Skip to main content

berada dirumah

malam tadi lepas amik nia dgn adel dari nursery, rasa badan adel panas lah. sekali cek, 38.4! patut la. tinggi gak tuh. kira ni la 1st time dia demam sejak dia lahir. selsema dgn batuk tu sedia maklum ye. lepas tu terus bagi dia ubat demam yang ada dalam fridge tuh. setiap masa aku monitor suhu badan dia. lepas bagi, turun 37. ok lega disitu. cukup 6 jam, panas balik aku bagi lagi. last aku bagi kul 6 pagi tadi sebab suhu masih 37.4

dalam hati tgh fikir apa keje urgent kat ofis. ada yg aku kena buat gak. so decide nak adel gi paed dulu nak amik ubat demam. lepas tu ke bank. ade T/T to USA kena buat arini then masuk ofis jap. kat klinik, bila cek temp 36.2. ok tak demam dah. lega... tapi aku still nak monitor. lepas settle keje kat ofis, kul 12 aku pun pulak ke rumah. sekarang adel tgh lena. ni la 1st time aku EL sejak beranakkan dia. lama tak EL so tak la rasa bersalah. eh pasal anak nak rasa bersalah ke? aku kan pekerja cemerlang. poyo la aku! hope adel ok- ok je. weekend ni nak jalan jauh lagi.

gambar malam tadi. time ni aku tgh basah- basahkan kepala dia. tetiba nampak rambut dia lepek. selalu terpacak je. kelakar lak. hehhehe..

sian anak mama demam...

ondway to clinic. confident nak ber-2 je dgn dia sebab kalau dalam kete mmg dia tido je. merengek pun tak.

adel at mama's office. saja la bawak ofis mintak simpati bole la dpt EL. hahahaha...

adel yang tengah lena tido kat sebelah aku skang ni.

sambil tu macam biasa, operasi melipat kain boleh la dilakukan. kain tekumpul selama 2 minggu. setel sudah...

shawl aku dah ada rumah nya sendiri. ade 7 tempat kosong lagi bole diisi. heheheh..

nia ok? nia ok...skang kat nursery. kang papa amik nia ye. kalau ada kat umah ni sekali, lain pulak jadinya nanti. 

note : mata ngantuk, tpai kalau siang mesti takleh nak lelap. rugi nya masa terbuang..

Comments

mrs.ecam said…
arghh cumelnyer adiel....lesung pipit wat mahal tuuuu....dmam2 pong leh tersnyum girang...heeeee
LYaFRINA said…
adel demam yer.. tinggi gak..tp maintain senyum lg.. cute..siap ada lesung pipit tu.. comelnya!!!

alya, lya x ingt nk tnya..selsema+batuk adel still x ok lg k??apakata alya try

AROMA THERAPY PLUS

refer sini--> http://sarahscollection.blogspot.com/

wowww.... bnyaknya koleksi shawl alya... masih ada kekosongan tu utk didisi..
MUMMYAR said…
adel demam ke...kena tengok gak tu alya...mana tau tep naik lagi ke kan...takut gak budak2 demam ni....
cute sungguh adel ni...kalau masuk contest sure leh menang je ni.....lesung pipit dia cantik betul...hehhe..bukan senang nk dapat tu...
nia kat nursery ye...hmmm,ye la kalau tak sure dia yg tolong sume nnt....kita nak monitor adik silap2 dia plk yg kita terlebih monitor tu...hehhe...xper ptg papa amik ye nia...
Elyn Sani said…
sesekali EL mmg sonok tp tetap tak thn aku menengok muke bos masam mencuka. ekekeke
mamashasha said…
alya, macam tu la kalau komited pada keje...tak dinafikan aku jua berperasaan begitu....tak dinafikan jugak family come first but kekadang kita terpaksa jugak ketepikan sekejapkan....sian adel tapi still nampak keceriaan dia tuh....takpe take it as demam nak pandai mak aku kata!...el kau ye..patutla senyap jek...nia harus la ke nursery kalau tak lain jadinya kan....lunch cheese burger ke wei? so mcmana condition adel ptg ni? aku harap dia baik2 aje... shasha pun masih dlm pengawasan..... esok genap 3 tahun 11 bulan nak beralih bulan..
suhida said…
semangatnye paha adel.mcm peha ayam haaa....berkat susu ibu..hik3...
*aku ada beli lagi shawl baru,klu ko nak tgk.kuikui....
amal_fc1303 said…
oit. semalam mak dok usya ko nye blog nie. mak bekenan ngan ko punye tmpt shawl tu. mak kata belikan la satu tuk mak. hehehehe.

pastu mak nk gambar nia yang last skali tu. posing nye comey mak cakap. nanti ko mms kan la yer. hehehehehe..

pastu mak cakap adel xda la suhu badan tinggi. 38.4 jer. okey la tu. adel pon sihat dah kan. boleh la jalan sampai ke johor..
fieza said…
alo lo comel sungguh adel even demam tapi maintain cute yer..nia pun makin comel gak..dah cerdik skang kan..msti dah banyak boleh tolong mama n papa kan..adel dah baper kg allya
shah-ila-ain said…
alala...ciannyerr adel demam erkk...lesung pipit yg mahall..ni dah besorr msti cunn ni...hehe...ehh rumah tudung tuhh cantik lah....mane nak carikk yerr tak pernah nmpak pun ade ke jual huhu...
Chik Na said…
suka tgk adel senyum.. lesung pipit kiri kanannya dalam
Unknown said…
ADEL comell sesangat....sweet..

alahai...banyak nya shawl...memang tranform ke shawl habis-habisan ni...
Mag said…
huhu..muka adel ceria jer wpon tak sihat..sebab mama ade kat umah kot. hehe
Mrs. Simplicity said…
mrs ecam : tu yg snap cepat2 tuh. sebab mama dia suka gak tgk lesung pipit dia :)

lya : ha'ah, 1st time tu. mmg risau. skang dah ok, lya pulak cepat sembuh ye, kami semua doakan lya.

smpi skang ni adel dah ok, kalau ada kena lagi, bole try kat link lya bagi tu, thanks lya share the info :)

heh.. skang dah penuh. so kena la stop membeli :)

mummyar : kak, adel dah ok. tu la, mmg risau. tu yg alya amik EL nak monitor suhu badan adel. kalau kat nursery sape yg nak tgk kan. ramai lg budak nak kena jaga. mmg tak leh amik nia gak. kang tak terjaga adel. bole bayangkan tu. thanks kak :)

elyn : tu la beb. sama la kita, tensen gak kalau gitu. kalau dia syak benda lan lagi la tension!

bed : aku pun fikir gitu gak. demam nak beralih bulan. skang adel dah pun ok, tp time dia demam tu, mmg every 6 hrs kena bagi ubat, lmbt skit naik suhu dia. tu yg aku pun gigih ke ofis kejap la nak buat urgent matters. tanggungjawab tugas penting gak kan. amanah org tuh. anak pun sama penting. kita la yg kena pandai manage. cheese burger? sgt la best! :D

suhida : ish, bila ko nak tgk live ni su? hehehe.. ish, goda aku lagi ye dgn shawl2. wan dah jeling2 je tu. heheh..

ina : ok, nanti aku belikan. senang nak ltk tudung. tak la pakai banyak2 hanger macam mak tuh. camne aku nak mms gmbr nia tu weh? aku amik pakai camera la. dah selamat pun pegi johor nye kan? punye la lambat aku reply!

fieza : masa 3 bulan aritu 6.5 kg. alhamdulillah nia pun bole disuruh2 skang ni. seronok je tgk dia menolong :)

mel : aku beli online? ko berminat ke? nanti aku bagi link. bed pun nak beli gak tuh.

chik na : belah kiri ade 2 lesung pipit nye kak :)

ibu damia : kena transforn kalau tak nanti wan bebel. beli tp tak pakai. tudung bawal semua dah bungkus :D

farah : ye la tu kot. skang dah pandai. nmpk mama happy2, bila mama gerak mula nak nangis. heheh..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber