Skip to main content

opah datang dan dah potong maxis broadband

last weekend hari jumaat malam nenek tiri kitorg berangkat ke tanah suci, mengerjakan haji. so mak ayah turun menghantar nenek kat kelana jaya. kitorg tak pegi sebab adel masa tu on off demam lagi. lagi pulak malam kat kelana jaya tuh. so, better don't take the risk. dalam pukul 2 pagi jugak mak ayah aku sampai kat umah kitorg. sembang gitu gini, kul 3 tido.

sabtu pagi, lepas breakfast, mak ayah aku ke rumah paklang sebab paklang tak bape sihat dan melawat sepupu lain. kitorg masih tak ikut lagi sebab pagi tu ingat nak ke smart reader kid's open day. tapi sebab matahari sgt terik, risaukan adel tak jadi pegi. tapi kitorg keluar jugak ke sungai tangkas, bangi ada jamuan raya kawan ayah aku. rugi kalau tak dtg katanya sebab kawan ayah aku ni caterer. maka bila caterer buat jamuan raya, mmg la gempak.

kambing tegolek- golek berekor2, menu sangat la banyak. kat sini la dapat merasa laksa johor. marvelous! gambar jamuan raya mmg takkan ada ye sebab tetibe lak compact camera buat hal. error katanya.  lepas da kenyang sampai santak perut kitorg singgah jugak ke smart reader kid. nia punya 1st impression sgt la teruja. siap sebut 'bubye teacher' time mama papa ada bole la. esok anta gi school, lain pulak kisah nye. harap ok la kan. gambar kat sini pun takde ye.

ahad pulak ke klinik dulu settle kan adel nye demam ni. doktor tukar antibiotik tu yg buatkan demam adel jd lagi panas. panas jek hati aku ni. lepas tu, tak terus balik umah. ke sunway piramid kejap nak terminate maxis broadband. settle terminate, lunch then terus balik sebab risaukan adel. sekian weekend kami..

opah bersama dua cucu nya. motif nia tayang duit? opah tak tau nak beli apa untuk birthday nia, maka opah bagi cash je. thanks opah! mama belum sempat ke bank lagi nak masuk dalam akaun nia.

amik gambar sebelum balik. mak ayah aku yang suka pakai sedondon.

ahad pagi di maxis sunway piramid. org dah penuh. jenuh gak menunggu turn.

nia yg dah boring. maxis penuh org tambah pulak iphone4 yg baru launching. mujur la aku ni takde nafsu kat hp. hp yg takde colour pun aku pakai lagi tau.

we had lunch at A&W. lama tak makan sini. rootbeer with float yg best!

coney dog tarikan utama disini. aku masuk sini, mmg makan ni je la.

nia makan waffle with ice-cream. cuaca tgh panas ni nak makan yg sejuk2 je kan?

maxis berukband telah ditukar kepada broadband yg lebih stable. tak lain tak bukan streamyx. apply, then dalam seminggu dah install. cepat la pulak. org TM tu cakap, ikut kawasan jugak. ok la, skang ber-online tanpa sempadan.

Comments

Unknown said…
1st bace tajuk opah dtg 2, ingatkn opah kita yg dtg umah ko, tekejut gak, rupenye opah nia n adel yg dtg!
amal_fc1303 said…
btul ainal. ina pon igt cmtu gak.
Ibu Mifzal said…
hehe..best la mak ayah alya..lovib=ng couple..baju pun sedondon..

ya..streamyx mmg stable..bertenet la sampai lebam...

kalu ainey plak..24 jam online..x tutup pc nga streamyx..w/pun tuannya x de pun depan pc..huhu
menarik nieehh.. niat di hati pun nak potong tapi hajat lum tertunai lagi.. hehehe....

rajin opah nia jalan2 kan.. selalu jenguk anak menantu... :-)
Azirahman said…
Selamat ber `online' tanpa sempadan..best kan! Kalau ambik pakej call plan fix line unlimited tu lagi best...boleh bersembang tak henti2 fix line to fix line..hehhe promote lagik....sbbnya akak dah guna..amat berbaloi..hehe
Mama Rayyan said…
Streamyx mmg best,xde problem.Saya dah guna dekat 2 thn.pilihan yg baik utk switch to streamyx.Dulu saya pakai maxis bb byk masalah,asyik disconnect je,xtau la nape.
ingatkn i sorang je yg bengang ngan maxis. nk guna streamix la jugak
Mrs. Simplicity said…
ainal : hahaha yeke? tak terfikir lak aku. opah kita tak nak dtg. masih berkabung lagi.

ina : ish, tak terfikir lak aku. hehehe..

ainey : tu la dia. masa aritu ayah tanya mak, awak pakai baju warna apa arini. bole tak? hehehe... wah lagi hebat! on je 24jam. tp sgt stable tak la nak ngamuk je nternet buat hal kan? :)

jue : skang tgh promo, better apply. blockbuster deal namanye. fixline call free. :)

azi : kak, saya amik pakej tu. blockbuster deal. fix line call unlimited. mmg best! :)

mama rayyan : kitorg selama ni mmg bertahan la dgn maxis bb itu. tp latel makin lama makin parah. so baru la nak bertukar :)

so shy lady : sila2, tgh ada promotion ni :)
Rizziela said…
Geramlah tengok budak dua orang tu...comel sangat
amal_fc1303 said…
weyh best la umah ko dah ada streamyx. nk download pape pon msti laju kan..
nome said…
laksa johor sedap ek? peberet aku tu alya...

coney dog? peberet ku gak

air float a&w? sememangnyer peberet aku...wahhhhhhh sumer aku soker....
Gieyana said…
lama x singgah sini...since had limited access n masa utk bertenet..huhu...ko dh beli dslr ker? psl cantik jer picca..:)

Owhhh opah princess ko dtg yer..sure diaorang suka kan!
Fieza said…
Alyya nak hantar nia pg smart reader kids ker
Mrs. Simplicity said…
rizziela : thanks, mama nye pun geram gak! nak2 time buat perangai. heheeh..

ina : bole2. tp aku tak tau mende yg nak didownload. hehehe.. abang wan ko tgh stok layan the arrival kat utube.

nome : kita kan sehati sejiwa. nak2 bab makan. semua suka. kahhhhhhhh

gie : tu la, ko mcm chipsmore ye. gmbr2 ko lg cantik kot. heheh.. ha'ah, lama dah belinye.

opah diorg dtg, mama diorg yg paling suka :)

fieza : insyaAllah, january 2011 ni. :)
ICAZIESYIRA said…
opah masih muda! macam mana la rupa arwah ibu saya jika dia masih hidup :(

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber