Skip to main content

kawan blogger?

kalau nak pegi beraya ni, nak- nak pegi open house, kalau kita dtg rumah org tu, mesti tetamu akan sembang sesama sendiri. lepas tu tanya, kawan kat mana ni? aku pun jd mcm errrr nak ckp ke kawan blogger eh? ada sedikit malu kat situ sebenarnya. hahahah... poyo tak? org- org tua paham ke tak term kawan blogger tu? kalau mcm parents aku diorg mmg tau la kawan blogger tu. sebab aku nye best friend pun ada yg mulanya dari kawan blogger.

skrg ni org dah biasa kot eh dgn term 'kawan blogger' tuh. sebab aku rasa ramai je yg dah ada blog. cuma nak convincekan org tua tu susah kot. tp aku tak penah la lagi hadap org tua yg tanya kawan blog tu apa. makin hari makin ramai blogger2 yg aku jumpa. amboi, glamor benar gamaknya ye. tak lah, ada la a few bloggers yg kita keep in touch selain dari drop comment kat blog je kan.

so, Syawal tahun ni pun masih mendapat undangan dari teman- teman blogger. ada yg tak dpt pergi sebab clash dgn benda lain. tahun ni dapat pergi 2 rumah blogger. nak kata kawan blog pun tak boleh jugak, sebab ada yg blog diorg pun suam2 kuku je sebab busy dgn tugas hakiki. ewah. apapun, seronok je dpt jumpa blogger2 ni. kekdahnya mcm dah lama kenal sebab semua dah tau pasal semua benda. ada la benda yg bole sembang kan ye dak? 

lepas tu, kalau pegi rumah blogger ni tak malu sgt la keluarkan kamera. tak kira la apa jenis kamera dari yg kecik sampai la yg besar nye kamera. amik la apa gmbr nak amik pun. nak zoom makanan pun tak rasa janggal. ce kalau pegi rumah boss? ada bran? last weekend la lepas repair kipas tu terus gi umah boss aku, tetamu dah tak ramai, rasa mcm awkward gila je nak keluar kan EOS. maka, snap pakai hp je lah. ehehehe..

dan yg paling penting, husband kena lah sporting. kalau mcm wan ni ikut mood gak. kadang mau dia melayan aku nye permintaan nak ke rumah2 blogger ni. kadang tu ada gak mood dia tak mau. tp most of the time dia ok la sebab dia pun suka baca dan mengomen blog aku. ye tak bang? :D kadang tu dia perli ke tanya aku ha, minggu ni rumah blogger mana pulak? erk! ye lah, kawan- kawan aku dah sekian banyak, family pulak dah banyak ni, sepupu sepapat lagi, sedara mara lagi. asyik mengira kan hal bini je ye. :p

Syawal tahun ni sempat berjumpa sekali lagi dgn mama rayyan & riyadh dan first time berjumpa dgn mama najla & iris. thanks for having us at your open house ye! next year jemput lagi. :p maka, list dah jumpa at my side bar pun bertambah :)

ni kat rumah bukan blogger sebab gmbr pun kelabu je kan. heheh.. ni kat rumah boss aku. lepas settle pasang kipas tuh, terus ke ampang. tak dan jumpa office mate yg lain sebab kitorg pun lmbt sampai. nasib nasi beriyani kambing ada lagi. nia tgh baca doa makan. port depan akuarium

sudahnya kitorg semua dok bawah meja depan akuarium.

lepas tu ke puchong umah leen. open house dgn bday rayyan yg ke3. tp tak dan jumpa bday boy nye.

dgn leen

lepas ke rumah leen, gi rumah jiran pulak.

oleh sebab jiran, sampai ke dapo laki aku buat liputan. kahhhhhhhhh.... ni la tuan rumah nya tgh top up bihun yg dah habis. yg gelak sakan tu anak diorg

nia pun bermesra- mesraan berlebih-lebihan dgn jiran dia..

adel dgn makcik nisa

ni malam tadi kat rumah kawan blogger jugak. sebelah nia tu iris, sebelah iris kakak dia najla a.k.a lala

anak2 kitorg sebaya. iris dgn adel beza sebulan je

dia kalau jumpa blogger tu wajib amik gmbr sesama. bukti la kan dah jumpa. hehe. ni dgn wanie mama lala and iris. penutup open house utk Syawal 2011 bagi kitorg. nanti bole jumpa lagi ye :) *molek nye adel duduk!*

Comments

Mag said…
hihi..tulah..kadang2 malu jugak nak cakap kawan blogger..kadang2 nak ngaku ade blog pon malu..hahaha
Gieyana said…
bestkan..Kt KL byk blogger..kt Penang nie brp kerat jer yg aku ada..semuanya mmg dh lama kenal & keep in touch..tmbah musim2 raya nie lg meriah uols dgn open hse kan?
zeta said…
A'ah.sama la jugak ngan i..org yg xde blog kdg2 diorg pelik bila nk jmpa kwn blog lah..twitter lah..
btw..hi..dah lama baca tp x pernah komen ke hi ke.. :p
Mrs. Simplicity said…
mrs spicy : ha betul2, part nak ngaku ada blog tu mmg lah betul heheh

gie : ko mmg presiden blogger northern kan? hehehe..

zeta : betul la kan. dlm ramai yg ada blog, ramai gak yg tak familiar dgn blog. salam kenal :)

princess solehah : kan? :)
glemer u.. sana sinun org dah kenal.. hehe
Mrs. Simplicity said…
jue : alahai jue, bape org je pun. x glamour pun. :)
@lfidah @dim said…
bila pulaklah kita akan dapat berjumpa kan??
Mrs. Simplicity said…
alfidah : insyaAllah 1 fine day :)
wanie md zain said…
alya..thanks dtg umah..gemoknya wanie kat situ..huhuhuhuhu...akhirnya dapat jumpa jugak...ramah kan alya ni mcm dah lama kita kenal kat luar..hahahaha malu sebenarnya wanie alya dtg umah...hahahah mcm tak sempurna..nnati jumpa lagi tau sekali dgn my suami yg hilang kemana ntah...
Rizziela said…
selalunya saya kata kawan internet :D kalau bercakap dengan orang2 tua la...tp kalau dengan kawan2 biasa ni..sebut ajer bloggers..memang diaorang tau punya

Bestnya dapat jumpa bloggers..bila nak jumpa saya? rumah kita dekat ajer rasa2nya kan?
Mrs. Simplicity said…
wanie : alahai wanie, apa yg tak sempurna nye tuh? siap ada akuarium lg tuh! tak bergerak niade hadap akuarium tu. nanti kita jumpa lagi ye. nasi lemak wanie mmg best lah!

rizziela : kawan internet eh? tul gak kan? heheh... rumah rizziela kat kajang kan? kat mana eh?

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber