Skip to main content

kalau di R&R...

kalau dah lama atas jalan kat lebuhraya, mestila berenti jap merehatkan diri & kereta jap kan. haritu, masa balik dari kedah ke kl, jalan clear, cuma hujan di beberapa tempat. sebab banyak masa lagi, kitorg pun singgah kat R&R Ulu Bernam nak pekena teh tarik jap.

aku nak share dgn korang, ape yg aku suka makan kalau berenti kat R&R nih. kalau time makan tu, mesti cari ini.

ni la yg aku suka makan kalau berenti kat R&R. kuey tiow kicap. sejarah sikit...aku mula kenal dgn dish ni masa aku praktikal kat ipoh dulu. ade restoran sebelah ofis aku jual dish ni. so sejak hari tu, hari2 time lunch hour masa training tu, mesti makan ni je. lepas tu tau kat R&R Tapah & Ulu Bernam ada menu ni gak. tu yg wajib makan. nak buat sendiri tak reti walaupun nampak sangat simple tp mesti tak jadi cam yg makan kat kedai. nak cuba? belum rajin :D korang suka tak?

sebelum tu bawak nia main kat playground situ. muka blur2 sikit sebab baru bangun tido...

kitorg lepak sampai kul 7. lama gak lepak situ, bagi nia makan semua. lepas tu tau tak ape nia buat? cam biasa la kalau dapat towel kecik dia, mesti main cak- cak dgn kitorg. dibawah kronologi peristiwa. hhehehe....

da dapat idea ape nak buat...

tak kira ape jenis kain, mesti dia nak main tutup2 muka. kadang tu sambil jalan, bukan nampak ape, dia pakai langgar je ape ada depan...

lepas tu, aku mesti jenguk jap, bagitau yg kita da ready. heheh...

cak!

happy face! beberapa kali main sampai dia pun penat gelak...

ok, time to go home. ni la car seat nia. kalau tak atas papa dia, atas mama dia. car seat dia da letak kat umah bagi adik dia pakai. sebab dia tak mau langsung dok dalam car seat...

Comments

Chik Na said…
hmmm.. bila balik kedah raya nanti, K.mas nak kena try keowteow kicap nih..

Comelnya gambar Niak main cak cak tu..
ryugiena said…
weh, keow teow kicap? cam bes je kn..blm rs lg 2..hehe

cute nia main ba ba cak..mst gelak sakan die..
@lfidah @dim said…
wah..sedapnya alya..da lama tak nmpk mknan nie!!dulu masa dok ipoh selalu makan...sedapnya
fazilzura said…
dh lama x terjah R&R... sana mkn kire ok jgk kan ..

** beb , aku ni langsung x penah beli car seat .. kahhhhh cz x penah kuor berdua dgn akil .. ayah ku melarang nye... selalu kalau dlm kete mmg ramai nk pegang akil.. jimat duit ku... now dh bes .. aku bior dia diri depan deshboard..
ibu damia said…
kalau sebelah utara femes kuew tiaow kicap, kalau sebelah selatan femes kuew tiao / meehon soto, bubuk cili kicap banyak2..pergh..mesti meleleh air liur...

p/s: ayu tak der pun car seat for aleesya n ayunie..
Leen Die said…
wahh best2nya ko mkn..aku lak tempat aku suka berhenti kat R7R tapah..aku mkn laksa dia jer..nia sm cam Rayyan suka main cak2..lebat sungguh rmbt nya..huhh..weii ko nie memang keputusan terpimpin..tp aku masih tertanya pose kat perak haji pun kat perak jugak ker...hehhehehe
Ibu Mifzal said…
tau ini makanan..pernah try kat pekan tapah..byk gerai yg juai..rs no bad la..tp sbb bukan feberet kan..x der la selalu makan..hehe
nome said…
kue tiow kicap...manyak cedap ek? harus ku terjah mencarik ini menu..tp di mana ek kat celah2 kl nih...ada idea x alya? kahhhhhh..sib baik aku x bunting skrg, kalau x sure anak aku tangkap leleh nengok kue tiow ko itew...nia very the cute main cak2...soker aku nengok
nome said…
kue tiow kicap...manyak cedap ek? harus ku terjah mencarik ini menu..tp di mana ek kat celah2 kl nih...ada idea x alya? kahhhhhh..sib baik aku x bunting skrg, kalau x sure anak aku tangkap leleh nengok kue tiow ko itew...nia very the cute main cak2...soker aku nengok
keow teow kicap belah utara popular nih..rasenya penah mkn..sapa ntah buat...lupa lak..hikss
Mrs. Simplicity said…
chik na : cuba tau. bola try mee kicap gak. tp alya prefer k.teow lg. kalau kmas try, mesti kmas try masak lak :)

nana : try jgn tak try. aku tak tau kt sini mane bole cari weh. mmg gelak skaan, org keliling lalu lalang tgk je gelagat dia..

fidah : haa fidah dok ipoh masa study dulu kan? mmg glamour menu ni kat ipoh kan? tu yg tau pun masa praktikal kat bangunan sri kinta. sebelah dia ade restoran jual k.teow kicap :)

zura : ha'ah tp kalau time peak hour tuh, musim cuti ke, alamat ko kena bentang tikar la picnic bawah pokok. heheh...

ala beb, akil tu ramai yg nak dukung nye. cam aku nni, car seat tu macam keperluan sebab aku yg anta amik nia kat nursery..

ibu damia : haa.. lama tak jalan2 ke selatan. nanti leh try soto tuh.

yeke? mcm kitorg mmg perlu sgt car seat tuh :)
Mrs. Simplicity said…
leen : situ je la port nak makan nye. sebab yg lain ade toilet je kan. nanti ko try tau. rayyan ade rambut tak weh?

hahah.. aku mmg terpimpin. ko jgn la nak confuse sebab last yr punye raya, dua2 raya aku raya kat kedah dulu tau. so this yr, turn aku lak. next yr baru kitorg rotate balik. terpimpin tak aku? heheh...

ainey : heheh.. yeke? alya kalau dok perak & tau mane kedai ade jual confirm hari2 makan ni punye. :)

nome : kalo ko nak tau, kat kl area aku tak tau lg mane nak cari ni beb. serious aku mmg mencari di merata tempat. nan ado!
Nurshahfamily said…
CAM SEDAP JER HEHEHEHEHE.... KAT JB NAK CARIK MANA EK HAHAHAHAHA.. NAK KENE GI KEDAH GAK KOT BARU JUMPE .... SUKE TENGOK NIA KETAWA CUTE SGT ...
Jiey^Mien said…
Ian ok lagi dok kat carseat..
Selalu gak tarik2 lengan baju aku suh angkat..
Kena marah sebijik diam la.. :P
OneSimpleMother said…
alalalaa.. comeynya nia main ba ba cak.. ish, ish.. tak sabar daku.. :D
Mrs. Simplicity said…
nurshah : kt kedah tak tau akan jumpe ke tak. tp kat perak mmg banyak. kat r&r ulu bernam yg kitorg makan tuh. nanti try la ye, sedap & menyelerakan :)

jiey : tula, aku tgk, mau gak ian dok dlm car seat. nia mmg sebole2 dia nak lepaskan diri cmne cara sekali pun. da bahaya aku tgk. sudah nye beriba la..

cikmas : tak lama dah lg cikmas. saba ye :)
Elyn Sani said…
car seat nia kat mama die lai empuk kot!!!
zue said…
wow bestnye...mesti alyani p makan kat kedai daud mat jasak kan....memang sedap tapi lani dah kureng sket tapi masih sedap ler...zue sampai blajo masak ler sebab suka makan...
Mrs. Simplicity said…
elyn : hahha.. ye la kot. kalau kat papa dia tak empuk langsung. tulang jek! heheh...

zue : heh tak tau la pulak nama kedai nye. tp mungkin la da zue cakap tuh. waa siap belaja masak mmg minat betul ni. nanti zue share resepi dgn alya ek. nak try la buat..
mamashasha said…
alyya...kuetiaw kicap tu belah mana?aku selalu mkn hor fan kot...ntah ape name nye lupa dah aku!wei nia dok kat wan tu tak kacau ke? kalau shasha harus dia yg pegang stereng!!
elani makrai said…
sedap nyer, nurin suke klu makan benda2 yang bersup nie. yang sebelah tue sup fish ball kan? i suke gila kaayyy...

terliur tau wlupon dah 1 pinggan nasi makan dah. huhuhu

sib baik la kete auto, klu tak satu hal tue. tapi ley lak dia diam jer, ngantuk kot eh. klu ammar mesti dia nak drive n kcu sume wiper, signal bagai...
Mrs. Simplicity said…
tinie : time hepi je aku snap. kalau time tak happy kena la pujuk dia. takleh pegang camera dah. hehe..

bed : aku tak tau la nama gerai dia. tp jual2 mee punye la. ko kena try bed. sedap sungguh.

heh, mau tak kacau. time kacau, aku la jadi car seat dia. bukan bole dok diam tuh. itu beberapa saat je baru letak tuh...

nurin : nurin, apsl kite sama eh? mmg alya ni suka makan benda2 bersup. wan lak tak suka. dia cakap macam makan nasi dgn air je. bole? so mmg taste kita sama ok!

mmg dok terliur gak ni tau. mmg time ngantuk. tp time tu baru je letak dia atas riba papa dia. lepas tu mula la kan. kena la amik dia balik..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber