Skip to main content

on saturday...

sila lihat entry sebelum ni. checklist on 1st august. ade 4 perkara dan 4 tempat berbeza perlu pergi. sempat kah? aku siap plan utk tak pegi satu majlis lagi. tapi percaya atau tidak, i managed to attend all the events! sangat puas hati ok! tentunya terima kasih utk en suami sebab sudi meredah jalan yang jem dari rumah lagi.

disebabkan sepupu da call, remind pasal kenduri cukur jambul, maka kami berat nak singgah jugak camne pun. lagipun, mak ayah aku tunggu kat sana. lagi la kena pegi kan.

hari sabtu aku bermula seawal 7 pagi. macam nak pegi keja pulak. keluar rumah jam 7.30 pagi, hantar nia ke nursery. terpaksa sebab nak pegi servis kereta. kalau aku yang kena menunggu 3 jam akan kebosanan, inikan pulak nia. yang takleh nak pegi mana2. kalau bole bejalan, bole jugak nak main kejar2.

sebab nak mengejarkan giliran awal (walaupun appointment kul 11), tapi, style service centre kat balakong ni, 1st come 1st serve disebabkan service bay diorg pun banyak. naik mangkuk jugakla menunggu. utk servis kali ni amik masa 3 jam nak servis. hampir kul 11 jugak la selesai.

bergegas ke jusco balakong, mencari hadiah utk birthday boy, iman. sepantas mungkin aku bergerak. selesai urusan di jusco hampir jam 12. terus ke nursery, amik nia.

siap kan nia, bagi nia makan, aku pulak bersiap. dalam pukul 2, wan balik, setel mandi semayang kitorg pun jalan.......

sneak peak during the event. will update the details soon...

family gathering 1 - mom's side @ bandar tun razak..
sampai pada jam : 3.00 pm

iman's & nain's birthday bash @ taman dagang ampang...
sampai pada jam : hampir kul 5 kot

jue cakap, masa aku sampai ni, korang2 (bloggers) baru je balik. huhuhu... kalau tak jem, mesti sempat jumpe korang. jalan jem macam haram! aku sedih tak dpt jumpe korang. nia pun sedih tak dapat jumpe kawan baru. sempat bekenalan dengan iman je.

family gathering 2 - belah ayah @ bandar bukit mahkota...
sampai pada jam : almost 6.
orang dah abis baca yasin, takpela, at least sempat. mak ayah pun tak balik lagi..

walaupun hari itu sangat penat, tapi aku sangat happy dan seronok dana berjumpa dengan family, saudara mara 2 2 belah & dapat jumpa jue & iman utk kali ke-2. tapi sedih tak sempat jumpe korang. bila nak jumpe lagi ni?

Comments

fazilzura said…
ko g ker umh jue..
alaaaahaii .. lmbt skit jek .. haku ni kene cergas cz terjah umh kak bibu plak ..

** jgn lupe VOTE tuk akil .. dlm blog haku
saveme_zero said…
sakannya ko berjalan
Mrs. Simplicity said…
zura : aku smpi kul 5 weh. time tu jue ckp korang2 sume baru balik. takde rezeki lg den!

wah, da bole vote eh? aku vote utk akil ok!
Mrs. Simplicity said…
sue : sakan weh. ahad tu tebongkang masing2. heheh..
yuhuu...!!~ maceh datang.. itulaa.. lamabt sikit jerkkk.. xper.., pasnie leh terjah kat umah sapo pulaks ekkkk..?? maybe besday Nia ker.. hehe... kan..? kan...?
Jiey^Mien said…
hah ni sorang agi nih.. smpi lambat nih!

P/s - segan la nak berkampung kat umah jue.. kalo tak, nak aje aku tgg.. ian kata dia rindu nia.. tp kami terpaksa pulang dan mengusung rindu ian yang sarat itu.. muahahahha.. :P
Norsyakiela said…
eh2x,majlisnye kat bukit mahkota ker?laaaa,dkat sgt la ngan tmpt kila blaja kat kuis tue,huhuhu...yani,nnti add kila kat ym kila ek,sweetgirl_ila
Elyn Sani said…
wah bz tul ko aritu!!!!
Mrs. Simplicity said…
jue : no problem. badan iman bambam la. belum tgk izz, anak wana lg ni. heheh.. ha bila nak gather lg ni ek? besday nia? papa nia? amacam?

jiey : takde rezeki nia nak jumpe ian lg. ish2.. ian rindu ke? mama nia rindu kat mama ian. hahaha..

firsya : oh, kiela kuis ke? perasa signboard ke tmpt blaja awak tuh. baru tau ade universiti kat situ. tiap kali pegi mesti sesat tau. heheh.. sebab area tuh kosong sgt.

ok, nanti alya add ;)

elyn : bz bangat. tp bila dapat jumpe semua org, rasa hilang penat. happy!
r|nA @ ja|j|na said…
bnyk tul aktiviti hujung minggu allya kan..rina lak tak sihat, badan sakit2..kalau tak mmg dah merauyap kemane2 dah..
Mrs. Simplicity said…
rina : takpe, rina rest je. perut tu da makin besar sure da lenguh sana sini. weekend lepas ktiorg mmg hectic betul tp rasa berbaloi dapat jumpe semua :)

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber