Skip to main content

Salam Ramadhan

Salam 12 Ramadhan korang. alhamdulillah kita dah selesai puasa hari ke 12. segar sikit malam ni nak online. bill letrik baru jumpa. tak bayar 2 bulan. kang sedar2 udah gelap rumah. sementelah on laptop ni, sementelah katanya! jenguk la sini kejap. bulan puasa kali ni best sikit sebab jatuh pada hari cuti penggal sekolah. = heaven!

elok pulak puasa start hari sabtu. sebelum tu niadel dah ikut cuyan dgn cik ina dia balik perak. kebetulan adik aku 2 orang nak balik sambut ramadhan kat rumah. so aku mintak diorg drop by amik niadel. khamis malas dah pos diorang ke sana. jumaat sudah declare cuti sendiri. tapi sebab deme exam semua dah settle, result semua pun dah dapat, halal aje lah. cuma homework confirm melambak. bialah. pandai2 lah korang. diorg yang gelepo nak balik kampung sangat. hahaha

drop niadel kat R&R Serdang. lepas minum kejap sebelum diorang meneruskan perjalanan ke perak. masa ni dah almost 11pm kot. risau lah jugak. tapi diorang tukar2 driver so ok lah kat situ. tudung pink tu bakal jadi ahli keluarga kitorg tu. bakal adik ipar aku, ada nama nya. inshaAllah kenduri bulan 9 ni. kat belah perak bulan 10. hat bongsu jalan dulu. berbendul bendul langkah. jodoh jumpa awal.

so kitorang bertiga lah kat rumah. heaven wei! hahahah... kaedah handle anak sorang aje. tak ke bahagia. kadang buat macam ni ada bagus nye jugak. opah atuk happy sebab cucu2 ada kat rumah. dalam masa sama mama papa dapat 'me time' sekejap. ikut kan diorg nak stay straight 2 minggu. tapi dapat seminggu aje sebab seminggu lagi ni opah ada hal keje so minggu ni diorang dah kembali.

alhamdulillah penuh lagi puasa niadel. cumanya naik sekolah ni risau kan si adel. dia tak leh nampak orang makan depan dia, dia jadi lembik tiba2. dia akan makan punya lah. so dia balik kampung semua orang puasa dia boleh la puasa. ni duduk dengan kitorg puasa lah lagi. minggu depan dah masuk sekolah tgk lah lagu mana na.

sehari sebelum masuk ramadhan aku pegi meraikan perut. hahaha... lunch dgn kawan aku kat the redlobster kat intermark

lunch dgn 2 orang ni ha. team keje key ell katanya. tengkiu anis for the treat. lepas raya aku punya turn pulak.

kat kampung diorg ni sorga. macam2 deme beli hasil ketukan paklang maklang opah atuk cik ina semua. hangin je papa diorang

buka puasa sahur pun mewah. mama papa hidup macam orang bujang aje. heaven jugak. heheh

dia pun heaven gak la gak. sebab kitorg budak 2org tu takde kitorg berbuka kat luar kerap gak, bawak dia merambu syok betul dia. aku pulak takde terkejar nak pegi 2 section kalau masuk toy shop. selalu niadel pegi kat belah girl2, rafa ke belah lelaki la kan. lepas tu semua panggil mama mama mama mama. nak tunjuk 1 kedai.

aku buat keje gila di bulan Ramadhan yang mulia ni. tiba2 aku ada kekuatan nak preloved harta aku. tak pernah dibuat preloved2 barang sendiri ni. most of the time bagi aje kalau tak pakai. tapi ini duck, dan sebab tau ada duck versi raya nak keluar harga pulak mahal nak mampus, dan zaman2 gawat ni makanya aku kena let go apa itik yang aku ada. 

kurang senang buat benda2 gini. bila publish habis lah kena bahan kan, mcm banyak duit pakai duck. menyampah pun ada. tapi ko dah post, people can talk kan. aku bukan sejenis menunjuk harta. beli kete tunjuk, beli rumah canang. sejenis bukan begitu. tapi kali ni, lantak lah. and guess what? 15 duck aku sold out. muahaha... gile kan. aku ingat aku je gile, ramai orang lagi gile. and i manage to buy my #thealhambraduck yeay!

kitorang gather semula 5 beranak lepas seminggu niadel duduk kat kampung. gathering family ayah aku. aktiviti tahunan iftar dan terawikh dgn semua ahli keluarga.

so minggu ni punya rutin niadel setakat dari isnin haritu ikut aku dok office. esok kena post duduk kat mamakids. sekolah agama diorang kalau budak transit kurang dari 5 diorang tak bukak. kalau duduk mamakids kalu, si adel tu kang terguguat. teacher diorang kang confirm kesian. lebur puasa. sayang lah kan, awak bukan tak boleh puasa. boleh puasa. cuma mudah tergoda. nervous nak sekolah selasa ni ganer. ni gambar semalam, amik rafa. 

ok dah. nak tgk pazurah and patah. jumpa lagi!

Comments

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber