Skip to main content

my first attempt...

sejak akhir- akhir ni, payah sangat nak bagi nia makan bubur nasi. yang dia suka nestum je. lepas tu benda makan lain. biskut ke, kuih ke, buah ke. kalau makan nasi, beperang!. nak kata tak sedap, aku da cuba letak mcm2 menu dalam tu. kiub ayam je belum letak. nak letak bole tak? so rasa la mcm sup ayam ye tak? ke umo nia tuh da bole bagi makan sup ayam? bole ke? mintak nasihat..

so, aku teringat yang aku ade beli pasta Heinz abc yang aku tgk kat blog nurin. ada buat sekali pasta tu ikut resepi nurin bagi dulu, tp nia tak suka. last weekend, masa beli barang dapur, aku beli sekali sos Heinz tuh.

malam tadi, lepas balik keje, aku buat la pasta abc utk nia. oh, sgt tekejut bila nia makan dengan selera nye. wah, western anak mama nih. sama mcm mama dgn papa. hahaha.. poyo!

ni bekal ke nursery... tambah dgn cheese, brokoli & carrot

ni pasta shapes special utk babies...

ni sauce yg aku beli. creamy pumpkin. lepas ni nak beli yang tomato pulak aku tak makan pumpkin, tp rasa dia sedap.

bole la buat macaroni cheese lak lepas ni utk nia. korang yang nak try bole la cuba ek. especially utk mak- mak yang 'rajin' macam aku ni. hehehe.. aku skang ni nak pelbagaikan makanan nia.

Comments

elani makrai said…
ooo, nia x suker resepi nurin eh... tp sib baik alya dpt resepi baru...bagus la. hari tue nk gak try beli sauce dia tp en suami x bagi lak. hmmm nmpk pon mcm sedap kn?

nia mmg western habis laaa... uuu
nia x lalu mkn bubur nasi ek....wah lebih selera western lg tuh..
sedapt ker alya...? western ekk Nia..?
wah nia nak jadi omputih ye..
nasi x makan ye.pasta gan cheese laju jek..
Ryn said…
Nak sikitttttttttttttt nia..untie pn suka pastaaa...
r|nA @ ja|j|na said…
allya, cam sedap jek pasta neh..tuk bb aje ke, heheheh..
fazilzura said…
amboi nia nak western je yekk ..

cm akil tu , cukup ado ikan gorg , kicap dgn telor lajuuu jek.. now nk sambal2 plak
AieZa said…
nia dah bole mkn sup ayam.. tp ayam tu kena racik la.. kang tercekik pulak.. hehee.. tp kiub ayam jgn bg eh.. aku pun bg hana mkn garam after 1yr..
Leen Die said…
ly ko bglah resepi weii....
~chekuna~ said…
alya... nak beli mana pasta ABC luqman suka..pasta.. letak dlm sup lah.... kalau ada ABC mesti sonok dia mkn...
Nurshahfamily said…
advance la nia ni..... cayangnyer mama dia kat nia heehehehehe... nanti mesti blajo pandai2 tau leh gi london heheheh
nizza-abira said…
selera omputih ye alya, hihihi
Mrs. Simplicity said…
nurin : memula wan pun mcm tak bg beli, tp pasta tu kan banyak. takkan nak bia je. tu yg beli jugak. nasib baik suka. kalau tak, alya la kena makan pasta shapes tuh.hehe..nia western? mmg x kuasa. hehehe..

zura : mcm2 resepi aku buat dah. laki aku ckp, aku masak tak sedap kot. sedap je tau. hehehe... takkan la nak buat bubur mcm org besar lak. tp bila try bg pasta ni 1st time, kemain beselra lagi dia..

jue : sedap pasta dia. kalau dapat yg tomato flavor lg sedap kot. sbb alya tak makan pumpkin. tp ok jek. letak cheese skit then lebih sedap rasanya...

strawberi : anak den omputeh weh. esok kalau tak reti cakao omputeh siap la. hahaha...

ryn : wah, sama la kite ryn, aku pun suka segala jenis pasta. nanti nia bg aunty ryn skit eh. sedap! ;)

rina : special utk baby. tp mak baby pun bole makan. tp masa alya buat tuh, mmg nia je yg perabis kan. heheh..
Mrs. Simplicity said…
zura :aku rasa, bila da bole makan nasi, nia belasah je kot. cuma bubur nasi je dia kureng..

aieza : atas nasihat ko, aku da buat kan nia sup ayam. mmg beselera budak tuh. tp makna kena besuap pakai tanga. so aku buat nasi tu lembik skit. mmg sah nia tak suka bubur nasi. nak makan nasi terus. thx eh!

leen : senang je leen. ko beli 2 benda tuh. ko rebus pasta cm biasa masuk sekali carrot + brokoli, then ko panas kan sos dia tuh. bila da siap, ko kacau dgn cheese then gaul dgn pasta. siap!

chekuna : kak na, bole dapat kat jusco. luqman mesti suka.

nurshah : itu la kan, jgn layan makan western je, harap belajar pun seiring. hehe..

nizza : kemain lg nia tau. hehehe..
[I][T][A] said…
bb pun ada pasta sendiri yer... untuk bb umur brapa tu?? kat mana alyya beli tu?? nak beli utk raisha gak lah....
Mrs. Simplicity said…
ita : yup, ade yg special utk baby. kalau perasan kat kotak tuh, sesuai utk baby 7 bulan ke atas. kalau macam raisha tuh da bole sgt la. ita bole carik kt jusco. sebab alya beli kt situ...
Elyn Sani said…
haah la skang wafiq pun x mo mkn bubur nasik..... sedap ek??? nnt i pun nk try beli la!!!
Mrs. Simplicity said…
ELYN : WAFIQ PUN? ISH BUDAK2 SKANG NI. MMG CHOOSY NAK2 BAB MAKAN. TRY LA YE, MESTI WAFIQ SUKA..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber