Skip to main content

sekali lagi...

semalam masa dalam kete ondway nak amik nia, dapat 1 msg berbunyi:

"Salam Along, Adik (ini aku), Wan, Ainal, akmal & Amalina, malam ini 15 Syaaban 1430 iaitu Nisfu Syaaban - dituntut membaca surah yasin 3 kali. Niat pertama mohon Allah lanjutkan umur dan taat kepadanya. Niat bacaan kedua elakkan / jauhkan daripada segala macam bala bencana. Niat bacaan ketiga mohon Allah kurniakan ketenangan jiwa, tetap iman serta murah rezeki. Digalakkan membaca berjemaah selepas Maghrib - AYAH"

oh, mujur dapat balik before maghrib. lepas amik nia, wan tanya "dapat msg ayah?" "dapat". wan cakap rasa macam baru je dpt msg ayah tahun lepas, tahun ni da dpt balik. mmg dunia nak kiamat la kan? cepat betul masa berlalu.

alhamdulillah, sekali lagi kitorg dapat menunaikan amalan ini. tapi tak dapat la nak bejemaah sebab nanti, nia pun nak join berjemaah sekali. amik giliran la kitorg.

dulu masa bujang aku dgn akak aku berebut la mengejar malam nisfu Syaaban ni sebab masing2 tak nak lepas peluang yang hanya datang setahun sekali ni. yela, org pompuan kan ade off-day nye. kalau time ni yg kena, masing2 gelakkan masing2 la. jahat tak? hehehe...

so, amacam along, ina? korang dapat ke baca yasin 3 kali malam tadi? aku sah2 la dapatkan. hehehe.. (gelak jahat!)

Comments

mamashasha said…
bagus ayah kamoo ni...betul tu donia ni nak kiamat...tgklah mcm2 penyakit yg takde ubat skrg ni...
Norsyakiela said…
bgos la ayt kamoo,kila dh xde ayh dh...huhu...yg sedeynye,mlm td xdpt pon nak tunaikan amalan yg mulia tue,cti kan
aaa syg la x dpt nk buat...coti2 msia lak..huhu...
mlm td ujan trn begitu lebat sekali di png.....ujan rahmat..
Ryn said…
semlm cuaca sungguh redup...even hujan tak lebat...tp sgt redup..
Jiey^Mien said…
Ly, aku pun dapat..
Alhamdulillah..
Memang betul2 kat atas borderline ah aku nyer timing.. =)
fazilzura said…
daku pun x dpt wat mlm td g jalan masjid india.. laki haku g carik stok kurma tuk opis dia..

** kalau wat mlm ni aci dak ?
r|nA @ ja|j|na said…
rugilah semalam tak dapat buat..pasal semalam tido awal sbb badan rase tak larat..
ryugiena said…
oo..ko bergilir ngn hubby ko ke? aku plak xleh nk bergilir coz xde org kat umah, seme ke surau..jeles haku..
erm... jue dapat solat jemaah jer.. :-(
Mrs. Simplicity said…
bed : mujur ayah aku msg, kalau tak, telepas gak. betul ckp ko, contohnye H1N1 ni. sedar tak sedar da semakin dekat kiamat.

firsya : kiela, insyaAllah kalau dipanjangkan umur bole buat tahun depan ye.

zura : uzur gak ek? takpe2, next yr ade lg. betul la. baru aku perasan malam td mendung je kan, sama dengan pagi ni...

ryn : yup, cuaca sejuk sgt kan? harini pun sama..

jiey : nak bagi ko buat la dulu tu malam td. alhamdulillah, moga kite sama2 dapat keberkatan. amin...

zura : tak tau la den pasal malam ni bole buat ke idak. tp malam ni mmg malam jumaat, kena baca yasin kan?

wah, da cari kurma nih, nak dekat la bulan puasa... tak saba pulak..

rina : letih jaga hubby sakit kan? takpe, insyaAllah, next yr ade lagi..

nana : o yeke? lepas ni cmne la pulak aku nak terawikh ek? 1st time nak puasa ade anak ni. last yr, dia dok dlm perut lg. heheh..
Mrs. Simplicity said…
jue : dapat solat berjemaah tu da besar pahala nye jugak kan?
azyyati anuar said…
aku bace la...nak2 pulak hujan lebat sungguh..so cam tenang jer...

pade ssiapa yg sakit2 tu..mmng elok sgt la bace yassin ni, nak2 pulak mcm2 wabak tgh menyerang kat dunia kite skrg ni...Allah nak bagi petunjuk..dunia nak akhir zaman agaknyer..
elani makrai said…
huhuuu melepas laaa...
adoooiii, alya...klu tau awal2 kabar2 la cepat2 ley join skli k...

yer la nk akhir zaman nie, bukan jer penyakit tp malapetaka mcm tanah runtuh pon banyak kn...

p/s : slalu dl ader jer org yg tukang kabar...mana diorg sume g yer? huhuuu
Elyn Sani said…
seb baik MIL kite igtkan......
Gieyana said…
sonotnya bila dpt parent cam ko..bapa alertkan anak2..hiks!

hmmm..x dpt gak nk tunaikan smlm!huhu
Nurshahfamily said…
huhuhuhu ruginyer... nur pun cuti2 malaysia. hubby je tu pun lepas isyak.
mmg takut ngan keadaan sekarang ni.. dh byk penyakit tak de ubat.
Mrs. Simplicity said…
oh kire ko tak uzur la. ok la tuh, ko lg best, siap puasa lg kan?

itu la, sama2 doa expecially virus h1n1 ni cepat pergi...

nurin : alya pun baru dpt tau dlm kul 7 tuh. time balik keje dah. kalau ayah tak msg tuh, lebur gak tuh.

p/s : tukang kabar tu pun sama leka kot mcm kite2 ni...

elyn : alhamdulillah.. ade org tua keliling ni biasa tak lupe la kite kan?

gie : itu la, harap bapa anak2 aku akan buat gitu jugak la ye supaya anak2 kitorg tak lalai..

takpe gie, insyaAllah next yr ade lagi..

nurshah : yeke? next yr la ok!

tak tau nape, kali ni rasa extra takut pasal virus ni. hari2 cek suhu badan nia...
ainal said…
ainal baca yasin ari kamis! heheh..
miemiey said…
dunia dah nk kiamat daa...tgok laa mcm2 penyakit...satu petunjuk tu,,kekadg terasa diri ni msh tak sempurna lagi...
amal_fc1303 said…
weyh ina dpt la bca yaasin 3kali nie. ko nie xbaik tau. elok je mse tu bru abeh. dpt msg dri ayah trus nk g mandi wajib mse tu. heheheh.
Mrs. Simplicity said…
AINAL : KO TU MMG HAMPEH. NTAH2 DGR YASIN KAT LAPTOP JEK..

MIEMIEY : BETUL TU. TAPI KITE MASIH LG TAK INSAF...TAKUT PULAK..

INA : HA OK LA TUH. KAK LONG LG BEST, SMLM DIA PUASA SUNAT NISFU SYAABAN. DEKAT KUL 6.30, BOCOR! HAHAHA.. AKU GELAKKAN DIA. JAHAT TAK?
izzahazfar said…
Kak...
coretan ini buat saya rindu ayah saya...

saya teringin nak dapat moment tu..sungguh saya tak tipu..
air mata mengalir ni...

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber