Skip to main content

funfair for the first time

buntu la nak update blog lately. kadang tu, mengadap je kat create post ni, lepas tu close balik. tak tau nak tulis apa. gambar pun tersadai je dalam camera. tgh free- free tadi, baru la tegerak hati nak update sikit ni. weekend lepas masa balik ke kedah, ayah mertua aku ada dapat tiket free nak masuk funfair. sebab ayah mertua aku tak dapat bawak adik- adik ipar aku ke situ, dia suruh wan yang pergi. tambah pulak nia, adel mahupun mama diorg tak pernah pergi ke funfair. teruja la jugak. seronok dapat main beberapa permainan. untuk funfair yang bertaraf 'funfair' ni, aku boleh kata, persiapan dan equipment dia complete. game pun banyak. so rugi la kalau dah dok area situ tapi tak pegi. tambah pulak ada tiket kan. hujan yang on and off tak menghalang adik- adik ipar aku mahupun nia main. adel je tak dapat main apa sebab lena tido.

ni masa baru sampai. bercahaya sana sini. orang pun ramai. meriah!

nia dgn mama naik chuggington kata nia.

1 round je. gegar- gegar tapi ok la. budak2 pun teruja. nia je la tak teruja. takut.

masa kitorg naik train tu, adik ipar aku 2 orang dalam kaler kuning tu tgh naik 'eye on kulim' ewah!

elok je lepas naik chuggington, hujan turun dengan lebat nye. mujur la banyak khemah tempat berteduh.

hujan sekejap je then berenti. pusing- pusing lagi cari tgk apa lg nak main. nak masuk sini? takde la aku. kalau takde anak pun mmg takkan masuk ghost house / train ni.

ada banyak jugak gerai jualan.

nak soh nia nak marry go round ni tak mau nye dia. camne nak naik genting ni?

maisarah dgn munirah naik game ni. antara tarikan jugak. sebab laju. thrill la sikit kan.

us on eye on kulim. cuak gak naik benda ni. dah lama tak naik.  nia macam biasa la. kejung terus. tak terkata.

maisarah dgn munirah ni nak benda2 yg thrill je. kalau tak, nak masuk rumah hantu tu, tp aku tak bagi. bole? hehehe..

last sekali naik game ni lak. naik game ni, nia steady sikit. sebab ada handle nak pegang kot. lepas je main game ni, hujan turun dengan lebat nya semula dan tak menunjukkan sebarang tanda akan berhenti dalam masa terdekat and we decided to go home.

asalkan anak- anak happy, kita mak bapak pun happy kan?

Comments

Gieyana said…
best jer tgk Nia naik menan suma tue...kalau anak aku just cuci mata jer tp x brani nk nek..hehehe
Mrs. Simplicity said…
gie : kalau dgn aku dia ok kot. kalau tak, tak mau gak dia tuh..
Iryani Noor said…
aaa best nyer.. lama dh x p funfair =p...
Yan said…
da lame tak p pampei
~chekuna~ said…
funfair ni kedah tang mana..budak2 mmg sonok kalau dpt main mcm2 mainan ni...
betui2..anak2 hepy..mak bapak pon hepy kan...
eiman's mummy said…
alah...kalau tak wan blh join..
dekat jer kita...

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber