Skip to main content

at muhammad harith wafiq's 2nd birthday bash

dari shah alam shah alam ke subang eh? kami terus ke putrajaya pulak. mujur lah kitorg dok kat tengah- tengah. nak ke shah alam ok, nak ke putrajaya pun ok. kami memenuhi undangan mummy wafiq a.ka elyn yang glamour sempena majlis harijadi anak dia, wafiq. 

masa kitorg masuk kat putrajaya jam dah pukul 5, aku cakap dengan wan, kalau pukul 6 kita sampai, kita pass present je la. takut dah lewat sangat. sure elyn dah penat. aku pun dengan slumber nye call elyn sampai 4-5 kali nak mintak direction sebab ingat tetamu dah surut. tu yg call je asal jumpa landmark. kitorg pun selamat sampai. sebab sangka kan dah lewat, kitorg pun nak pass hadiah je la. sekali bila sampai je, masih meriah lagi! macam baru lepas potong kek je. segan pulak aku sebab dok kacau dia banyak kali.

anyway, elyn ni pun one of the hardcore blogger gak. ni kali ke-2 kitorg jumpa. masa tu wafiq masih merangkak lagi. sekarang dah tak terkejar. to elyn, thanks sebab sudi jemput kami. makanan mahupun layanan was superb! feels like home. sebab abah ko kot. hehehe... and to wafiq, happy 2nd birthday from us! maintain hensem ok! enjoy the pics..

sampai- sampai je photoG soh amik gambar siap- siap. wah bagus tul. ye la, takut tak sempat nak bergambar dengan tuan rumah yg tengah busy kan.

tak sempat nak tgk wafiq potong kek. aunty tgk kat gmbr je la ye. ni la cake dia. cantik walaupun dah tinggal separuh. hehehe...

see, tetamu masih memenuhi setiap ruang walaupun dah lewat petang. ni blogger gak. cuma aku tak kenal. nak tegur, segan la pulak. :)

yg tgh bergembira sambil dukung anak tu pun blogger gak. tp tak kenal gak. udah ku bilang si elyn ni glamor kan? wan makan dulu sementara aku dukung nia.

turn mama dgn nia lak makan. sebelah aku tu abah aku eh, silap. abah elyn, atuk wafiq. dah rasa mcm abah aku lak. scroll lagi kalau nak tau kenapa.

the variety of foods. seriously macam- macam ada. untuk setiap peringkat umur. mmg bagu la ko beb bole fikir menu yg macam ni. ada kfc kan? bape juta barrel ko order beb? hehehe... nasi lemak dia best, sandwich dia aku sempat rasa. nia makan nugget, jelly, minum vitagen. eh, macam2 la..

 nape aku rasa macam abah aku? sebab abah elyn ni sangatlah friendly. mmg panjang la sembang dengan kitorg. layan tuh..

tuan rumah yang busy keluar masuk rumah nak entertained the guests. same goes with the birthday boy. busy kua masuk rumah gak dia. :)

bergambar bersama sebelum balik. alahai wafiq, tak sudi amik gmbr dgn nia ke? hehehe... oh family bertema merah tuh adalah blogger gak. eina ak.ka mama aira. yg ni je aku kenal. hehehe..

kami pun pulang bila jam dah pukul 6 lebih. tiba- tiba ada pitstop lak bila nia nampak playground. main la kejap. 

again, thanks to elyn & family :)

Comments

Unknown said…
bestnya pi birthday party lagi..walaupun penat tetap nak pergi jugak kan...leh merapatkan silaturahim....
LYaFRINA said…
wowww.. meriah sungguh... best j tgk..

nia nmpak happy main kat PG...
Chik Na said…
meriah sungguh besday party..makanan pun banyak
Elyn Sani said…
haha tq beb sampai gak umah mak abah aku tu. nk tggu aku buat kat umah aku tahun depan lak ek!!!

penin woo 1st time handle party camni, igt kecil-kecilan rupenye ramai gak yg dtg. mak pak aku siap ckp ramai nyerrr peminat wafiq hahahaha
Iryani Noor said…
dh ptg2 pon still ramai tetamu ekk.. alhamdulillah murah rezeki tuan rumah...
sonok kn bile dpt gath ngan blogger yg lain (especially time raya, birthday etc).. slalu jmper dlm alam maya jer.. skali skala jumper2 cam nie baru la makin erat hubungan silaturahim tu..
amal_fc1303 said…
oit attend besday party lagi. kenyang makan free je la ko yer. meriah nye la besday party diorg nie. skali ko wta la cmnie kngah.
ainal said…
klau kek 2 color itam, perisa kopi ke kek 2 wei?
mamashasha said…
sabtu kau penuh dgn birthday party eh? mujur ahad tak pegi..kalau tak mmg weekend party lahhh kan...hehe ramai betul tetamu rumah kwn kau ni alya...mkanan pelbagai peringkat tu solute ahh bukan senang nk prepare ikut hat umo.....hehe nia pun dh ada pitstop eh????cute sgt dia senyum part last tu...

aku rasa nia byk ke arah wan la.....jarang senyum eh ye ke? kalau adel murah senyuman.....
suhida said…
alahai gambo last nia main gelongsor tu lawa ler. (leh masuk contest tu..kekeke..) baru nmpk adel bukak mata ambik gambar.klu tk, mesti tido.adel pandai tgk kamera kan.hihihihi...
Mrs. Simplicity said…
ibu damia : betul tu ayu, mmg mengeratkan silaturrahim. kalau ada masa dan kelapangan mmg sampai la bila dijemput :)

lya : mmg meriah. tuan rumah pun ramah tamah. seronok sgt. nia skang suka main slide tuh.

chik na : betul tu kak. macam2 juadah ada. :)

elyn : sama2 beb. tq gak sebab sudi jemput kitorg. abah ko lepas ni kena bukak kaunter isi borang, org nak book cucu dia. ekekek..

iryani : betul tu yani. dah lewat petang pun, rumah masih full house. tuan rumah friendly sgt. tu sebab nye. sesekali dpt gather cmni mmg best. :)

ina : mmg meriah. kenyang perut, makan free. hehehe... aku nak je buat. kena la tanya abg wan ko tu.

ainal : coklat la! mende nye kopi lak ko ni.

bed : mmg berparty aku sabtu aritu. nasib tak disambung ke ahad. tuan rumah mmg pandai pilih menu. pelbagai ada. mcm2 pilihan. budak2 pun kenyang.

aish, da macam shasha dah nia ni. pantang nampak playground. pandai dia tuju ke situ sendiri.

ye, mmg nia fotostat ikut wan. adel murah senyuman ek. ikut mama dia kot eh? ceh perasan je aku. padahal ramai je ckp ikut wan gak.

suhida : contest saja ko ye. contest green tu da lepas. kalau tak, bole masuk. hehehe.. adel dalam kete dia tido. bila dah keluar kete dia berjaga.

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber