Skip to main content

AVENT's bottle

al-kisah, last week baru beli botol susu adel. upgrade dari 125ml ke 260ml. baru nak upgrade ye, setelah di complaint oleh nursery adel kuat minum susu so jenuh nak bancuh banyak kali. kalau kitorg punya style mmg buat susu sikit tapi repeat banyak kali. janji susu tu panas dan habis. kalau tak, takut tak terhabis. bila nursery dah cakap gitu, beli la yang botol besar 3botol ganti kan yang kecik. sian pulak kat nursery bukan diorg jaga adel je kan.

maka, wan selaku ajk susu, masa tgh nak steril botol baru cakap ada new look kat botol baru. aku eh, apekah?

ada adapter ring untuk anti-colic system. botol avent sebelum ni pun ada anti colic gak kan?

botol dia pun lembut sikit dari botol lama. dah ada 3 loose item utk botol susu baru ni.

letak nye begini kat tits dia. mmg loose. concern aku kalau pass kat nursery masa derang basuh tertinggal ke. sebab kalau kata bab tinggal botol susu ke tinggal penutup botol ke, mmg dah selalu sgt. takut kalau tertukar dgn org lain pulak ke. nak fikir buruk tu ada je kan? ce positif sikit. ok2! :)

hai, kamilah pengguna tegar avent. harga? masih sama macam dulu :)

note : so, dah lama ke botol susu avent ni berwajah baru? ke dah lama sebenarnye? hehehe...

note 2 : mendoakan teman rapat aku, anis, dipermudahkan bersalin esok hari kerana dia akan diinduce esok due to leakage. to anis, kuatkan semangat eh. ingat pesan aku, orang lain boleh, ko mesti bole. can't wait to meet izz rayyan! ;P

Comments

Unknown said…
Anak sy pun pakai bottle Avent tapi pakai teat MAM.
Tapi y lama la. Dari lahir smpi skrg pernah tukar. Da 10 month.
Baru terpikir nk tukar.
Banyak sgt part takut nnt tercicir.
1 lg takut anak sy refuse bottle baru sbb pernah time emergency pakai bottle lain dia tak nak. Avent mmg best.
Rizziela said…
baru kot..sebelum ni saya beli belum lagi ada yg tu....
Elyn Sani said…
aku baru beli bottle baru utk wafiq last week. tp aku pi beli kat kinderjik damas ni.

seb baik aku tak terbeli yg jenis ade ring tu. minah tu siap explain kat aku pasal ring tu. so disebabkan aku ni malas byk aku beli yg takde ring. bottle die kaler cam gold sikit tu. yg bttl ko beli tu kaler cloudy kan.

aku tye hok lame ade tak? die cakap dah discontinue. cume yg tggl kat shopping mall je. btw kinderjik ni pengedar avent. oeh aku beli dpat less 10%. ko dapat rega bape beb?
Mrs. Simplicity said…
kasehku : owh, avent nye bottle leh match dgn puting mam eh. tak tau pulak. skang budak kalau dah serasi dgn botol tu, susah kalau nak tka botol kan?

rizziela : iyelah, baru la ni ye. saya pun mmg tak perasan sebab last beli botol susu pun masa nak bersalinkan adel.

elyn : oh ada pulak lain option ej, kira yang ko beli tu, takde ring tp same function la eh? kaler botol tu mcm dlm gmbr la and dia mcm mudah lentur lak. kinderjik tu katne lak babe? aku aritu beli pakai amik je, tak belek la bagai. harga masih sama RM81.90 utk 3 botol. tp masa tu ada 30% less la. lepas ni, kena belek betul2 la sebelum beli botol susu. ye la, bila ada upgrading camni, baru la nak perasan bila dah beli kan? jgn cicir2 dah la weh adopter ring dia tuh.
Fieza said…
Agak baru sebenarnya Alyya. Tapi fiza beli past 4 month dah ader ring tue
Mrs. Simplicity said…
fieza : oh eh? harap senang la nak maintain. botol susu bersusun2. huhu...
owwhh.. ada yang baru ekk..? tak pasan pulak sebab lama dah tak beli avent.... hehehe
Mommy 2 Imans said…
macam baru kot..sebab belikan adam dulu masih botol lama..avent punya botol susu kalau salah tutup mesti susu tumpah meleleh jee..:) ada try beli brand lain..tapi semua tak serasi..memang dah serasi dengan AVENT..
Mummy ZaraZarif said…
sy pun baru je beli smlm....bagus2..
Iela Fazielah said…
lama xbeli botol baru... br je pakai botol baru yg dibeli 1thn 1/2 lepas ms preggie si irfan.. simpan stok byk2.. ngtkan anak kembar kena pakai byk botol.. dah tinggal sorang melambak2 la pulak.. tp akak br tau... sib baik bg tau..
MamaYatie said…
oohh..gini la pulak yg barunya yer..
nome said…
same club la beb! pengguna avent tegar! dulu aku guna dr brown..tp selepas setahun lebey...aku bertukar pada avent..ekeke...seingat aku beli botol avent 5bln lepas, lom lg ada penutup anticolic tuh...botol brand new baru ada kot...ke aku pun salah info nih...
nnti ada anak bleh la try ni..thks sharing alya..
Iryani Noor said…
hehe.. aritu beli tak tau itu actually salah satu part utk bottle avent, boleh pula buang dlm tong sampah.. bile sofia nk minum baru perasa perlu ada part tu so dat die tak leak.. ape lagi, terus korek plastik sampah tu.. sterilize 2-3 kali la gak baru pasang kt botol tu.. kekekke =p.. anyway avent dh ader kaler pink skarg =p... yayyy GO PINK =p

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber