nia ke klinik lagi

semalam, sekali lagi membawa nia ke klinik. nia batuk semula. sebelum menjadi makin parah, aku bawak nia ke an-nur. selalu aku bawak ke klinik berdekatan je, tp sebab da serik. penah sampai lebih 3 kali aku bawak gi klinik biasa, nia tak elok jugak, aku terus la bawak nia ke klinik pakar. doktor cakap takde ape yg perlu dirisaukan, mmg normal budak kena batuk dgn selsema ni. normal ke tak ke, mmg la tak seronok kalo dengar anak tak sihat ni kan. harap nia cepat sembuh.



sampai awal dengan harapan dapat giliran no. 1. tapi tak berjaya sebab ade yg memintas. hahah.. tunggu kat pondok depan klinik. kalau pergi sini, bole dapat rawatan dgn dr arbaiyah. dia antara paeditrician terbaik kat sini. bole kata sume patient nak jumpa dia.


mula- mula saya selsema, lepas tu saya batuk, lepas tu tidur malam saya agak terganggu sebab batuk. sian saya...

12 comments:

saveme_zero said...

alya..ko kasi anak ko makan madu setiap pg..satu sudu teh tu. jgn madu tualang lak...madu biasa tu. klu nak yang HPA pya..beli dari aku..hehehe tp mmg elok. anak aku..alya sejak aku bg madu tu,mmg xde dah la batok or sesema.

alyyani said...

sue, aku mmg da amalkan dah. tp almaklumla, asik ter skip jek. aku ni pun satu, bila da sihat sikit jek, mula la lupe sume. bila da jadi balik, baru nak bg makan balik. lepas ni kene berterusan la bg nia madu. ko jual eh? lps stok aku abis, aku order kt ko eh :D

~~zuraiwan~~ said...

aaa...mmg susah hati kan anak sakit....wpun demam besa pon..tp depa masih kecil...kite je blm ada bb lg ni...hehe...moga2 nia cepat sembuh ye..

elani makrai said...

huhu, jln byk nie kot nia ni. hehee tp skng kn ngah musim...anak kakak nurin pon selsema n batuk. suara dh rock tau.

ooo, rjn nyer korg bg madu. budak2 suke ker? nk la mcm nie oder gak. madu asli kn?

alyyani said...

zuraiwan : oh yeke? takpe2, insyaallah ade rezeki tuh. mmg tak tenang jiwa kalo anak tak sihat. kalo rasa badan dia panas sikit je mesti cek temparature dia.

nurin : madu mmg bagus tau esp utk babies. nanti kite bg link pasal kebaikan madu ni. in fact kite pun kena amalkan :D

amalina binti anuar said...

asl kuar g jln2 je msti nia nie skit kan..
sian kat nia kan..

azyyati anuar said...

ape kes nia ni...dok batuk jer ni...bnyk nangis kot...

Gieyana said...

Alyyani ~ Kesian Nia yer..demam...tp although demam, diorg still aktif cam x demam..sy kalau anak x sihat mesti bw g specialist gak..kalau klinik biasa takut diorg bg adult nyer ubat psl dh tkena sekali dulu..luckly try taste dulu b4 bg kt Nureen..

alyyani said...

ina : tu la pasal. ni genetik gak ni. abg wan tu kan setiap masa selsema. so cama la mcm nia.

along : kuat nangis pun ye gak. tau je la masa balik aritu. tgk kelibat ko je, menangis sakan budak tu. haha..

gie : tu la, smlm da tejatuh lg sebab cubaan nak memanjat. tak kira ape berlaku, still nak aktif lg tuh. ish2..

[I][T][A] said...

kecian nia batuk dan selsema yer...jangan lupa makan ubat tau..

lamkasorous said...

aku dh gato dh kat kau dulu jngn bg nia 2 meniarap kt lantai lme sngt, mmg la sng nk dpt batuk ngn selesema.....

alyyani said...

akmal : yo la tu. tp aritu masa balik umah mmg abis 1 umah dia tawaf. tak cukup toto lak nak bentang kat satu umah kan. hahah..

ita : this time senang pulak bagi nia makan ubat. kalo dulu, mengamuk habis..

 

Copyright © Mrs. Simplicity | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in