Skip to main content

corelle ku

bad day today for me. macam2 insiden. punca nya aku sakit kepala. dari malam tadi. tak cukup tido ke, sakit kepala nengok pe'el niadel ke. aku pun tak sure. tambah pulak dengan kerja office yang macam2. dikejar dateline oleh boss. makan actifast tak jalan jugak. ish apehal tah. lepas tu mak call ingat nak ajak sembang it turn out to be aku macam tinggi suara pulak. dang! there goes my day. jadi lagi tah apa2. sorry mak, tak sengaja sangat.

tengah hari tak join kaum hawa jimba- jimba. terus je ke gombak. yeay, my corelle set, come to mama. traffic tak heavy langsung. jalan lengang. setengah jam je dah sampai tempat nak collect. excited gile tak tau nak kata. bak kata jiey, mmg sekarang dah very the tahap mak2. dah amik, terus je balik ke office. belum keluar taman perumahan tuh, sebab lalu banyak bumper, aku letak corelle kat seat belakang.

kiri :
aku placing kan corelle aku kat seat belakang.







kanan :
tiba- tiba aku lalu satu bumper ni, gedegang! 1 kotak jatuh kebawah. YA ALLAH!!!

tak dan dan berenti tepi jalan. celah bedah mana tah masa tu tak kira. aku mmg dengar dah bederai dah dalam kotak tuh. cuak 18 dah aku. shaking gila. macam2 lah dalam kepala ni. order punya lah lama. sabar menunggu sampai stok sampai kat malaysia. ada lebih kurang 3 bulan kot. patut nak pakai masa raya. tapi sebab ni new design, aku sabar menunggu. sekali boleh pecah macam tu je.

terus bukak, and check satu- satu. yaAllah macam tak percaya je elok je semua. takde yang pecah. sepengetahuan aku corelle set ni jenis nipis. tah aku pegang tu ringan je. macam jatuh sikit confirm pecah. sumpah aku dengar bunyi kaca bederai dalam kotak. rupanya pinggan mangkuk tu berlaga dalam kotak. yaAllah lega sungguh masa tuh.

then i saw this label on the box. and baru aku tau corelle ni susah nak pecah. kisah nye. kira aku dah try test run berani mati lah. mmg betul tak pecah. balik office masih menggigil lagi ha. mcm tak percaya. barang fragile yang paling aku tunggu boleh aku lakukan macam tu je. balik office macam bengong2 masih tak percaya je lagi. rilek2 je. balik rumah baru menggelupur memunggah balik.

design yang menjadi pilihan. wan mmg nak square design. konsep rumah kan square. maka pinggan mangkuk pun konsep square juge. dan2 berkonsep kan.

hi corelle. welcome home. perasaan dapat berpinggan mangkuk idaman hati ni macam dapat anak baru je. bagi lah mak chance excited. mak tak penah beli pinggan mangkuk. pinggan mangkuk yang sedia ada semua wedding present. terus simpan pinggan mangkuk lama kat kabinet paling atas sekali.

suka weh!
nite!
publish!

Comments

Anonymous said…
saya pun first time beli pinggan mangkuk, selepas 7 taun kawin bole? beli corelle gak. baru2 ni anak paling kecik selamba je amik from lemari, pehtu jatuh..mak aikh..cam nak luruh jantung. but alhamdulilah..tak sumbing pun...masa tu rasa 'kalah membeli menang memakai btol'...-ayu-
nad said…
Alemak..
Mak yg ini jugak tak merasa lagi nk pakai corelle ni, huhu
Unknown said…
Aahh aly..even nipis tp tak pecah..tpkan kwn aku pergi gold coast aritue satu set jatuh rm160++ gitu..sama ngan pyrex..giler murah...selamat bercorelle kita..
Anonymous said…
Dik..what a mess friday we had? Tk suke dowhhhh..ermmm tp after mghrib smlm everthing bertukar..starting with Istanbul aku datang, merlin kejap2 tukar MLM then marathon Adam dan Hawa..ilang stress!

Belum ada feel mak mak yg suka kumpul set pinggan lg nih! Gamaknye same gk feel mak mak yg sukaa beli emas kekdahnye..awok pakai wedding present je lagi..

Gempakla dressing ko pas ni dgn corelle set tu! Kakak suka...hehe

Jgnler dipanjangkn terasa ati mak ko tu dik!cepat-cepat say sorry.paham sgt kalau tgh mood kelaut tu..tersama pulak migrain kita ni khamis mlm!

Oklah..kakak nk masak nasi lemak pg ni..chow!

XoXo
Nak publish jugekkk!
Mrs. Simplicity said…
ayu : saya tak pernah tau yang corelle ni tahan lasak gak. tu sy mcm pelik, apelah mahal benau corelle ni. dah la nipis. nipis gila lah. so confirm fragile. so apa yg mahal? ingat mahal sebab brand je. org beli, aku kita pun ikut nak beli. hahaha.. ni baru tau. terbukti gitu ;)

nad : heheh.. jgn mak punya corelle ni tersadai kat rak pinggan je udah la ye. panas telinga nanti kena perli ;)

leen : pyrex ni mana rupa pulak weh? mak nak beli conningware set pulak lepas ni. harus pegi langkawi. corelle murah kat oz? menariks! kalau melaway oz harus mak beli corelle saja nyah!

bed : senyum awok baca komen ko pagi2. ending tuh sungguh tak leh blah. very the D. kahhhhh... mak aku ok. aku je over. ye lah, serba salah kan. awal2 udah mintak ampun. :) nasi lemak? awok makan lunch kang terus. :)
Iela Fazielah said…
wah... Serius cantik giler.. Petak n merah! I loike very much! Dah rasmi dah.. Welcome to the club... Nmpaknyr akak kena guna la set corelle akak yg melmbak tu... Tp design lama la...
Mrs. Simplicity said…
k.iela : sebelum beli ni, hari2 lah dok tgk fb malaysia corelle store. mmg aim nak square. cima takde design yg betul2 berkenan. finally ada lah yg the latest ni terus je booked. dapat je rasmi terus. sy tak simpan2 kak, ada pakai. heheh..
Ztee_Azwanis said…
Jgn risau alya. Corelle mmg tk pecah. Zte pun scr tk sngaja tbuat experiment kt rmh. Bygkan pinggan corelle sebijik blh jatuh dr tmpt dryer die kat atas tu panggg ke lantai akibat cuai tp amazing tk pecah!! Huuuuu....


Design cntik simple je... Oh konsep rmh square mcmne tu alya? Huhuu tk pehe kawe...


Anis said…
lawak la wei baca entry ko. hehe. never thought u would be sooooo excited about... pinggan mangkuk. hahaha. aku blm dpt seru ke arah tu lg. masak pun MALAS, mana nk sibuk dgn pinggan mangkuk ye x. hahaha
Mrs. Simplicity said…
zte : oowhh lagi tinggi tuh. huhuhu seriau nye. dgr bunyi sudu belaga kat pinggan pun dah susah hati. heheh..

square design tu maksudnya down light kitorg betuk square, lampu lain, box up syiling mmg square, feature wallpaper pun square. tu yg pinggan pun sqaure. :)

anis : ko gelakkan aku ye. your time will come! hahahaha... aku pun malas jugak. tapi kesian tgk stok pinggan mangkuk kat rumah sendiri. pernah mak ayah aku datang cari mangkuk tak cukup. hahaha.. so decided to buy sorelle set ni. end up mcm excited gile pulak. :p
Anonymous said…
Corelle ni mmg susah nk pecah..tp yg aku pecah je.. org ckp, tgk plak cara mana jatuh..
beli mahal2 xpyh display dlm almari, pakai je. mkn pn rasa hepiii..
Mrs. Simplicity said…
ira : sama mcm kakak ainal faidza kata. corelle dia pecah bederai jugak. senang kata, jaga je lah elok ye tak? almari aku kosong nan ado barang pong. tu ada pakai selalu.
Jiey^Mien said…
Setuju!! Sgt mak-mak!!
Aku pun nak menambah set mangkuk dua tiga bijik plak.. Harus Engressss style jugokkkk.. Hahahhaa..
Mrs. Simplicity said…
jiey : aku lak rasa nak pegi langkawi beli conningware ko. ish teruk benar ni! ahahaha..
yantieramli said…
cuak giler erk... cantik design baru.. berangan lg la yanti nk beli. huhuuu... pakai yg hadiah kawin dulu...hihii
Mrs. Simplicity said…
yantieramli : ish tak berangan lah. 1 day mesti boleh pakai punya :)

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber