Skip to main content

antara sebab lambat ke pejabat

ok, just a quick one. sebabnya...

nia, take your shoe... dia pun pegi pakai kasut nike dia. lepas tu kitorang keluar rumah. aku kunci pintu nak turun tangga. dia bole cakap, mama, nak pakai kasut lain lah. pujuk punya pujuk tak jalan, bukak lah pintu balik dia nak tukar kasut merah polka dot dia pulak. sempat lah aku twet se-dua siap amik gmbr lagi menunggu dia nak pakai sendiri.

sudahnya, selipar menjadi pilihan! sabar je lah dgn pe'el anak aku ni. tp my friend replied back to me, dia cakap "tiny thing you'll miss in the future" waaaaaa mak emo tetibe! so jgn marah2 anak eh, nanti dah besar kita rindu benda2 kecik ni.

Comments

Anis said…
aku kalau bab2 mcm ni x kisah sbb xde punchcard or whatever. best nye flexi hour!
@lfidah @dim said…
betulkan alya..jgn marahkan anak sebab nnti kita akan rindukan moment2 ms dia org kecik nie..kdg termarah..tak sengaja..:-)
Marlina Mohtar said…
hehe..auni gini jugak pe'el dia. kadang2 tu dah pakai baju bearbear, nak tukar baju dora. pastu nak tukar baju berry pulak...aduhai. mesti rindu nanti
Iela Fazielah said…
betul tu... tp akak jarang layan..akak pakai kuasa kuku besi... nak cerita byk... tinggal kat rmh terus.. aku buat pura2 stat kete mengelabah dia...jahat x akak...???hehe
Unknown said…
huhuhu btul gak kata mak tu...dia dulu yg mkn garam kan huhuhuhu...nway cantek selipar dia (^_^)polkadot lagi hehehehe
Unknown said…
huhuhu btul gak kata mak tu...dia dulu yg mkn garam kan huhuhuhu...
eiman's mummy said…
wan,kalau byk2 songeh,ckp kata nak tinggal...haha..
keja ada time in susah skit...
Mrs. Simplicity said…
anis : aku flexible jugak. tp kalau dah selalu lambat mcm tak tunjuk kan contoh yg baik lah kat staff.

alfidah : marah tu tidak. dalam hati je meluap2. hehehe..

princess solehah : heheh auni pun sama memilih sendiri eh. tu lah, benda2 ni lah kita akan rindukan nanti kan? :)

k.iela : sy yg dok apartment camne nak buat gitu kak? esok dok umah umah atas tanah boleh dipraktikkan :)

sweet umi : selipar dah lama sgt beli. dah outdated pun. heheh..

wan : kalau nak tinggal kang dia nangis. nangis kang kena dukung. jenuh nak dukung tu turun sampai bawah. huhu..

Popular posts from this blog

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' me...

Tips ke MAHA 2010

semua sedia maklum, sekarang sedang berlangsungnya pameran MAHA 2010 peringkt antarabangsa. oleh sebab tapak pameran dia belakang rumah aku je, hari- hari pergi keje mesti lalu, maka kitorg pun tak lepaskan peluang kesana. tapi, entry ke sana akan menyusul lepas ni. sebab ianya masih lagi berlangsung, dan aku rasa ramai yang berminat nak pergi, aku nak share tips ke MAHA 2010 base on our own experience yesterday. ok, lihat dibawah mana tau boleh membantu. sebab masih ada seminggu lagi pameran ni. datang seawal mungkin. jangan ingat rumah ko belakang tapak pameran korang bole expect bole dapat parking dengan mudah. kitorg kua pukul 9 lebih pun, hampir sejam dapat parking. eksyen ye, konon belakang rumah je. kahhhhhhh... kitorg keluar dari MAHA, tgk org parking kereta, sejauh- jauh nya pun ada. sanggup ye diorg. pakai kasut yang sesuai. aku tak recommend la korang ber heels mahupun ber wadges. pakai kasut  / sandal yang sesuai untuk korang berjalan jauh, turun naik bukit. sebab aku...

FAQ : bila suami bertukar kerja...

semalam wan start keja kat tempat baru. so cam biasa la, new work, new environment, new peoples. soalan- soalan yang wajib tanya oleh para- para isteri adalah seperti berukut ;) sampai kerja pagi tadi kul bape? - 7.45 jalan jem tak? - jem kat ampang je lepas tu terus je. best sebab tak banyak traffic light & roundabout ade work station sendiri tak? - ade, tp pc belum dapat lagi... ke kena share2? - ada sendiri punya la... dok sebelah sape? - dok sebelah pompuan india. pom puan? (lain bangsa, ok kot. heheh.. ) 1 bilik bape org? - mula dok tingkat 3, lepas tu request dok tingkat 2, ramai sikit.. sarapan dengan sape? lunch dengan sape? kat mana? - sarapan dgn lunch dgn budak2 situ la. kat cafe belakang tu. lunch diorg bawak kat tempat lain. semua lelaki ramai lelaki ke ramai pompuan? - sama banyak je.. pompuan muda2 ke makcik2 ke? dah kawen tak semua? - ramai je yang tgh mengandung. tapi ade 2 trainee muda. pompuan. tapi tak cun! (nasib tak cun, kalau cun? berani nak ngorat? over my d...