Skip to main content

menginap di JB

oh, lambat entry seterusnya keluar. kesempitan waktu dek tuntutan kerja. gitu la kan. amanah yang diberi kenalah dilaksanakan sebaik mungkin. yang penting hati ikhlas, kerja pun enjoy even workload banyak. sekian mukadimmah...

berbalik pada journey to the south kami last weekend, lepas ke pontian rumah kawan ayah aku tu, kami menghala ke terus ke JB. rupa nya JB tu last toll kat selatan ye. baru aku tau. perjalanan dari pontian ke JB mengambil masa 100km jugak. keluar dari pontian jam 3, sampai kat hotel almost 5.

sebelum tu telah diwarning oleh warga pontian yang JB ni macam KL. kalau dah silap masuk jalan, susah nak pusing balik. ditambah dgn hujan lebat sepanjang jalan, kitorg pun tak leh laju tambah pulak tak familiar dgn kawasan tu. alhamdulillah tak sesat kitorg sebab berpandukan garmin.

oh, kami menginap di hotel selesa, JB. memula tak tau nak stay mana. tanya2 jugak kawan2 yang dok situ. tapi, manager aku yang suggest kitorg pegi situ since kitorg dah ke pontian tu. lagi pulak, office aku dapat corporate rate kalau menginap kat situ. just tunjuk staff card or bagi namecard, dapat la kurang RM65. sape nak bagi kan?  dan company aku pun agak dikenali oleh staff hotel tu sebab ada officemate aku pernah stay 3 bulan straight kat situ sebab ada kerja kat Singapore. lets check out the hotel.

the view of the room. kitorg dapat bilik kat tingkat 17. hotel ni ada 29 tingkat. standard room je tapi sangat la luas. letak extra bed pun masih banyak ruang nia nak lari sana sini. then kat sini ada free wifi. tu yg officemate aku stay kat sini. senang nak communicate.

view dari pintu masuk. sampai bilik terus mandikan budak- budak. seharian dalam kereta baru la dapat rest.

pool dgn cafe kat tingkat 11. bukak tingkap bilik, nampak la pool ni.

mari bersenam bersama nia. time ni kitorg tgh makan.

adel yang lega dapat landing atas katil. dan lega dah mandi.

lobi hotel. lepas maghrib kitorg turun balik sebab nak keluar.

sebelum keluar, redeem voucher untuk welcome drink kat coffee house dulu.

welcome drink voucher boleh redeem sampai pukul 10.30 malam je. 

kat car park. nak bergerak ke destinasi seterusnya. kemanakah kami? next entry la ek. tah bila nak buat tak tau. asyik tergendala je. 

Comments

nome said…
perghhhh....aku awal plak komen arini...ate ptg nnt aku sibuk kena audit...ekeke..

mmg aku soker selesa hotel nih...company aku ada gak credit facilities kat situ sbb kami selalu gi pasir gudang...one of the reason aku amik otel tu sbb reasonable price dan puas hati...so far servis x menghampakan company aku...

suka tol anak2 ko alya gi jalan2...nampak gembira muka memasing
r|nA @ ja|j|na said…
mmg lah alyya, jb ni last toll skali di selatan..haritu pegi sampai pusing 2,3 kalu sebab salah jalan..

kalau tak silap hotel ni dekat ngan umah sepupu..mase pg jb haritu, dok umah dia je, jimat, hehehe..
Mrs. Simplicity said…
nome : tu la dia, ko la pengomen pertama aku. eheheh... korang ada credit facilities kat selesa jb ke pasir gudang? sebab ko kata projek kat pasir gudang, mungkin kat hotel selesa pasir gudang kot me. tp mmg selesa la kan dah nama pun hotel selesa. service pun puas hati.

nia skang, asal soh pakai shoes je, terus dia yeay! walaupun nak pegi buang sampah. hahaha..

rina : tu la rina. jauh jugak la kitorg berjalan rupanye. patut la rasa jauh pun.

hehe.. kalau ada sedara, ke rumah sedar ala rina. mmg f.o.c. :D
Mrs. Simplicity said…
TINIE : BEST TAPI PENAT. MAK BAPAK YG PENAT. :)
Elyn Sani said…
jauh berjalan ko....
Mag said…
wah. sangat berbaloi kut bayar 65 dengan hotel luas macam tu. siap wifi free plak tu. ok dah tu
Mrs. Simplicity said…
elyn : jauh jugak laki aku drive. ekekek...

farah : bukan dapat harga RM65, tapi dapat discount RM65. mmg rasa berbaloi la :)
Unknown said…
alahai alyya...ayu ni pun sehari sekali jer buat entry ni...tu pun auto publish buat malam2 siap2...kalau siang banyak keje lah...memang tak menyempat...

alyya, ayu dah tau nak gi mana gambar last tu...ekekeke...sabar je lah erk...

btw luas jugak erk hotel selesa ni...swimming pool dia pun cantik gak...

tunggu entry ayu yer..tapi kena sabar sikit...hihi
Mrs. Simplicity said…
ibu damia : sama dengan la kita ni. eh ayu tu lagi la, sure baru balik dari j card day kan? lumayan tak hasil tangkapan? hehehee...

ayu, confirm lepas ni kua entry tu. dan alya yg publish dulu. tunggu ayu, episod beauty contest tu yg lebih mendapat perhatian. alya pun nak tau gak. so sabar banyak pun tak kisah. ekekeke...

mmg luas gak. ni standard room. kalau deluxe or suite lagi2 la luas kot.puas hati la.
Shida said…
owh,dah sampai jb ek...best kan jb..shida bertuah sebagai anak jati johor..hehehe...
tak pernah stay kat hotel selesa tu,tapi nmpk memang selesa giler utk kita yg ada anak yg tak reti duk diam ni kan...
mamashasha said…
alya, mmg selesa betul hotel selesa nih...luas giler biliknye sesuai sgt tuk yg beranak 2 macam kau....

wei bz mode eh?takpe as long as reply kan...

mmg JB macam KL dan driver nye....aduyai takmo cakap la sape yg dok JB tau la kan....hehe

keje byk janji enjoy itu yg penting baru la tercabar kan....
amal_fc1303 said…
besor siot hotel nyer. boleh dok 1 family kita bilik nyer. cm best je hotel nie. breakfast dia best x? lain x singgah johor leh la g hotel nie.
Mrs. Simplicity said…
shida : ooo anak jati johor ke? mmg la patut berbangga ye. hehehe... tu la, std je pun. mmg luas. nak letak 1 family alya pun ok kot. heheh...

bed : ha'ah bed, kalau ko turun sini bole la try stay sini. center of jb gak ni. dekat dgn semua shopping mall. tp aku bukan sempat pegi pun ,tak larat aku. tu la bed, musim busy keje tak habis2. slow2 la kan. mood blogging pun tgh ok ni. hhehehe.. ye, aku enjoy keje aku. banyak pun tak pressure :)

ina : ha weh.. mmg besar weh. tu la aku ckp kalau kita 1 family duduk pun mmg bole. bentang nye extra bed cukup la. breakfast ok cam tu la. ok la. tu la, bole ajak ayah stay sini.
Jiey^Mien said…
Perghh..
Rajinnya ko berjalan Ly..
=)
Mrs. Simplicity said…
jiey : kalau ikut malas aku ni jiey mmg tak kemana. aku rasa badan aku ni dah push the limits. gile restless aku tau. tp sebab nak bwk anak2 berjalan, aku dgn wan gagah kan jugak. eceh, poyo je aku. :p

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber