Skip to main content

lunch sabtu : domino's pizza

salam. esok isnin da kan. another routine untuk mencari rezeki. so aku post entry ni untuk bekalan dan tatapan korang esok ye. takut tak sempat nanti. banyak kerja & tugas- tugas khas mencari bahan bukti perlu dilakukan. udah macam lawyer pulak. ye la, kalau dah dituduh, perlu lah dipertahankan. diam tanda pengecut. kalau setakat bercakap tak de isi dan tak pandang kat diri sendiri  tu yang  orang cakap pandai putar alam. eh, melalut. later la aku reveal.

so, weekend ni rumah tak sunyi sepi. ada visitor. visitor yg pertama melepak kat rumah, paksu nia dgn & adel. dah 2 minggu dia kat utm, kejap je. so weekend dia lepak kat rumah aku. then dia tunjuk aku dia ada coupon domino's pizza. ade banyak save kalau pakai kupon tu.

since ada domino's pizza baru bukak kat area rumah aku tu, kitorg pun decide nak berdomino's sabtu tu. memandangkan wan dgn adik aku ni pun tak pernah ber-domino's. aku pun dah lama sangat ber-domino's. dan ramai yg tau domino's lagi sedap dari pizza. betul ke eh? betul kot. tapi pizza sedap jugak. sebab aku mmg suka pizza tu yg ok je ape jenis pun. pizza yg jual kat pasar malam pun sedap pada aku. :)

domino's yang baru dibuka. kalau nak pegi kedai dia berhadapan dengan pasar borong selangor. kalau dah datang, call la aku, bole singgah rumah :)

kupon yang adik aku beli berharga RM20  valid sampai january 2011. domino's sentiasa ada promotion ni kan? dah ada, tu yang try tuh. tambah pulak, dekat je dengan rumah.

view of the restaurant. tak banyak tempat untuk dine-in sebab domino's ni kan ramai yang call je utk delivery. tapi sebab aku nak tgk rupa restaurant dia tu yg dtg gak tuh.

tengah menunggu makanan. lambat tak service dia? lebih kurang sama je dgn pizza hut. dalam 10 minit pizza siap.

yang ditapau. large pizza meat mania, chicken wings, spaghetti, fries, bread stix dapat free gift bola kecik.
8 pcs chicken wings. 

chicken spaghetti dia best. banyak lak tuh. puas la makan.

2 beranak yang sedang menjamu selera. kenyang sampai ke malam. 

note : bila je ko masak ni alya? bilakah? tak perlulah aku habiskan ayat itu. ;)

Comments

Life is Reality said…
adoi lapaq chicken spaghetti lak pas tgk entry nii...sdp uhh..meleleh jelah..hahaha
mamashasha said…
Alya, udah mcm lawyer eh? Ate kalau dah ada tuduhan
Bersabit pada fakta kes mmg ada unsur fitnah! Apa pun
Teruskn mengumpul evidence ya! Ecehhhh
Domino lebih kurang sama je dgn pizza, aku suka
Chiken wing dia.betul ckp kau piza pasar mlm
Pun sedap jugak kan.
Byknye kupon paksu adel n nia dpt, harus
La kome makan piza aje ate nk ngabihkn kupon
Ye dak?hehe
Nia mmg suka spageti eh?kemain lagi 2 banak
Tu menikmati hidangan ye.
Unknown said…
haha..tak nyempat2 wan pakai baju nak makan yer...

btw ayu lagi suka pizza...domino's pizza dia macam keras sikit lah..tapi terpulanglah kan...mulut lain2 ...haha...

banyak betul dapat voucher promosi tu...memang berbaloi...kat office ayu yg selalu or promote, voucher johny's jer...domino's tak pernah lagi...

nia suka tul makan spagetti erkk
Mrs. Simplicity said…
life is reality : hari ni bole la terjah domino nak makan semua dish tuh. best! :)

bed : aku punye part mungkin sikit tapi memberi kesan besar. nanti2 story la kan. ko biasa makan eh? aku chicken wing tu 1st time try. ok la not bad. tp pizza nye chicken wing lg sedap kot kan? tp pizza pulak domino sedap lagi. eh tak kisah la kan janji pizza. ye. pasar malam nye pizza pun aku layan! kupon da banyak tu yg kena guna. kalau tunggu adik aku nak guna tah bila kan. nia mmg suka sgt spaghetti.

ayu : hahaha... memula cakap tak pakai baju dok tepi tak leh masuk gmbr. termasuk jugak. buat2 tak nmpk je la ek. ekekek... ha sama la kita ayu. tp kalau macam wan dia suka jenis crust yg nipis2, so dia mmg masuk dgn domino la. kalau alya mana2 pun makan jek. banyak kan kupon dia? kat sini mmg biasa diorg poromo bagi kupon tuh. jhonnys ek? tak penah pulak nmpk kupon dia. nia mgm la suka spaghetti :)
amal_fc1303 said…
uit sakan nye korg nie makan. nak2 ada yan skali kan. abeh la pasnie kalo yan asyik blik umah ko jer. mang xmasak kat umah la. makan luar jer.
Mrs. Simplicity said…
ina : dah yan ade kupon tu, tu yg try tu. lepas ni kalau dia lepak umah aku lagi belum tentu lagi nak makan macam ni lagi. ish ade ke makan luar je. aku masak la pulak. hahahah.. ntah bila kan.
eim said…
sedapnya,pagi2 tengok pizza nii...
Mrs. Simplicity said…
iem : tengah hari kang bole cari pizza pulak :)
amal_fc1303 said…
ptut la dia blik. nk ajak ko guna kupon tu.. oooo. okey... best ke weyh makan pizza nyer?
amal_fc1303 said…
ptut la dia blik. nk ajak ko guna kupon tu.. oooo. okey... best ke weyh makan pizza nyer?
Mrs. Simplicity said…
ina : tu la pasal kan. takpela, kitorg gak untung bole cilok kupon dia tuh. hahaha... best je. aku ni kan western. semua best! zan's pizza yg jual kat depan billion manjung tu pun best gak.
r|nA @ ja|j|na said…
oh tidakkk, sungguh menyelerakan pizza itu..tak tahan betul ni..

fokus ye rina, fokus..nnti pahle puase kurang, hehehehe..
Mrs. Simplicity said…
rina : alamak rina. sorry sgt. lupe plak skang ni musim org dok ganti puasa. takpe rina. alya bagi idea utk juadah berbuka rina pulak kan? :D
Mag said…
domino piza paling disukai. tapi kjat sini jauh la pulak. yang dekat pizza hut. bila la domino nak bukak kat sini ni..
Mrs. Simplicity said…
farah : oh diluar kawasan penghantaran ye? kena la dine-in. :)
nome said…
aku cam paham je ayat ko kat paragraph pertama tuh...geram seh...x sabar aku nak tau apa yg ko nak revealkan...

mmg sedap dominos pizza nih....gebus dan mantop! aku soker hat peperoni chicken atau beef tuh...sodap ya amat...
Mrs. Simplicity said…
nome : sorang dah reveal. yg lain2 bakal menyusul its time la kan me?

ko biasa makan dominos eh me. aku jarang benau ater kat area umah aku baru ni ade dominos. dah ada kupon tu yg bedesup pegi. kalau takde, tah bila. lepas ni bole pegi lagi. sedap dan affordable kan?
suhida said…
weh..ada gak yg beli dominos jap kang nih..huhuuh...pandai nye nia makan.
adelnye mana? mana? mana? hehehe...
wana said…
lain kali ko tapau jek.. online.. tak smapai setengah jam dah tercegat depan pintu umah.. sesuai untuk hari malas memasak kakakaka aku pun suka dominos leh tambah topping....
Chik Na said…
anak-anak k.mas suka domino pizza compared to pizza hut..

tak pernah lagi personally visit domino baru tu... cuma buat delivery je..yg bestnya delivery cepat compared to pizza hut..maybe sebab org tak ramai lagi
Mrs. Simplicity said…
SUHIDA : KO DAH BELI KE DOMINOS? ADEL TAK LEH MAKAN LAGI, SO TIADA DALAM GMBR. HEHEHE..

WANA : YE, LEPAS NI HARUS LA TEPON DOMINOS JEK. ECEH!

CHIK NA: YEKE? LEPAS NI BOLE TRY UTK DELIVERY PULAK KAN? MMG SEDAP BANDNG DGN PIZZA HUT :)
Elyn Sani said…
aku suke sgt domino sbb die ade super thin crust!!! perghhh mcm nk pi beli blk kang hahhahah

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber