Skip to main content

kami pergi tempah baju raya

isnin lepas, lepas balik kerja & amik nia & adel dari nursery terus kami ke bangi tempat tailor aku. kak zah tailor namanye. nama kedai lupa dah aku. kain yang dibeli kat jalan TAR haritu kitorg dah selamat tempah. maka, ni adalah pengalaman pertama nia & adel gi fitting. saja amik gambar untuk kenangan. nak share dengan korang.

nia dulu amik ukuran. confuse dia apa yang sedang berlaku ni. 

ni la tailor aku, kak zah. aku dengan dia since belajar lagi sampai sekarang. baju tunang dengan kahwin pun tempah dengan dia gak. so dia tau la ukuran aku dari kecik dulu sampai dah besar aku ni. kata dia. huhu..

ok, kakak sudah, adik pulak. nak tergelak pulak masa kak zah amik ukuran adel ni. heheh..

adel yang nak pegang muka aunty zah.

yang menarik perhatian. kucing yang sangat cantik milik anak kak zah. mata oren tuh! nia teruja betul.

selesai satu bab. tak yah pening macam last year nak cari baju last minute. mid july dah bole amik baju- baju ni.

baju kurung pertama nia. time ni tak ukur pun sebab opah nia yang buat.

Comments

Unknown said…
aleesya + ayyunie tak pernah gi fitting baju raya lagi...selalunya beli ready made jer...ader ssetengah butik jual sedondon baju kurung anak ngan ibu sekali...

cuma yg lecehnya ready made ni kena alter sikit lah...

baju kebay nia dah leh pakai lum?? nanti upload gambar pakai baju kebaya tu khas utk aunty ayu yer nia...nak tgk juga nia pakai kebaya..
Mrs. Simplicity said…
ibu damia : oh yeke, terbalik dgn nia. dia nye baju semua buat. kali ni prepare awal sikit dapat la pakai sedondon budak ber2 tuh.

ha'ah, kalau ready made surely kena alter punye macam kebaya yg alya beli kt ayu tuh. haa.. tu pun nak kena alter kain dia. baju ok dah. nanti nia tunjuk kat aunty ye :)
OneSimpleMother said…
adel pun nk wat baju kurung ye. mesti cute giler adel pakai baju kurung kan.. :)

kami tk buat lg.. bila ntah nk beli kain.. huhuhu..
r|nA @ ja|j|na said…
wah, teruja betul lah tgok ade & nia gi fitting baju..igtkan nak tempah gak baju kurung untuk echa tp macam takde mase jek..

mungkin bli ajelah..mungkin mase tu echa baru nak jalan..
nome said…
wahhhhhhhh....memasing sudah tempah baju raya...langkah yg sgt2 bijak..takdelah last minute...elok sgt tu alya...xdelah ko tergopoh gapah sok masa raya nak cari baju...harus dicontohi sikap ko nih...
amal_fc1303 said…
oit kngah nia ngan adel pon ada tempah bajiu raya nier. best nyer. ina pon pakai ready made jer. xda tempah2. dasyat la anak2 ko nie. hehehehehe.
waahh..! glemer nnt raya. baju dah siap tempah tuee.. bagus2.. hehehe.. apa jenis kain yg terkini eekk..?
jue nie sejak keje pakai uniform, lama dah tak beli kain ela niee.. nak beli pun mcm tak reti daa..
every year beli siap jer..
LYaFRINA said…
WAA.. BUAT BAJU MEDE TU? ADEL PON SAMA.. MESTI KIUT NI.. TEMA KALER APER ALYA???

EYHH MATA KUCING TU MMG OREN K?? BUKAN SEBAB FLASH K?? MMG COMELLA KUCING TU..LYA MMG MINAT SGT2 KT KUCING
Mrs. Simplicity said…
kak mas : adel pun buat. dah kain tu siap sepasang kan, bole buat 2 pasang tuk budak2 tuh, ha, nanti luqman pakai baju melayu pun cute jugak :)

rina : sebab kain dah ada kan rina tu yg cepat2 hantar. kalau lmbt, rugi je beli kain kan. kalau nak beli ready made pun banyak je pilihan tp kena beli awal la nanti :)

nome : tobat dah aku nak ber last minute ni me. agak horror gak la nak cari baju pilihan. nak lagi nak cari yg sedondon. so prepare awal tak pening kepala.

ina : laa baju mcm size ko tu senang cari. mcm budak2 tuh mana ada sgt. lagi pun nak cari sedondon lagi la kan. kalau aku pandai jahit sendiri aku jahit dah. hahah..

jue : glomour ke? biasa2 je jue. kain dah ada kan. skang ni glamour nye cotton lagi. alya pun time raya je la ada baju kurung dan sewaktu. sebab gi keje tak pakai pun baju kurung :)
Mrs. Simplicity said…
lya : 2 2 baju kurung ye lya. senang. nak berkebaya takde shape pulak. hehehe..

yup, kucing tu mata dia mmg kaler oren bukan flash camera. lya minat kucing ke? alya tak. :)
~aSHa~ said…
seronok plak tgk edisi ni....hepi je...

bestnye ada tailor yg peberet..
mamashasha said…
alalalaa tomey nye dah 2 org tu....cute nye fittings baju...tak sabo nk tunggu bj raya family korang ni...mesti gempak ni...family dh bertambah....ye dak? alya...aku suka layout baru ni....identity kau maintain and masih tersusun kemas...cuma kalau nk touch up header kau je ...ecehhh bg suggestion je blog aku pun biase2 nk advise kau ye....ngeh3x...

senang kalau prepare awal2 ni tak kelam kabut....
Elyn Sani said…
thn ni aku nk beli je... sbb aku malas nk pi tempah ekekee
ally, dia terima tempahan lagi tak? nak antar baju me and phia :-P
lamkasorous said…
kira aku lagi semangat la, kitorang bulan lepas lagi dah pi siap tempah baju raye nye,hahahah, pe tema korng tahun ni??
Ju@Lucky^Mummy said…
erk... dah tempah baju raya ke..
saya belum lg daa...
Mrs. Simplicity said…
asha : tergelak gelak masa fitting. ye la, budak kecik gi fitting kan. :)

susah nak cari tailor yg serasi. ade gak sorg lagi tp harga dia stok cekik darah gak. huhu..

bed : tak la gempak bed. biasa2 je. cuma sedondon je la nanti.

bed, aku suka hat ni dari yg dulu. sebab aku suka font arial ni. simple je. header eh? nanti aku usulkan kat it manager aku untuk alter apa yg patut. heheh.. blog ko ok je bed. classy!

elyn : tahun lepas aku beli. tp very last minute mmg jenuh nak cari hampir give up gak le

put : rasa mcm dah tutup utk customer baru. tp bole la try put ;)

lamkasorous : korg mmg over sentiasa. aku kawen pun korg tempah baju dah mcm baju pengantin je design nye.

ju : prepare awal skit tahun ni :)
amal_fc1303 said…
`hahahahaha.. btul gak ckp ko tu kan. nk cri yg diorg punye ready made kang besor sgt la pulak. apa tema nye weyh? mcm kaler biru je tahun nie.
Nurshahfamily said…
persiapan raya hehehe.... ok gak raye bln 9 kan?
MUMMYAR said…
wah...sgt xpres ye alya...settle satu hal utk raya kan...heheh..tinggal pikir yg lain2 plk...
akak pun ngah pikir tema baju taun ni la...hahha...
cantik nya mata kucing tu...mesti jenis baka mahal kan..susah nk dpt mata mcm tu....
Mrs. Simplicity said…
ina : tau takpe. ade la tp still kena adjust. aku ni kalau beli nanti dah la last minute. nak adjust lagi la tailor bukan nak lagi. nak buat sendiri tak reti. so anta je la tempah siap2.

nur : heheh..sikit2 ayu. bila raya eh? tak tau la. hehe.. bulan 9 kot.

mummyar : express ye kak. tp kat tailor tu dah membukit untuk tempahan raya. tu yg hantar cepat2. mmg cantik kucing dia. sy yg takut kucing pun berani pegang. eceh, memilih kucing la pulak.
Ztee_Azwanis said…
hihi. sy pun nk tgelak tgk adel nk pegang kakzah. glemer kakzah msuk blog ni. ermm.. kakzah ade blog tk hehehe
Mrs. Simplicity said…
zteesyahmi : dok cakap dgn kak zah tu, kak zah, elok2 skit muka tuh, nak masuk blog. terus dia cakap, ko jgn nak mengada amik gmbe akak ye. hahah.. glamour suda...
amal_fc1303 said…
erm tu la kan. nak dekat raya dh pon. tempahan kena la buat awal. korg2 dh ada baju raya dh. siap tempah lgi. ina je xda baju raya lgi.. :( huhuhuhuh....

btui ke ko nye tema raya tahun nie kaler biru?
Mrs. Simplicity said…
INA : TAU TAKPE, KALAU MAK NAK JAHIT AKU DAH HANTAR KAT MAK DAH TP MAK MANA ADA MASA KAN. KO BELI READY MADE JE SENANG.
amal_fc1303 said…
tu la nk kena beli ready made je la nie. shopping ngan klong la raya nie.

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber