Skip to main content

IZZ ZAHARIN SAFARI PARTY

"YOU ARE ABOUT TO ENTER GREEN ZONE..."

sabtu lepas mendapat jemputan dari mama izz a.k.a wana ke majlis hari jadi anakanda sulung, (sulung la kan, dalam perut tu no.2) dia. tentatively majlis mula jam 2 petang. alhamdulillah kami selamat sampai walapun sesat sikit tetiba je nampak pintu gerbang monterez golf club. mujur laki ko angkat fon wana, kalau tak, maghrib aku sampai umah ko. kalau dah maghrib, takkan nak ketuk pintu umah ko lak kan. segan i!

dapatlah kami sekeluarga join nyanyi lagu happy birthday untuk izz. sebenarnya, hari tu, aku dgn wana baru je 1st time jumpa secara live. sebelum ni agak rapat gak la di alam cyber ni. ada sikit segan disitu since member2 lain tak dapat datang ada komitmen lain. mujur la kaum keluarga wana buat kami tak kekok. sporting2 semua.

bertemakan safari & green color mmg sangat menjadi. segala details diteliti. budak2 pun bawak watak tiger. b'day boy pun pakai ekor gak. comel- comel belaka. apapun thanks to wana sebab sudi menjemput kami sekeluarga. seronok jumpa ko and to izz, happy 2nd birthday in advance!

dari invitation card, sampai kek berupa banner ni. aku suka. very colorful!

lokasi majlis. dekat garden.

ni la wana. haritu dia jadi wana the rabbit. hehehe... tolong jagakan adel sementara aku nak makan.

muncung2 aku makan ye. mmg tgh lapar pun time ni. hehehe... the foods was great. nasi ayam dia sedap. nia pun makan banyak.

ni la dia birthday boy. jenuh gak nak cari dia. sebab busy main sana sini. time ni dia behave je sebab tgh makan. aunty telah gagal mendukung izz. huhu..

dah kenyang, sementara tunggu acara potong kek, nia main kat playground sini. ade ball mmg la dia suka. tapi silap teknik, instead of tendang masuk goal, dia baling masuk goal. ok la, pompuan main netball. 

nak tgk kami sekeluarga sedondon, kalau ada majlis je la ek. kalau ada tulis tema warna apa, insyaAllah kitorg ikut. kalau tak, mmg tak bersedondon la kami. :)

masa untuk cake cutting session. ceria kan cake dia?

diiringi dengan nursery rhyme, kitorg sama- sama nyanyi lagu birthday tuk izz. 

izz buat pisau tu macam pedang kot. macam ultraman tgh lawan- lawan. hehehe..

sekali lagi bergambar dengan family wana sebelum balik. 

2 goodies box yang nia dgn adel dapat. thanks aunty wana.

tak dapat nak stay lama sebab lepas majlis birthday izz kami ke satu lagi majlis harijadi yang kebetulan berlaku pada hari dan waktu yang sama. sorg lagi bf nia. hehehe... next entry ye. 

Comments

Elyn Sani said…
ptt la ko dtg umah aku green sedondon hahaha. nasib baik aku tak buat theme kalau tak sure ko singgah alamanda beli baju ekekekeke
Mrs. Simplicity said…
elyn : hahaha... ape singgah alamanda beb, aku singgah umah salin baju. gile tul! apa pun nia mesti nak jumpa wafiq gak. eceh! ;)
Ju@Lucky^Mummy said…
comelnye bday boy tu..
Mrs. Simplicity said…
elyn : hahaha... ape singgah alamanda beb, aku singgah umah salin baju. gile tul! apa pun nia mesti nak jumpa wafiq gak. eceh! ;)
Mrs. Simplicity said…
jue : mmg comel! sweet je. wana confirm dapat baby girl nanti ni. ekekek... aci tak wana?
wana said…
ally:eh eh sedap lak aku panggil ko ally(ali) biau ko dapat boy lak.. ada ke panggil namo nick ADEL? aku panggil ko ali wakakaka..

. ali maceh datang tauuu.. kekeke tak sangka ko sampai jugak.. dengan google map itu. hehehe.. cun lak gambo aku pegang si adel tu..(sambil berdoa dalam perut baby girl) aku nak curiklahhh.. wakakakaka
Unknown said…
memang meriah birthday tu...adel n nia pun nampak sporting n behave...

bestkan dapat tambah kenalan melalui alam maya ni...

alyya you look gojes ngan baju n shawl green tu.. ayu suka
mamashasha said…
u go green bebeh! sedondon dgn family birthday boy tn blog yg cintakan warna hijau ni...mmg mata aku nampak hijau je kat entry nih.....

cute nye izz ngan mummy ....malang sekali aku tidak dpt bersama2....

alya, terror ahhh wann dgn google map pun sampai...awal jugak tu....even sape tak familiar pun blh jumpa kan...

haaa nia with poney gown!!!i likeeee.....cute sgt...

weiiii hbag tu aku sgt2 berkenan...meh jual kat aku!
Yu'xan Lee said…
fuhhhh tergoda arrr tgk birthday party tue, happening nyerrr

Anyway ADEL yg semakin cute, geram jer tgk rambut dia yg lebat tue, bg bb yu'xan cikit leh????
Mrs. Simplicity said…
wana : eh wana, mmg ramai org panggil aku aly gak. aku ok jek. eh adel tu nama pompuan la. ekekke..

sama2. akhirnya dapat gak kita jumpa ye. ye, silalah curi amik berkat adel, kot2 izz dpt baby girl. :)

tinie : mmg meriah!

ibu damia : mmg happening. nia dgn adel pun mood ok. ye la, bertambah lagi kenalan kan? oh tq ayu, tshirt ijau tu 1 of my fav baju :) sebab mmg peminat ijau kan. :D

bed : ye, mmg teruja aku tgk bila semua serba ijau. mmg kegemaran aku la kan. tu la bed, ko pun ke melaka time tu kan. tu la guna nye internet kan. bole ber google map kalau takde garmin. mmg tak familiar langsung aku area tu. tapi sempat sampai. ye poney gown itu. ko nak ke bag tuh? hahah wan cukup tak bekenan kalau aku bawak bag tu sebab selagi ada ruang mmg aku akan sumbat. beg guni katanya. berat sama dgn berat baby baru lahir kot.

yu'xan lee : zura, mmg happening. bole bg idea kat zura nak celebrate 1st bday yu'xan nanti kan? :) ala nak ke? mama dia ingat nak cukur botak sebab kasar la rambut dia. petua org tua ckp cukur 7 jali nak kuakan yg lembut tuh. tah betul ke tak. eheheheh
mamashasha said…
aku tgk org pakai cam best jek besau gitu...mcm2 blh isi....smart arrr...g opis pun buleyyy...
fiza said…
Wana, Jue,Allya n ramai lagi semua kenalan yang fiza kenal dari m.com. hmm alam cyber ni mmg ajaib gak kan boleh rapatkan silatulrahim walaupun masing2 duduk tempat berbeza kan. Meriah tul besday izz ni..bila la berkesempatan nak organize besday macam ni kat Syakil..adel always cute tambah2 pakai gaun hijau lak..wah auty fiza mmg dah berkenan buat menantu he..he..
Mrs. Simplicity said…
bed : tu la bed. mmg tu je la bag aku. serba muat dan semua sumbat. kadang kat ofis pun terbawak pampers. mmg dah biasa dah tuh. kahhhhh...

fiza : ha'ah fiza, dari jauh kita kenal. then rapat then bole jumpa. mmg mengeratkan silaturrahim la alam cyber ni kan? sgt best! mmg meriah fiza majlis nye. ish, aunty fiza dah bekenan ke adel. ok book utk syakil ye :D
LYaFRINA said…
wowwww..nm[k meriah la... suka dgn tema tu.. planning y baik.. nk kna plan awl2 gak utk birth asya nanti.. tp simple je.
AieZa said…
sesat jugak kome ye ingatkan tak sesat.. direct jek smpai.. kalau smpai umah wana maghrib mmg naya la wehh.. ater majlis smpai ke asar je..

party yg sgt meriah..
nome said…
wow! apa yg aku nampak pada mulanyer...adalah beg ko beb...aku admirer giler...mmg superb cantek!!!

sejuk mata aku bile tema party bertemakan ijo...sgt2 meriah...semuanyer hepi...besday boy pun ensem la...aku soker besday party camnih...konsep mesra keluarga namanyer
nome said…
aik td aku dah komen belog ko....tp dah ilang...felik nih...awat ek...adakah tenet aku masih konpius???

aku repeat sekali lg ek....first yg aku nampak sgt mantop adalah beg kamooo alya....aku soker! mmg kelas! lagi2 org yg bawak tu comel....ekeke...

meriah giler umah wana ngan besday party konsep camni...sgt2 meriah! besday boy ensem sgt...epi besday izz in advance! muka wana pun berseri2...mgkn kah peknen bb girl? alhamdulillah...amin
amal_fc1303 said…
weyh meriah nye la party dia.. dasyat nye la. siap ada colour theme lagi tu....
Chik Na said…
waa memang meriah... siap ade tema lagi .. x pernah sambut besday anak-anak can gini..
Iryani Noor said…
meriah nyer birthday bash nih.. siap ada colour theme & banner bagaii.. sgt kreatif...

psttt chomel la telinga bunny yg wana pakai tu.. hehehhee...

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber