Skip to main content

beriyani gam

seharian tak jenguk blog. ni da kul 10 malam. baru nak bukak blog, upload gambar dari camera ke pc. sape kata blogging ni senang? perlukan komitmen kan? ada org tanya 'korang ni takde keje ke bole ada masa nak update blog?' aku jawab; masa ada je. nak dgn tak nak je kan?

apa pun, last weekend memenuhi selera papa nia. yang teringin makan macam- macam. hari sabtu nak makan burger king. tu yang gi alamanda tuh. ahad pulak dia nak makan nasi beriyani gam johor. da lama dia nak makan tapi belum ada kesempatan.

ahad lepas, berjaya kitorg makan nasi beriyani gam. tapi tak gi kat putrajaya tu. kitorg gi kat bangi. dulu masa bujang selalu makan situ sebab aku duduk mmg kat area situ masa belajar & memula keje.

kitorg sampai dalam kul 12. mmg peak hour. org ramai sangat. kalau datang kul 1, mmg dah habis nasi beriyani nye. makan mee bandung johor or laksa johor je la. 1 meal nasi ikut jenis ayam. macam aku amik ayam masak merah rm6. maximum pun rm8 kalau amik ayam goreng kampung. ayam quarter tau. makan kenyang sampai ke malam.

puas hati sangat wan dapat makan nasi beriyani. tanya dia sedap tak? dia cakap sedap. tak macam nasi beriyani biasa or kat mamak. kalau nak tau, dinner malam ni tadi pun dia ajak makan kat beriyani gam. malam tak bukak la bang. lunch hour je.

lekanya nia tgk tv sambil makan papadom

tah cite ape yg dia tgk pun tak tau la. sampai tongkat dagu

marah mama dok amik gambar je ke? heheh..

note : kalau org johor mesti da jemu makan nasi beriyani gam kan? kalau kat sini mmg ramai org cari. mcm tu la laksa penang ke, org penang mesti tak larat makan. macam tu jugak dgn sate kajang. aku yg org kajang jemu dah kat satay kajang. gitu la kita...

Comments

suhida said…
alya,time ni ler na makan.na dekat bersalin dah tu.huhu..
Mrs. Simplicity said…
suhida : itu la dia. tetibe mcm2 plak nak makan. tp bukan aku. wan yg macam2 nak makan. heheh.. nanti time pantang terliur je la. ngalahkan time puasa. huhu..
mamashasha said…
ohhh puan2 berdua tak tido lagi kamoo ye...blogger tegar....aah alya masa ade je nk berblogging kan....hehe layankan aje selera wan tu selagi blh sebagai mana wan mengikut tekak ko alya...mcm tu jgkla aku ngan laki aku...selagi blh masuk aku telan je...beriyani gam kat situ blh pilih lauk eh?kalau kat shah alam aku suke mkn kan pak anjang beriyani gam....ntah bertukar2 nama kedai nye dulu beriani power....sgt mantop.....mee bandung muar dia perghhh sodap....sepinggan 8.50...air bandung gelas besar...most yg dtg akan order yg sama.....hehe...

suke aku tgk nia yg asyik menengok tv...reaksi dia tgk mamanye yg dok ambiik gambar tu cute la alya...
Ezzah said…
errkk..tetiba nk makan nasi beriyani gam jgk! :)


comeynya nia ikat rambut gituuu.. ;)
izzahazfar said…
sape kate jemu kak...hahaha...saya pantang jumpa....

mau lagi mak yang masak laksa...sedappppppp...
ryugiena said…
aly, lain ke rs ns beriani gam ngn ns beriani biase??aku biase mkn ns beriani biase, ns beriani gam blm penah mkn lg..
LYaFRINA said…
hehhehe... alya sefamily.. mmg suka xtvt makan.. best je tgk... Bla tgk... tringin nk mkn.. tp apakan daya.. mmg perut lya n fain x mampu.. hehehhehe... tu la.. pah ni kalu nak naikkn selera mkn kna bka blog alya la... tp suka xtvt mkn2 dgn fmilykn.. dpt mgeratkan lg ikatan kekeluargaan...
LYaFRINA said…
samb:-

hehehhehe... mananyer pic alya??? kt ni cam sama je.. jd tukang ambik gambo kn.. tp... alya ok la gak... dlm n3 lain adala gak pic alya n nia... lya rse dlm blog lya.. cket sgt gambo lya..hahahhaah... x aci.. asya la ,, asyik2 nk dgn papa dia sokmo..
Leen Die said…
comel sungguh aku tgk nia ly..suka aku tgk dia ikat rambut gitu..mulut dia dah bising ker?mesti ko mkn kat nasi beriyani gam kat bangi seksyen 15 kan..erm..memang sedap kat situ wei..neway klu ko dah deliver tue inform lah aku ekk...
Azirahman said…
hmm..sedap....takpe makan je apa yg boleh dan larat...nanti dlm pantang leh pandang jer..hehe
Mrs. Simplicity said…
bed : malam rasa lebih tenang kalau hadap blog. kalau kat ofis mcm tekocoh2. tp kalau da nyampah tgk keje mmg blogging la jawab nye. hehe.. mmg selera wan ni tak dpt dijangka. macam2 bole dia mintak. hehe..

susah sgt nak amik gmbr nia senyum skang ni. huhu..

ezzah : ha pegi la zah. sesekali makan mmg sedap. tapi kalau hari2 jemu gak kan?

nana : kalo ko tanya aku kan, aku lupe sebenarnye cmen rasa nasi beriyani biasa sebab jarang pun makan nasi beriyani biasa. tp beriyani gam ni sedap la. rasa nak makan lagi

lya : heheh suka aktivit makan. tp makan kat luar. masak nye kureng kan? ;) yela, dah kite yg pegang camera, kite la kena snap gmbr. tp ok je kan?

leen : skang rambut dah panjang bole ikat gitu. mulut dia? bole tahan la weh. da la suara besar. ha'ah kat sek 15 tu. mesti aku bgtau ko bila aku da deliver nanti.

azi : tu la dia, nanti bila pantang mula la terliur macam- macam.. :)
mamashasha said…
another persamaan ko dgn aku..kat opis bz tp kalau dah tension sgt ngadap belog lah jawabnye...haha
nome said…
aku pun terliuq....tp mmg sedap nasi beriyani gam kat bangi tuh...penah dating dolu2 layan mkn kat situ....tp cepat tol la abis..kalau lambat geget jari je la...
Ryn said…
dah lama aku tak pekena beriani...rindunyaa nak mkn beriani...terliur aku..
fazilzura said…
wahhh briyani Gam ..

kiteorg saje try makan kat JC briyani gam .. mmg sedappppp gilos.. tp tang harga sdri mau ingt ler kan kan kan ...

** sama ler.. aku belah ganu ni ala2 jemu dgn nasi dagang.. tp time balik kg , tu yg harus ku carikk..
Mrs. Simplicity said…
BED : RELEASE SIKIT. KALAU TAK, BALIK UMAH SURE PENING. DENGAN NIA LAGI KAN. HUHU..

NOME : AKU DULU SELALU LA GIGIT JARI JE SEBAB SAMPAI SITU DA KUL 1. MAKANAN SEMUA DA ABIS. HUHU.. AYAH AKU KALAU TURUN KL JUMPA AKU MESTI KITORG LUNCH SITU.

RYN : WJIB LA PEGI TUH. KANG KEMPUNAN.. :D

FAZILZRUA : SKANG BANYAK BRAND KAN NASI BERIYANI NI. AKU TAK PENAH TRY YG LAIN2.

** NASI DAGANG AKU TAK BAPE RETI MAKAN. :D
fazilzura said…
alya .. leps ni moh2 le terjah GANu .. pekena nasi dagang power nenek ku .. sure berulang2 makan
Mrs. Simplicity said…
fazilzura : teringin sgt beb bercuti ke pantai timur. tunggu eh, aku sampai gak 1 ari nanti.. :D
amal_fc1303 said…
kelakar la ina tgk muka nia nie. aduhai. makan nasi beriyani dh bru setahun. umo 19 bru la ian dpt mkn wyeh. hehehehe.
ibu damia said…
apa2 pun tak leh lawan nasi beriani gam batu pahat jugak...nasib baik kat JB ni ader satu cawangan dia...kalau tak berdezupp ke B.pahat lah jawabnya...

p/s: makan selagi ader selera ni...tapi kadang2 dalam pantang pun lagi selera makan...cuma tak semua mknan leh makan...
ada. said…
haha nia dah jadi macam dalam cite papadom lak. hihi.
Mrs. Simplicity said…
ina : mana kotau ko umo 19 baru dpt makan? masa kecik2 ape ko makan mane ko ingat. mesti penah makan gak la. hahah..

ibu damia : ayu, itu la. org johor mesti ckp takleh kawan yg kat batu pahat punye. originality dia kan?

ada : ko tgk dia pegang tgn ape tu? tgn kiri weh!
Haru said…
owh nia..the cupid hit me again *fainted*
Mrs. Simplicity said…
HARU : KO TGK LIVE NANTI DIA NANGIS KAN TGK KO REACT CMNE. TERUS % MINAT NIA MENURUN. HAHAH..
Haru said…
haha..xde2..tgk nia nanges mmbuatkan ku terus mnanges..hahaha


nak gi pntai timur tu sggahlah di qlate..pastu bwak nia pi umah ek kak

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber