Skip to main content

just arrived home @ 4 a.m...

~~ di saat aku menulis entri ini, aku rasa nak tongkat mata dgn batang mancis ~~

semalam ondway balik kerja, wan call aku, tapi tak sempat nak angkat sebab khusyuk memandu. sampai rumah aku perasan ade msg dari dia berbunyi "Asal tak angkat? siap kita gi tronoh tgk kete jap..."

apekah? gi tronoh tgk kete kejap? tronoh tu kejap je ke pegi nye? kurang- kurang 3 jam tuh. al-kisah wan tgh survey kereta. bulan ni, mmg ngadap mudah.com je nak cari kete. nak beli kete murah je sebab nak bayar cash terus. kete tu esok bole bagi nia pakai lak. cewah, berangan! aku soh pakai kancil aku kat umah perak tuh, dia tak mau. takde power stering katanya. sukatila.

maka, malam tadi lepas maghrib kitorg berdesup ke perak. kalau mak aku tau ni, sure dia soh singgah umah sebab mmg dah 2 jalan. tapi memandangkan esok (harini) kerja, tak bagitau la. mmg bawak laju gila. dia ckp ni la kali ke-2 dia lenjan kete ni. kali pertama masa aku nak bersalin dulu.

gitu gini, setel urusan dalam kul 12 malam. macam nak merompak kete je tak leh tunggu siang ye. hahaha... asalnye aku nak drive masa balik kl, tapi wan nye semangat dia ckp, takpe2, bia dia drive, tak ngantuk pun. aku pun mmg tido je la all the way. sengal badan tak yah cakap la. nia pun sama. sedap je tgk dia tido.

kitorg sampai rumah pun kul 4 pagi tadi. untuk elakkan diri dari terlajak, wan tak tido langsung sampai dia pegi keje tadi. aku lak, tak terlajak jugak la. gagahkan diri masuk ofis harini sebab ade hal penting perlu diselesaikan.

asal ada bantal busuk aku, bukak aircond, nia mmg bole tido punya...

note : orang lelaki ni kalau dah nak 1 benda mmg tak nyempat- nyempat kan? asal boleh je... nasib la isteri ni sporting. hehehe... up diri sendiri..

Comments

[I][T][A] said…
Mesti penat alyya kan pkul 4.00 baru sampai umah.. pastu keja plak Nia syok jer tido bertemankan bantal bucuk itu...

keta mcm mana confirm belilah tu... mana pic ketanya.. sharelah.. :)
APE said…
This comment has been removed by the author.
shah-ila-ain said…
memang org lelaki nie gitu kalau nak dan dan jerr semua...kite nie kadang yg kelam kabut dibuatnyerr...mel pun ingt lagikk hubby penah ajak kuar mkn dalam pukul 2 pg..ko bayangkan lah alya dr pulau indah tuhh nak ke bandar..huhu...jenuh aku mengangkut ain tgh2 mlm bute...
mamashasha said…
wei...respect la kat wan...sanggup dia ye....3 jam tu bukan dekat taw...jauh gak tronoh tu....kete ape wan nk ambik tu alyya?aku tau betapa penat & ngantuk nye ko...nia pun penat tuh....
Elyn Sani said…
mak aiii mcm pi amik angin je....

tapi laki aku pun kalo nk beli kete jam2 tu gak nk pi tgk. lelagi bile hadap mudah.com....
ibu damia said…
siann alyya n family...kul 4 pagi baru sampai rumah....

p/: fuyooo...jarang dengar org beli keta cash....siap berangan nak bg Nia pakai tu time besar nanti....beli second car or third car?
amal_fc1303 said…
oit ko gila pe g tronoh semata-mata tgk keta. keta pe yg nk tgk sgt tu weyh. aduhai..
suhida said…
alya,tul..isteri mmg ikut je suami watpe.cuba klu kite nak wat camtu..mm..mau tak layan nyeeee...itu aku ler...hehehe..
kereta pe ko tgk smpi ke tronoh ni.
elani makrai said…
uuuuuhhhhuuhhhh...sanggup ehhh en wan kamu alya. mmg la, org laki nie klu nak sumting mmg laju jer dia. hehee

tapi kecian kat korang dua yg penat kan...tapi takper, moto 1 family. ke mana saja mesti bersama hahahaha...gila poyo nyer moto tapi true kan...
elani makrai said…
haaa, luper. sokong per suhida kata tue.
klu dia anytime tgh2 malam pon sanggup. tapi cuba klu hal kita, mesti dia kata tunggu jer besok, tak lari kemana benda tue...

tak aciiii kannnn...
amai @ mai said…
uishh.. dan dan tu smpat g mrempit.. pastu ari ni keje, kalo mai.. aje je mau pengsan.. letih woo.. :)
nome said…
perghhh mesti wan drive cam kat litar sepangkan? sure laju punyer..sib baik keta ko xde sayap...kalau idak, sure terbang...jauh tronoh tu beb...sanggup tol wan gi semata2 nak beli keta...kalau aku, kim salam la...ekeke...mana gambar keta baru ko?
AieZa said…
alya.. wan ko ni macam ala2 garang gak eh.. hahaha.. ke aku yg baca dgn intonasi gitu?? "Asal tak angkat? siap kita gi tronoh tgk kete jap..." pasal dia tanye asal tak angkat mcm garang2 je..

so kesimpulannya amik ke dak kete tuh?? berbaloi-bloi ke idak blk kol 4am tuh?? terus g keje eh.. hebat ah.. blk umah ptg nih mesti kepala tingtong..
Mrs. Simplicity said…
ita : mmg liat la nak gi keje pagi ni. kalau weekend kan best. nia mmg syok dia tido. lena je tak bangun2. tp besti ada bantal tuh. hehe.. kete biasa2 je ita :)

mel : mel, laki ngidam tuh. tu yg kena ikut kan jugak. hahah.. itu la dia da nama pun lelaki kan.

ibu damia : mmg willing nak ikut. dari dia drive sorg lg la kita risau kan. baik ade depan mata. mmg kena buat decision cepat, thats y kena setel kan gak smlm. technically kete ni our 3rd car.

ina : ko jgn main2 dgn abg wan tuh. mmg redah je. kalau cuti mmg balik umah dah tido. tak larat dah. kete ape? ko tunggu je la nanti..
Mrs. Simplicity said…
suhida : kalau aku pun sama gak le.. hehe... menurut perintah ye tak? tp tgh good mood tu yg on jek. :)

kete ape ek? kete biasa je lah dah nak bayar pun pakai cash kan.

nurin : hahah dia mmg. kalau nak satu2 tuh, mmg sungguh2. so da faham sgt perangai dia tuh. hahah.. moto tu mmg betul!

nurin : haaa dialog tu mmg biasa kena. sama la ikte. tp kalau diorg tu, bole aje kan?

mai : kite ok lagi bole tido je. dia la kena drive semua. dia lagi leith. tp dia yg nak gitu. heheh..
Mrs. Simplicity said…
bed : bab2 yg dia nak ni mmg besungguh. tu yg sanggup redah tu. nasib tronoh. kalau bukit mertajam? hahah... keta kecik je bed..

(sorry, tak perasan ko nye komen. dah nak abis komen baru aku ingat yg ko ade bg komen. ni baru reply. mmg dah pening kepala aku ni. tp wajib aku balas. hehe..)

nome : mmg laju. baby dalam perut pun berdangdut gak beb. kalau udah ade sayap aku rasa tak ke tronoh dah. bole panjang lg jalan nye tuh. haah... eh, belum beli lagi nome. tgh nak deal dgn org tuh.

elyn : hahah.. konye komen pun aku telepas pandang beb. mmg makan angin betul. tak turun2 kete.

tu la, sungguh diorg ni kalau pasal kete. siang malam kete je...

aieza : hahaha.. pandai ko teka ye. wan aku ni mmg garang. tapi dgn aku je dia tak garang. heheh...

tapi msg dia tu tak berbunyi garang. so tonasi dia sekadar bertanya je lah.

setakat arini berbaloi2 la. sebab dia compare dgn kete yg dia tgk kat ampang. kete kat tronoh tu much better. tunggu je la..
fazilzura said…
YE BETULLLLLLLLLLLLLLL.. kalau tang diorg nak .. x menyempat2 beb .. cube kalau time kite... dok dalih2 jek .. ampeh ...
amboi rela tu g perok 1 hari suntuk..aduyaii .. cik abe ko tu lupe kot ko tu ngndung.. kahhh sedap2 jek.. kalau haku sure lenguh pinggang and of course esok nye MC.. kahhh
Dell said…
owh sgt tepat kenyataan anda itu :) org laki ni kalo satu2 bende tu dier nk mmg tak akan menyempat2. nasib la dpt wife2 yg sporting :)
izzahazfar said…
pergh...akak preggy kan...?hehehhe demi suami tercnta segala nya mungkin
amal_fc1303 said…
ceh xmau bgtau plak kete pe yer.
okey..

dh ada ke kete tu wyeh kat umah ko?
Mrs. Simplicity said…
fazilzura : hahahah.. itu la lelaki kan? kite ni ikutkan je la. bukan satu ari suntuk beb, tapi hanya beberapa jam je. hhahah.. ikut ati mmg malas dtg keje, tp sebab ade keje penting, tak leh la ponteng :)

dell : hehehe...kite isteri2 da sporting, diorg pun kena la sporting balik kan? hhehehe...

izzah : demi suami tercinta zah ;)

ina : nak byr booking dah kt org tu. nak letak kt umah mak dulu kot. tgk dulu cmne..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber