Skip to main content

alhamdulillah dah 30 tahun

yeay, dah 30 tahun! proudly announce gitu. tua dah diri ini. tgk budak2 yang baru start keje ni, lahir tahun 88, 87, 90an pun ada. mmg terasa tua benau lah. alhamdulillah, di usia ini, masih lagi bernafas. dilahirkan dalam family yang happening. ada suami yang menerima aku seadanya. aku ada niadel yang awesome! masih mengekalkan prinsip : hidup secara humble dan besederhana dalam semua benda. 

i'm blessed. umur 30, but i don't look like i'm 30. orang la cakap kan. fakta meluat tapi benar. berat masih maintain 46kilo. rabun makin teruk. kulit muka maintain kusam. kalau tak makeup rupa mayat hidup. saiz seluar masih 25. tapi kalau letak hp dalam poket, mcm tak bernapas lah hp tuh. baju size S pun celus lagi. tapi dah pakai saiz M lah sebab tak nak nampak susuk tubuh and mesti bawah bontot. cincin risik, tunang, kahwin masih loose lagi. pegi mana- mana we (aku & wan) look so small or young to have kids like nia and adel. gitew. tadi baru kau cakap humble kan? ok2, enuff said. 

hidup kita ni hanya sementara. Allah kasi pinjam je. pesan untuk diri sendiri, moga aku diberikan kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan. tiap2 tahun bila usia meningkat benda yang paling utama aku nak sejak ada anak ni, ialah, aku nak tgk anak2 aku membesar. walau apa pun rintangan aku akan beri yang terbaik untuk niadel. moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan aku memohon kepadaMu agar hidup ini diberkati.

amin ya rabbal alamin... 

nyanyi lagu nasyid kumpulam saujana impian "keluarga bahgia... keluarga bahgia... ooooo...."


note : to artinalife; kompaun MPSJ yg saya dapat mmg appear no. awak boleh cek kat pejabat MPSJ. tapi kalau kata saman tahun 2003-2004 baru dapat tahun ni, lama sangat tuh. mcm tak valid je. better cek untuk pengesahan. kompaun saya paling lama pun dari tahun 2007 keatas. harap membantu ye.

note2 : esok aku buat birthday party untuk diri sendiri. hahahaha... tapi takde kek lah. korang yang nak join, jom lah dtg rumah. email me at alyyani@gmail.com for more info. thanks.

note3 : tak lupa jugak kepada kembar- kembar ku sekalian yang hari lahirnya jatuh pada hari ini juga, kembar sama tahun, fiza tajuddin, kembar senior sikit kak ilah, kembar senior banyak pak tam aku, kembar retis, devon sawa dan yang the latest yang lahir pada hari ini jam 8.40pagi tadi anak ke3 kawan baik aku ita. after 2 girls, yang latest edition is boy. siap tunjuk bebird baby dia lagi tadi. merasa ke aku nak ber-anak lelaki ye. Allah lebih mengetahui. :) senang kita celebrate birthday sama- nanti ye baby. happy birthday to all of us!

Comments

ryugiena said…
hepi besday utk kesekian kalinya..haha..o ye..ita bsalin harini ek.sama la ngn ko tarikhnya..mmg btl2 bes fren la korang.mcm dirancang.nnt ank ke3 ko nnt ko plan lhr time tarikh lahir ita plak..haha..aku plak yg over..hee
wanie md zain said…
happy besday alya...ooo esok buat beseday yek...tunggu kita dtg yek..heheheh
selamat ulangthn kelahiran buat ko....

#wpon dh wish kt FB..hihi
shark said…
hepy besday..
saya muda lg baru 28...kuikuikui ;p
r|nA @ ja|j|na said…
happy birthday alya..semoga alya terus sukses dalam kehidupan ye, insyaallah..mmg nampak mude gitu, macam 25, ahaha..ops, humble kan, puji pon kenelah humble jugak, hehehe..
eiman's mummy said…
happy 3 series birthday adikkkkk....sama la kite yer...even umo 30,tp still look young..ahakss..
ada. said…
Homaiiii 25 kak? fuyooooooooo

Happy birthday kak! Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki :)
Shasha Mohamed said…
Happy birthday to you.
Semoga segalanya kekal happening dan baik2 belaka. Juga semoga panjang umur dan murah rezeki.
Shasha Mohamed said…
Happy birthday to you.
Semoga segalanya kekal happening dan baik2 belaka. Juga semoga panjang umur dan murah rezeki.
Shida said…
hepi besday alya..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber