Skip to main content

Page 15 of 365 : 4 hari berlalu

Assalamualaikum..

4 hari dah berlalu since nia masuk sekolah rendah. Kejap and cepat je rasa dah nak jumaat. Mungkin sebab jadual seisi rumah yg pack tup2 jumaat sudah esok. Dah 4 hari nia kat sekolah memang macam2 perkara yang aku boleh highlight kan

Day 1 : dia duduk tepi sekali sebelah dia takde orang. Aku sedih kenapa takde orang dok sebelah dia. Padahal dia rilek je. Sebak weh apekah?

Sedih weh. Aku tak boleh. Mula lah. Masa ni fikir orang tak nak kawan dgn anak aku. Fikir bukan2 lah. Benor nye 4 org budak melayu dalam kelas ni datsng dari tadika yg sama tadika ho serdang tu so dah click la masing2. So anak aku Lone Ranger.

Highlight hari pertama lagi masa dalam dewan, budak darjah 1 lain semua sibuk melilau2 tgk sana sini. Anak aku sorang je bukak buku weh. Aku cam kenapa nia baca buku?? Mixed feeling time ni. Bagus + sedih. Huhu

Day 2 : aku observe je. Intai dalam kelas tgk cikgu tgh bagi buku tapi dia buat dek je tak beratur pun amik buku. Either ralit tgk tepi tingkap luar kelas or x faham apa cikgu cakap. Anak oh anak. Mujur mama ada tolong tanya kan cikgu dia. Mmg risau lah masa tu fikir camne lah kalau apa2 benda dia tak alert.

Lepas rehat aku lega sebab cikgu dah ubah kedudukan dalam kelas so dia dok depan sekali. Tapi dia cakap budak lelaki sebelah dia garang tak nak cakap dgn dia. Kesian nia..

Day 3 : makanan dalam bekal tumpah hadoi... Meraung mak dalam hati. Tanya apa je sempat makan? Roti nuttela 2, sosej 1, biskut 1 sebelum bekal tumpah.  

Dia x nak rehat dgn kawan sekelas dia. Gigih tunggu kawan ex-smart reader dia yg darjah 2. Kawan dia suruh dia tunggu depan kelas. Aku insist dia pegi rehat dgn kawan sekelas sebab kalau kawan darjah 2 dia x datang apa jadi nanti? X makan lah dia kan?? Ni reunion gang smart reader dia yg berlainan kelas.

Tapi terubat sikit bila dia cakap dia dah cakap dgn teacher in mandarin. Maksud nya confidence level tu dah up sikit.

Day 4 : so apa jadi harini? Akibat nak menunggu kawan dia yg darjah 2 tu, yg akhirnya tak turn up, dia rehat sorang2 je. Ko boleh bayang kan tak budak kecik nyelit kat kantin sekolah makan biskut sensorang. YaAllah menangis aku dalam hati bila dengar dia cite. To make thing worst bila dia cakap botol air dia tertinggal kat sekolah agama so mulut dia kering dia kata. Cuaca panas sangat. Mujur lah dia pandai beli vitagen rm1 sebab kawan darjah 2 dia ajar semalam. 

Ni masa papa amik tadi. Comot nye nia. Baju x butang. Aku remind banyak kali keluar rehat dgn kawan2, apa2 jadi kawan sekelas boleh tolong. Tapi tu lah, dia cakap dia x nak kawan dgn kawan melayu dalam kelas dia. Dia kata nak kawan dgn kawan cina. Aku cakap x kisah lah sape tapi kena make friends dgn classmate. Serabut aku mikir kan hal nia sampai lah dia stable ada gang kat sekolah nanti. 

Tapi dia orang nye x takut. Suka hati je mundar mandir. Takde gang pun takde hal. Buat aku lagi risau. Dia rilek je mama yg x keruan.

Permudahkanlah segalanya untuk anak aku yaAllah...

Apa perkabaran esok tak tau lah... Belum fasa stable lagi ni...

Till then..

Comments

nad said…
huhu..acik nad baca pun sebak gak. tetibe trus terbayangkan zakwan.. zakwan dah start berdikari jaga diri sendri since hari ke3. apa jadi tah.. berserah pada Allah je moga dia dpt handle sendiri huhu.. nia boleh! in shaa Allah...
aku nama nora said…
aloooo kita yang baca pun basah mata apa lagi mamanya ye..tabah la alya bebaru mmg la..anak akak dulu lagi la asal msk pagar skolah je cari longkang nak muntah, 2 mgu ok! tu blm campur skolah agama lagi..go nia!
arysha_fayyadh said…
Assalam yani,
moga segalanya dipermudahkan
AMIN

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

HFMD dan Young Living Essential Oils

Sebelum tu nak bagitau, semua cerita pasal penggunaan produk Young Living Essential Oils  dalam ni adalah berdasarkan pengalaman sendiri. Andai kata ada EO lain yang even aku tak pernah pakai sekali pun, adalah berdasarkan pengalaman support group team sendiri. No google2, no pinterest2. Yes boleh buat bahan rujukan, as EO works differently secara individu, tapi apa nak di tekankan kita cerita bila kita dah guna sendiri. Baru boleh gebang. Tidak lah hanya untuk berniaga semata. Sebelum decided to be independent distributor pun aku sendiri dah guna sendiri for almost 2 years. Lambat kan buat decision kalau tak, pioneer tu. takpe, rezeki ada dimana-mana. So sekian mukaddimah, nak share pasal rafa yang kena HFMD (hand, foot and mouth disease)  last year and aku managing his HFMD dengan menggunakan YLEO ni. Of course le kan.  Can't recall camne boleh berjangkit, aku rasa kawan sekolah kot. Start sorang kena lepas tu hantar jugak ke sekolah, rafa lah yang dapat. Huuu sedih!