dia je....then potong dia blk..lps tu kasi jelingan mcm ko kasi tu..haha...
Ibu Mifzal said…
sabar2..ainey pun mmg bengang dgn org yg bawak keta..mcm jalan tuh mak bapak derang punya..kalau ainey mmg x kasi can la..mmg hon je..hehe
MY HEART said…
ya allah!

saya pun kena sebiji camne awak kena.. tapi tak sempat nak hon dia dah speed lagi jauh dari saya..

geram tol la. ish,, rasa cam nak buat satu entry la pasal pemandu kete WJW 7312..

hamsap btol.

eh! motif meroyan kat sini? ahaks ^_^
Gieyana said…
ishh...mmg kurang ajor tue Alya...kt Penang nie mmg byk giler pemandu camtu...aperpon nasib baik ko x der apa2..
Ztee_Azwanis said…
PJK - perut jalan kedepan!
shah-ila-ain said…
eee..merbahaya sungguh.....tp kan yg selalu drive mcm nie kadang india n china...lagi satu kalau bab parking tu pun dorang nie pakai belasah jerr...suke2 jerr letak kete tu menyusahkan org lain....

hmm..ape pun be carefull....
Mrs. Simplicity said…
zura : bederau aku masa tu. mendidih pun ye gak. geram sungguh!

ainey : mmg tadi, panjang gak la dia dapat hon td. geram sungguh. huhu..

myheart : hamsap ek? i like! hehehe.. kalau kete yg mcm ni pe'el dia mmg lekat dlm otak no plat dia kan? :)

gieyana : kalau la terkena tadi, mmg naya la minah tu aku kerja kan. kuang aja sungguh.

mama likha : nasib tak cakap pingat jasa kebesaran. huhu.. tak layak!

mel : melayu la weh. aku tak kira la apa bangsa, kalau dah atas jalan raya tu berhemah la sikit. aku pun bayar roadtax. kahhhhhhhh kesitu!
Chik Na said…
sama la macam akak..jarang hon orang..rasanya tak sampai 10 kali sejak pandai memandu lebih 15 tahun lalu.

mesti bengang sakan... kalu akak pun bengang gak.
Mrs. Simplicity said…
chik na : tu la kak, kita kalau atas jalan mmg layan je. kete lain buat apa pun layan je. tp kalau dah sampai nyaris nak cederakan kita, tu yg sekali sy bunyi hon sampai 2 rakaat. geram punya pasal. nak tunjuk dia hebat agaknye. tak suka la.
Iryani Noor said…
mmg sakit hati la dgn org yg ikut sedap hati bwk kete mcm jln tu mak bapak die yg punyer... kengkadang disebabkan org yg mcm nie la yg buat accident kt jln raya... xder kesedaran sivik tul...
Iela Fazielah said…
mmg bengong org tu...kalau akak pun akak hon n kasi rem sikit itu ekzos ambil tngan tunjuk F***...akak lg jahat tau..ehehe
nome said…
aku rasa pompuan tu tahan nak berak kot...mgkn dah tebing sgt sbb tu bawak keta sampai nak langgar ko....kahhhhhh...bwk keta ni mmg memerlukan kesabaran yg tinggi....silap2 bleh naik middle finger dibuatnya.....kaaaahhhhhh....
Mag said…
eeee..kalo farah dah naik tangan dah.
Elyn Sani said…
kene kat aku mmg sepanjang jln la pompuan biol tu dgr hon!!
Mrs. Simplicity said…
iryani : ni mmg betul2 takde sivik. teringat2 lagi ni :I

k.ila : wah k.ila, tak sanggup saya. hahaha... tp mg kurang ajar minah tuh

nome : middle finger me? kahhhhhhhhhh...

mrs spicy : tak dan nak naik tgn kot. sebab focus nak kejar dia. :p

elyn : uish mmg beb, mau 2 rakaat hon aku tu.
@e_da said…
ciss kuang ajor jek lady driver tu ek.. berani sungguh

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber