Skip to main content

ahad ke utm, jalan semarak

belum habis penat seharian sabtu ke birthday party poyo jek, bukan buat majlis pun, datang makan je, ahad, awal pagi kitorg dah keluar rumah menghala ke jalan semarak untuk hantar adik bongsu kesayangan aku mendaftar di utm. alhamdulillah, impian dia nak masuk utm tercapai. course yg dia dapat diploma in mekatronik. untuk diploma, diorg ditempatkan di utm, jalan semarak. esok kalau dapat sambung degree, mesti sambung, ke johor la pulak. elok la ke johor, tak penat aku nak monitor ko kat sini. sebab kat sini banyak dugaan. yang senang tergoda tu mmg bole hanyut. harap tidak lah begitu kan. insyaAllah...

pertama kali menjejakkan kaki ke sini. mmg centre of KL la kan?

bakal mahasiswa utm, yg belah kiri sekali, asyran namanye. ingat muka dia ek. kalau korang nampak muka dia ni tgh dating kat mana2 tuh, cepat2 report kat aku ye. aku pegi belasah dia. 

kitorg sampai kul 10.30. sebab kat sini daftar dia course by course. course adik aku kul 11.30, kitorg lepak cafe dulu. aku dgn wan dgn nia belum sempat breakfast lagi. sebab kena kua awal kan. ni la sarapan aku. sarapan ye. kalau hari2 sarapan gini, tayar pun bole tukar size.

syok kalau gi ramai- ramai ni, ada org bole jagakan anak. opah pegang adel sementara mama pegang adel. oh, mama sangat suka knitted hat yg adel dapat dari aunty ryn tuh.

kami yang dah kenyang. tengah cari port tempat menunggu. tema belang- belang pulak haritu. baru perasan.

khemah tempat menunggu sementara student baru mendaftar. mak aku unsatisfied sikit dengan service dia. family kena berpeleseran nak cari tmpt menunggu sendiri. sepatutnya ada org assist kan. time ni la tak larat bila mak aku dok puji unimap.unimap gak bagus masa daftar ina dulu (kakak asyran a.k.k amalfc_1303)

di dalam dewan sedang dalam proses mendaftar.

adel yang kepenatan menunggu paksu dia mendaftar. sampai tertido dia.

nia ni sangatlah happy sebab ramai mengadap dia. sementara menunggu nia makan waffle dulu.

dah siap daftar, patut la lama, terus dapat matriks card rupanya. canggihnye la kan. zaman kita dulu, seminggu gak baru dapat.

dah settle daftar, ayah aku mintak direction nak ke tempat kediaman pulak.

kolej kediaman agak jauh dari kampus. yg paling best nye mmg ceruk la. strategi utk mengelakkan students selalu keluar. aku sgt la suka!

kitorg yg sedang menunggu kaum lelaki unloading barang. syok gak bilik ni, 1 bilik 2 org, bilir air pun kat dalam.

settle semua, kami lunch kat mamak area sini. nak cari kedai makan tak jumpa- jumpa dah pusing 18 banyak kali. 

ok, kitorg nak balik dah. family aku terus balik perak. jumpa lagi sabtu ni. ke selatan pulak kita ye.

balik rumah kitorg terus pengsan. mmg penat. tapi cik kak sorg ni, tak tido2 sampai la ke malam. 

to yan; the challenge has just started. all the best for the coming three years. get the excellent GPA, so you can straight continue to pursue degree. make our parents proud, insyaAllah, i'm sure you can do it.

note : tercapai impian parents aku nak melihat semua 6 anak diorang ke universiti. alhamdulillah..

Comments

LYaFRINA said…
WOW.. RINDU ZAMAN2 STUDY DULU2.. ALYA.. BODY MAINTAIN JER..MCM ANK DARA JER.. BAGUIHHHH...

ADEL BESO DH..KEJAP J.. LYA TGK MUKA ADEL ADA IRAS2 WAN LA... YE K??? KALO GK KAT LUAR MSTI LG CUTE NI..

**ALHAMDULILLAH..X ADA APA Y LBH MBAHAGIAKAN IBUBAPA MELAINKAN DPT MELIHAT ANKNYA BERJAYA DLM PELAJARAN..KEHIDUPAN RUMAHTANGGA & KEHIDUPAN D DUNIA & AKHIRAT.

SKRANG CABARAN KITA NK DIDIK ANK2 KITA
fiza said…
Alhamdulillah semua adik2 Allya berjaya yer..Mmg semua ibu bapa mengharapkan macam tue..Umah fiza dekat jer ngan kolej kediaman student UTM ni... May b one day terjumpa adik Allya kat area2 sini..Wangsa Walk pun dekat jer kat sini
lamkasorous said…
sume nye dekat yang lagi risau tu, klcc pun terpacak depan mata je, kau roger la sume rakan kau kt kl tu jd mate2 kau...
aJA said…
UNIMAP MMG BEST!!WEEEE~
suhida said…
aku da potostat da muka adik ko dlm otak aku.hehehe...
Mag said…
huhuhu..mcm lunch dah bfast..memang cantik pon hat adel

ni adik yang jaga ko dalam pantang eh?
Mrs. Simplicity said…
lya : zaman study dulu mmg paling best. tak yah fikir hutang. semua mak ayah tanggung. hehehe..

adel muka wan ke? semua muka wan nih, sape je muka mama dia ni. :p

ye la, mak ayah mmg happy kalau anak2 berjaya kan. harap kita pun bole didik anak2 kita cmtu gak kan?

fiza : dekat wangsa walk? aiseh, mmg panjang je la kaki dia tuh. kalau terserempak, jgn lupe bgtau ek. thanks! :D

akmal : ye, aku akan menjalankan tugas aku sebaik mungkin. bukan mata- mata je, seluruh anggota badan aku standby.

aja : wah ja, dan2 ko komen ye bila sebut unimap. 2 kali lak tuh. ye, mak aku tak abis2 puji smpi tak larat kitorg mendengarnye. u kitorg semua kena band dgn mak aku.

suhida : save2 tau. ko la mata2 aku yg paling dekat dan rapat setakat ni. hehehe..

farah : mmg cepat lapar la skang ni. ish. comel kan?

ye, paksu diorg la tuh. :)
mrs.ecam said…
salam knal...wahh tahniah kt adk u dpt msk utm...dkat jek ngan opis aku ni...ngeh3
Mrs. Simplicity said…
mrs.ecam : salam kenal kembali :) thanks. eh yeke? nanti kalau nmpk dia buat benda2 yg mencurigakan report saya ye :D
Unknown said…
tahniah utk adik alyya...

teringat zaman ayu masuk UTM Skudai 11 tahun dulu....kalau boleh nak kembali semula ke zaman tu....banyak kenangan manis masa belajar kan..

apa2 pun semoga adik alyya tak mudah terpengaruh ngan benda2 yg negatif...aminnn..

adel dah makin comelll...Nia dah makin ikut muka wan..
Mrs. Simplicity said…
ibu damia : tau ayu utm dulu. ye la kan, mmg banyak kenangan manis masa study ni. seronok je. harap gitu la ayu. budak2 skang ni makin ceridk. kadang tak terfikir pun diorg bole buat.

nia mmg dah fotostat ikut muka wan. tp tang perangai pun sama jugak rasanye. hehehe...
MUMMYAR said…
cute nya tengok aksi nia yg last picsa tu...hehhe..pandai tol wat aksi camtu..
tu adik bongsu la ye alya...dah selamat masuk u kan...tinggal tggu abis blajar je...senang hati mak ayah bila nak dah masuk u ni ye tak...kat situ mmg tengah2 bandar...senang nak g mana2 nnt..huhu
Mrs. Simplicity said…
mummyar : hai tu la dia kak. tengah2. semua bole nampak depan mata. jangan la mudah terpengaruh kan. dpt masuk u mak ayah dah happy. tapi masih belum bole happy selagi adik2 tak grad. hehehe...
amal_fc1303 said…
aduhai lawak la kawan2 ko nie komen entry. siap photostat masuk dalm otak lagi tu. tergelak2 dibuat nyer. hahahahahahahahahahaha...

tak tahan gelak nye weyh. tu la utm tu depan jer klcc ngan menara kl. mmg panjnag la kaki dia pasnie. tergedik2 la nak outing jer.
Jiey^Mien said…
adik aku br pas register uitm..
so skrg ni kira berpuak plak..
anak 1st n 2nd, bajar kat UPM..
yg third n last kat UiTM..
Hehehhehe..

bila adik aku dh start bajar, takde dh driver ian..
=(
nome said…
adel comel la pakai topi yg ryn bg tuh...sgt2 comel!

insyAllah kalau aku jmpa adik ko dating mana2, sure aku report kat ko...kahhhhhhhhhhh...

cantek la asrama adik ko duduk tuh...siap ada bilik air dlm bilik lagi...x macam asrama aku kat uitm dulu...berebut2 nak guna bilik air...huhuhu...
mamashasha said…
alya....minggu bz kau last wk ye....anyway to paksu adel & nia congrats ye...selamat maju jaya diucapkan...big congrats to hj annuar & puan rokiah...(aku rasa betul nama parents kau ni kan) atas kejayaan mendidik 6 cendikiawan ......sesuatu yg patut dibanggakan....

ya allah cute betul adel dgn topi yg ryn buat tu.....nia happy sungguh dpt jumpa pak sedara dia eh....best la ramai yg melayan....

tiba2 mengimbau balik saat aku masuk ITM dulu....best la adik kau satu family dtg hantar....hehe
Chik Na said…
tahniah buat buat asyran.. nanti belajar rajin rajin.

K.Mas pun suka topi yg adel pakai tu.. bertambah cute Adel bila pakai topi tu... bila la boleh bersua muka dengan Alya dan anak-anak
Elyn Sani said…
sonok mak pak ko tgk sorang2 anak die masuk U!! tahniah!!!
Mrs. Simplicity said…
ina : jo jgn weh, betul pe. mmg kena ingat muka yan ni. ape2hal senang aku tangkap. ramai mata2 aku ni tau. tau takpe, dah la dok tgh bandar lg mcm2 bole buat kan?

jiey : uitm vs upm ye. hehehe.. aku ni merata. merata gak la parents aku pegi.

nome : mmg aku suka knitted hat ryn tu. mesti dibwa kemana saja :) tp tu la, nia dok sibuk nk pakai gak. dah la kembang. sabajela aku.

sila la jadi mata2 aku ye me. ko amik area the curve dgn klcc. ater ko selalu gi situ kan?

zaman kita dulu, mmg 1 wing 1 toilet. kena la beratur awal kalau kelas kul 8 ye tak?

chik na : tq kak. tu la, alya ni teringin nak jumpa kak mas gak :)

elyn : thanks beb. mmg credit to parents aku berjaya bentuk kitorg jadi org! hehehe..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber