Skip to main content

blogger's small gathering...

penutup Syawal aku, adalah jamuan raya di rumah suhida. kali ni pun 1st time berjumpa dgn zura, tuan rumah sendiri, su, dan nome. janji jumpa dengan zura kat giant taman permata & kitorg gerak ke rumah su sama- sama. sampai pun dalam kul 3 lebih. tak lama lepas tu, ryn dgn nome pulak sampai. walaupun 1st time jumpa, tapi rasa da lama kenal sampai bole tak sedar jam kat tangan da pukul 6.

mmg happening. bak kata korang, next year bole jadikan acara tahunan. sudahnya kita nye Syawal tak cukup la sebulan. habis syawal pun takkan habis open house gak. heheheh...

rumah su yg awal nya tersusun kemas, bila kitorg datang, dah ngalahkan nursery umah ko dek kerenah budak2 dan mak2 budak jugak. hahaha... tq su sebab sudi jemput aku sekeluarga. sonok dapat jumpa ko and of course nome yg vogue, zura yang cun bila jumpa dpt jumpa life & ryn yg maintain cool. bila gaknya nak gather lagi? ape2 pun enjoy the pics.

photographer aku lupe nak amik gmbr juadah. selalu dia amik. takpe, aku nmpk zura ade snap, nanti tgk kat blog dia eh. juadah yg banyak ade mihun goreng, spagetthi, lemang & rendang dan roti jalan kegemaranku. semua sedap2 belaka. lepas abis makan 1st round. su da bukak kedai baju & tudung nye. waaa... aku yg da lama tak bershopping mula la membeliakkan biji mata.. :D

"hi, nama saya rania, nama awak sape? bole pinjam kete awak?" nia pandai bawak diri sendiri sementara mama dia shopping. izzat tgh baring minum susu dan yg berbaju hijau tu tuan rumah gak aka husband su.

family su, izzat, her husband and razzi..

ni pulak antara calon menantu aku, si akil anak zura dan husband zura, pak ajil. bekenan kamu dkt aunty ye, tau la dlm perut aunty ni baby girl.. siap nak ikut balik lagi. hehehe...

tak lama lepas tu, sampai la nome & ryn. sampai2 tak tgk makanan tapi terus terjah butik dak su ni. bertambah riuh la umah su dgn kehadiran diorg ni. oh, kasik promote skit butik su, singgah ye, jadi follower & member ye. aku dah! :p

ryn bersama bakul merah nye. hehehe.. abis da sebakul mainan dalam bakul tu dikeluarkan oleh kanak2 kat umah tu. utk mengelakkan adam lak masuk bakul tu, ryn kena la jadi penjaga bakul merah. heheh...

ape gossip hangat? kaler susu anmum nia tak macam kaler susu anmum yg biasa nome buat utk leesya. muka masing- masing confuse..

tgh seronok besembang. nome baru nak makan ek...

ginila suasana umah su dah macam nursery pun ada. mcm ade hari PIBG parents bertemu dgn pengasuh. hahaha.. tu belum tgk luar rumah lagi, kaum2 bapak melepak kat luar dengan sesi berebut basikal razzi. mmg umah diorg ni penuh menan. bebudak2 pun leka main...

jam dah kul 6, tak reti2? bukan jamu kita je, ramai lg nak datang. sebelum balik, wajib la kaum2 mak bergambar bersama.

one more time + the kids. kecuali izzat yg dah tido. penat melayan tetamu. pandai lak adam posing sendiri kat belakang tuh, leesya tgk ape kt atas tuh?

seronok dapat jumpa korang. harap korang pun seronok gak ek. ;)

Comments

zurafazil pon adoo yer...hehe
nome said…
kahhhhhhhhhhhh...wakakaka....masih terngiang2 kat tinga aku kekecohan yg melanda umah su aritu....akhirnye ko dah jd follower su ek...kahhhhhhhhhh...lawak la...
Ryn said…
dah jd follower? nasib sudah kan...hahahahahaha..

sesekali berjumper gitu laa kekdahnya...macam tak reti2 nak balik plak...nasib pasan kol 6pm..kalo kol 7pm...mau dah kena hambat soh balik...hahahahaha...

neway, best meeting korang semua...enjoy sgt..ada rezeki & pjg umo kite jumper lg...InsyaAllah...
Mrs. Simplicity said…
ZURA : YE ZURA, ZURAFAZIL PUN ADE :)

NOME : HA LA. AKU TENGIANG2 SUARA KO. BEST LA KO. LAWAK SENTIASA. BALIK RUMAH TERUS ONLINE BUKAK BUTIK SU TUH. HAHAHA..

RYN : UDAH RYN, NASIB LA SU TAK BAGI HARGA BUKAN MEMBER. TQ KAT SU GAK LA YE. HIHIHI...

NASIB KO DAN TENGOK JAM YE, KALAU TAK, MEMASING MMG KENA HALAU. HAHAHAH...

YUP, ADE REZEKI KITA JUMPE LAGI YE :)
shah-ila-ain said…
wahhh korang berjimba2 di umah sue lak ehh...seb baik lah aku jauh..kalau tak...aku join gakkk...walau sue tak jemput...hehe...
Shida said…
wah..bestnyer dpt gath dgn blogger2..bilalah shida dpt sama2 kan..huhuhu..
Norsyakiela said…
wallaweiii,beshhhnyeee alya,xinvite pon,huhuhu...
Mrs. Simplicity said…
mel : ala, tak jauh pun. su tak jemput pun, bole je dtg. eceh, ngalahkan tuan rumah aku ye. heheh...

shida : bestnye blogging nim bukan share cite je, malah bole tambah kenalan kan? insyaallah ade rezeki mesti bertemu gak kite :)

firsya : kiela, alya bukan tuan rumah. kite memenuhi jemputan jek :D
Elyn Sani said…
tetiap mnggu ko beraya ke beb?
*MaMa HeRdA* said…
waaaa gathering blogger lak..bestnyeeee...
Mrs. Simplicity said…
elyn : betul la beb, cukup sebulan raya mmg aku tak lekat rumah. ade je jemputan. da abis raya pun org buat open house lagi, bole? heheh...

mama herda : yela, betambah kenalan. seronok...
confuse la.. mana gambar daku nieh..?? hikhikhik..!~ kalo tak, Iman & family mesti ada kan..? xdapat nak joint.. huhuhu...!!~
akak_bieza said…
haiyoo...gambo raya romantik giler...hehehe

soronoknyer gather gather kan..bleh jumpa kengkawan
mamashasha said…
aku dok imagine ada sekali ngan kowang that day.....bestnye......
Mrs. Simplicity said…
tinie : aku pun menjemput siri sendiri. bole? ehehehe...

jue : confuse gak. nia cari2 gak iman merata rata tp tak jumpe. takpe jue, family comes first kan? ;)

k.bieza : ala kak, romantik ke? over ke? kena tuka la ye. sy suka gmbr tu sebab tgk muka nia tuh. gmbr tak jadi. heheh..

yekak, sonok gather2 bole release tension kerja...

bed : aku pun dok imagine gak. takpe bed, pasti kite akan ketemua jua.. cewah! :D
fazilzura said…
YUHUUUUUUUUUUUUUU

ye betui , daku ado .. of course lerr kan ..
mmg ler meriah bangat .. kecoh x hingat punye.. adeh .. smp naik cramp pipi gebu ku dok gelak sakan je..

1st time jgk jmp dak Alya, mak aii leh tahan kecoh dak sorg ni... mmg besh jmp ko beb..

** x raya pun bley je nak terjah menerjah ni ..

** kahh betui ler.. Akil suke betui dgn ko yek.. sure anak ko gurl ..
Mrs. Simplicity said…
zura : hahaha cramp pipi gebu ko yek. lawak nye statement..

kecoh aku tak leh lawan nome. dia lagi best. heheh..

yela, tak raya pun bole jumpa2an jugak...

nmpk akil bekenan dgn aku, sahih la dlm perut ni gugurl. huhu...
nome said…
beb, loper lak aku nak ckp tengkiu psl ko bg sampul raya aritu..kahhhhhhhhhhh...wat malu jerk...ate raya dah nak abis...so sampulnyer pun udah lama samat abis...ekeke...sib baik ko bawak lebih kan...kahhhhhhhhhh
Mrs. Simplicity said…
nome : ko mmg best yakni slumber. hahaha... nasib la memasing open. nasib ade duit nye ye. kang takut ade adegan mintak duit kat laki ko lak. mau aku gelak lg. hehehe... aku aritu lg la best, gi umah mel, tang bagi kat anak jue tak besampul pun, redah je la. :D
fazilzura said…
ye ler cramp pipi ku smp balik..
nk balik si nome ler wat lawak .. adeh siap pinjam sampul duit raya .. aduyaiii
Mrs. Simplicity said…
zura : itu la pasal nye. mau tak pecah rumah. da nak balik masih ade lawak dihujung. masuk duit dalam sampul depan tuan rumah. mmg pecah perut gelak. hahahaha...

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

HFMD dan Young Living Essential Oils

Sebelum tu nak bagitau, semua cerita pasal penggunaan produk Young Living Essential Oils  dalam ni adalah berdasarkan pengalaman sendiri. Andai kata ada EO lain yang even aku tak pernah pakai sekali pun, adalah berdasarkan pengalaman support group team sendiri. No google2, no pinterest2. Yes boleh buat bahan rujukan, as EO works differently secara individu, tapi apa nak di tekankan kita cerita bila kita dah guna sendiri. Baru boleh gebang. Tidak lah hanya untuk berniaga semata. Sebelum decided to be independent distributor pun aku sendiri dah guna sendiri for almost 2 years. Lambat kan buat decision kalau tak, pioneer tu. takpe, rezeki ada dimana-mana. So sekian mukaddimah, nak share pasal rafa yang kena HFMD (hand, foot and mouth disease)  last year and aku managing his HFMD dengan menggunakan YLEO ni. Of course le kan.  Can't recall camne boleh berjangkit, aku rasa kawan sekolah kot. Start sorang kena lepas tu hantar jugak ke sekolah, rafa lah yang dapat. Huuu sedih!