Skip to main content

welcoming baby zara to the world...

26/8/2010, tepat jam 7.32 pagi, lahirlah puteri kedua kawan baik aku, ita. si comel itu telah diberi nama adrynzara farlis. what a nice name kan? kakak nya pulak bernama adriana farisa. ish, combination yg sangat best pada aku.

so, malam semalam, aku janji dgn lin, kami pergi melawat baby zara dan ita kat az-zahrah, bangi. sekali lagi, kitorg berhimpun untuk meraikan saat2 yang paling bermakna dalam hidup ita. masa sampai tu, nurse tak bagi bawak baby ke bilik. sebab dia cakap ramai sgt org. ish. mcm tak puas hati pulak sebab tgk kat nursery je.

tapi, bila melihat kan kaum2 suami bersembang kat luar bilik, aku request kat nurse mintak bawak masuk baby ke bilik. yeah, dpt jugak aku dukung baby zara. kecik je, sama macam kakak dia dulu. lahir dengan berat 2.7 kg. 

tak jemu tgk muka baby...
tak jemu dapat peluk baby...
tak jemu cium baby...
tak jemu bau badan baby...

takpe2, ramai lagi kawan2 aku bakal menyusul kelak. korang jangan tak bagi aku dukung anak korang ye. akan aku pastikan aku dalam kesihatan yang baik! and to ita & faizal, million congrats for your  second junior! cabaran membesarkan 2 anak tak sama dengan seorang anak. perlukan banyak kesabaran dan kerjasama. aku tau korang boleh!

we gather again! time ni baru sampai. tgh tunggu baby..

yang lelaki bersila panggung kat bawah. husband ita yang duduk sebelah wan tuh. yg sebelah tu pulak, husband lin.

korang tgk la si nia tuh. adel tu takpe lagi nak melekap kat mama. nia pun nak join sama. lately mmg gitu. bila nampak aku tak dukung adel, dan2 dia mintak aku dukung. ish..

husband lin yang memang suka budak. dukung adel. diorg pun bakal dapat baby bulan 2 tahun depan. time ni baby zara tak sampai lagi ni.

sekali nurse soh kitorg pegi nursery je sebab ramai sgt org. huhu.. sedih kejap tak dpt dukung baby zara.

baby yang tak bape nak baby, dah tido dulu. mmg time tido dia ni. tumpang la katil aunty ita kejap. korang ni mesti cakap, tgk newborn, mana gmbr newborn nye? saba2, cite kena ikut kronologi :p

tadaa.... presenting baby adrynzara farlis. sangat2 comel kan? ta, ko tak nak masuk contest aku? hehehe... ish, comel la..

tak jemu kitorg tgk awak...muka awak sebijik macam muka kakak awak masa aunty tgk kakak awak dulu...

again, ita kena menjalani pembedahan. tak kisah la ta, janji ko dgn baby sihat dan selamat...

lin, yang tak berani pegang baby baru lahir. ko kena practice lin, tak lama lagi turn ko lak..

nia yang pelik, sape la yg mama pegang tuh..

ok lah, aunty nak balik dah, nanti kita jumpa lagi ye :)

one last photo before going home. adel masih lena lagi. bila diangkat, dia mengamuk sakan.

note : ada jumpa aku kat sogo tak harini? jawapannya mestilah tak. sebab plan nak ke sogo terpaksa dibatalkan atas sebab yang akan aku cite di entry seterusnya...

Comments

mamashasha said…
Tahniah ita, selamat berpantang..sedap nama
Bb tu alya..zara dah jadi feveret name lately..

Sedap betul tgk adel tido tu, nia tak jeles pulak
Ko pegang bb zara..

Mmg best bau bb, rasa lembut n suci je kan, rasanya
Bukan ko je semua org kot suka dgn baby baru
Lahir..

Plan tak jadi takpe lenkali buleh pegi kan..
Unknown said…
comelnya baby zara....tak puas gk muka bb zara..

amboi adel...siap landing katil org lagi yer...hehe

alahai...tak pe lah...nest time leh shopping lagi kan..
Unknown said…
la.. xcited dh bukak blog ko ingat next entry pi sogo, dh dok byg dh bebundle2 brg yg ko bli, rupe2nye x jad pi plak n entry lain yg kuar ni! huhu..
Chik Na said…
chik na pun suka sangat bau badan baby ... waa teringinnya nak ade baby lagi..
nome said…
tahniah to ita...selamat berpantang...syoknyer dpt bb raya...

comel sungguh bb zara..nama pun sedap...lebat tol rambut bb zara...mata celik lak tuh..

alya, aku pun cam kamoo gak..suka tol bau bb baru lahir....wangi jerk...
AieZa said…
tahniah kt kwn ko ita.. btul la ckp bed.. lately nama zara sgt byk kedengaran pd newborn.. time adel aritu pun sama gak.. ramai gak kekawan aku buh nama anak diorg adelia..

comel je kn bb baru lahir.. wangii jek baunya.. muka pun suci je.. mata pun sayu je bila tgk.. tp masih ade yg tergamak membuangnya ye.. eh aku dh melalut lak..

sogo tu xpela.. tak shopping kt sogo pun xpe.. tmpt lain byk lg.. jusco dpn umah pn ade tp hrga up la skit dr sogo.. jln dpn skit alamanda ada.. jauh lg skit pkns ada.. metro kjg pun bole klu nak.. hahahaha.. aku pun jarang2 p metro kjg..

k lah yerr.. hehe
Elyn Sani said…
windunyer bau baby.... pinjam sat adel leh? ekekek
ICAZIESYIRA said…
wah! muka baby zara sangat brilliant! mata bulat. comel :D
MUMMYAR said…
wah sedap nama tu....geram tengok bb....akak pun cam nak ada bb lagi ni...tapi x sangkut2 la....kekkeke....kadang2 pikir camni arr perasaan org yg x dpt ank tu kan....so...pada yg dah ada anak cam kita ni...patut sgt2 bersyukur......cute sungguh bb tu.....
Iela Fazielah said…
bestkan lawat org br lahirkan anak.. bau baby n maknyer.. miss that smell.. tp 3@4 thn lg kot.. haha.. neway.. wish kat kwn alyyani congrates ye... slmt menempuh pengalaman anak 2 pulak...
peah @ peps said…
alahai kiutnye...

rambut lebat...

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber