Skip to main content

ape special nya kedai mamak?

aku kalau dah lapar sangat time lunch, mesti ajak officemate lunch kat mamak maulana deret ofis aku ni. sebabnya kalau makan nasi kat mamak diorg letak nasi banyak. muahahaha.... serious aku kuat makan ye. kalau dah lapar sangat tu mmg habis la sepinggan nasi yang mamak kaut tuh.

tu je ke special nya? tak lah. sebenarnya nak lepas geram gak ni. lunch semalam hanya nasi putih lauk kuah kari + ayam goreng + sotong. sotong tu tak lah besar mana. standard size je. air pulak aku order air kosong je. sebab tau charge kat mamak sure mahal. baik aku minum air kosong je. kalau nak lagi rajin bawak air dari ofis. tak rajin la tuh. 

sekali tgk bill yang dia tulis tu RM10.50! mak aih! 3 hari punya lunch ni. tak la berkira bab makan ni tapi mahal nak mampus tak puas hati masa bayar aku tanya balik apsl mahal? katanya sotong tu RM4 satu! adeh la. rasa kenyang terus 3 hari tak nak makan. kalau makan McD yang lunch set tu pun baru RM5.75. dah tentu2 sedap. bazir sangat bila lunch semalam. so, ape specialnye kedai mamak ni sampai diorg bole letak harga yang sangat mahal? lepas ni tak lunch la aku kat mamak untuk satu tempoh yg lama. 

Comments

amai @ mai said…
mak aii.. biar betik.. 1 hr makan Rm10.50, meheinyer kome.. kat opis ni pun ada kedai mamak gak, tapi xpernah lagi smpai rege cam gitu.. nie kena wat aduan nie.. ish ish ish..
Ezzah said…
alya : izahpun pernah kena tau. mmg mahal nak mam-pus ah. ntah apa special pun x tau le. dan itu la 1st time izah makan kat mamak. itu pun sbb dtg angin mengidam time pregnant. kalo tak..mmg x prnh2 nk jejak kaki kat mamak. :D
MUMMYAR said…
mmg kat kedai mamak mahal sikit dari kedai biasa kan...agaknya sbb bnyk rempah kot...kekkeke...
tapi kan...cuba suh diorg kira 2 tau 3 kali..sure harga lain2 punya...hahhaha....
Unknown said…
ayu memang tak gemar kedai mamak...setakt makan roti canai sekali sekala tu ok lah...tapi makanan lain memang tak leh masuk...ntah kenapa ntah...

p/s: teringat masa aleesya kecik2 dulu, asal masuk jer kedai mamak, confirm menangis....ader tu pernah dah order makanan...last2 tapau jer lah...sebab aleesya nangis...takut tgk org hitam agaknya...
LYaFRINA said…
ISHHHH..
MCM DH KEDAI HIGH CLASS G2..
LYA MKN KAT KOPITIAM PUN, BELUM HBIS BYK TU UTK SORANG MKN...
MAK AIHHH... MMG MAHAL TU..
r|nA @ ja|j|na said…
mangaih, sampai $10.50 sepinggan..memang dah melampau ler mamak ni..

tu pasal hubby rina tak suke makan kedai mamak..tp rina ni semua bole masuk, takde hal..

pst//kite pon kuat makan gak, ahaks..
mamashasha said…
aku akan masuk mamak kalau teringin roti canai, mee gorek or apam eh ke apom ye yg dlm kuali tuh!

kadang tu rasa nk mkn beriani + ayam goreng pun ye jugak....

charge yg dikenakan utk beriyani mmg mahal tapi nasi byk giler..dulu masa kat itm bungkus nasi mamak boleh makan 4 org lagi....berbaloi2...

jarang sgt la aku nk ambik sotong bagai...setakat ayamm goreng + kuah kari je alya...

ni kena band la maulana tu dah ye!kahhhhh itu belum ambik fresh oren lagi tu...alya aku ada 2-3 org kawan yg selim macam kau...tapi sedia maklum la mmg makan banyak...hehe
tak pernah lunch di kedai mamak sbb geli tgk bulu tgn..
(sy org penang, kt penang terlalu byk kisah kedai mamak yg buatkan sy takut nk mkn situ..huhu)
kalo kempunan nk mkn kari, kat selera duta ni ada kedai ala nasik kandar..sedap gak la..harga pon leh tahan :)
fieza said…
mahalnya alyya..fiza mmg anti sket kedai mamak ni coz letak harga yang tak masuk akal..kadang2 nasi separuh pun dia kira harga penuh..fiza pernah kena makan nasi lemak pagi jer letak ikan bilis ngan telur mata jer sampai 6.oo ringgit tau
Mag said…
mamak memang overrated. maybe die mahal sebab letak mahal pon orang still pergi..lagi pon kedai mamak 24 jam harga mahal lah sikit kan? tapi sotong rm4??woh. mahal nye!
nome said…
umang aiii...mahal gilak sotong tu...sotong import ke hapa! giler mahal...

tp mmg betul pun beb...kat kl nih lg la...semuanyer mahal...sakit jiwa lak aku...alasan derang apa tau...rege gula ngan ayam dah naik, sbb tu semua rege kena up....siot jer
alongaishah said…
klu camtukan...alang2...len kali ko g kedai mamak...amik nasik bukhari...yang ayam menyorok dalam tu...sah2...cukup segala...harga biasa normal rm 13...ok la kan...daripada amik ala carte...pada aku...kedai mamak murah bile ko amik tang set....laki aku ajar....haha...dulu tang tak tau...amik la nasik lauk ayam merah...ala carte la konon...sekali nasik laki aku complete pakai beriani bukan nasi putih tapi amik set...cheett...lebey kureng harga aku je pulek....haha...
alongaishah said…
klu camtukan...alang2...len kali ko g kedai mamak...amik nasik bukhari...yang ayam menyorok dalam tu...sah2...cukup segala...harga biasa normal rm 13...ok la kan...daripada amik ala carte...pada aku...kedai mamak murah bile ko amik tang set....laki aku ajar....haha...dulu tang tak tau...amik la nasik lauk ayam merah...ala carte la konon...sekali nasik laki aku complete pakai beriani bukan nasi putih tapi amik set...cheett...lebey kureng harga aku je pulek....haha...
AieZa said…
kedai mamak standard aaa harga cekik darahh.. tu dh kira 2 jenis main lauk dh tuhh.. sepatutnya yg ko bole amik nasi+lauk(ikan/ayam/sotong/udang)+sayur.. klu idak mmg cekik darah.. aku dh mmg sedia maklum harga diorg yg cekik darah tuh..
amal_fc1303 said…
weyh ina sokong sgt2 la. makan mamak mmg la mahal. kedai mamak dkt perlis nie. ada la 1 tmpt tu. amik nasi putih ngan ayam saja dh kena Rm5.00 tak ke mahal nama nye tu. aduhai cekik darah btul la mamak nie. makan mamak bkn nye sedap mana pon. bese2 jer. hahahahaha. bankrup la mamak pasnie.
kat mamak nie, yang sedapnya ayam goreng diaa.! i likeee.. mamak memang mahal pun...
Iryani Noor said…
uiiii sotong sekor 4hengget...
tu spesis paul octopus ke haper?? mahall nyer...
skali skala boleh la, tp kalu selalu bengkok gak..
Elyn Sani said…
mmg mahai kalau mkn kat mamak. aku kalau sesekali bule la. ni hari2 mamak tu dh bule beli tanah kot ekekeke

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber