Skip to main content

nur kasih...

best la sesekali dapat bercuti panjang mcm ni then takde aktiviti. melepak je kat rumah. korang mesti ramai yang balik kampung, shopping raya, jalan2 sana sini kan?

aku lak, tak ke mana2. mmg 3 hari cuti, 3 hari duduk rumah. ape aku buat eh? hari sabtu mmg takde aktiviti. gi jalan2 ke bazar ramadhan je beli juadah.

hari ahad (semalam) paling best! aku tgk nur kasih marathon kat tv3 online. al kisah, aku biasa dengar org cakap2 pasal cite ni. tp tak pnh nak tgk. sampai la 1st day sahur, kul 5 pagi, ade cite ni 1st episode. so, aku tgk la & layan gak. tambah lak cite kabir bhatia. lagi la aku rasa jalan cite dia tak lembap mcm cite2 melayu yang lain.

so semalam aku melayan cite ni dari episode 1 smpi episode 14. tahan mata tak tido. hahaha.. sgt best! penat akak aku promote soh tgk, skang ni baru nak layan... ok long, mmg best! nasib baik la maxis broadband tak jd maxis beruk-band semalam. mmg tak de sangkut langsung. tu yang dapat tgk dgn jayanya..

tetibe, kecairan lak tgk hero dia tuh, adam a.k.a remy ishak. salah sorang lelaki melayu terakhir ni. hahaha... ape kesudahan nya ek? dah tentu la akan ade happy ending cuma nak tau ape lg konflik & isi cerita nya lagi.

da lama tak ikut drama bersiri melayu. last pun cite manjalara kot. skang baru la ade cite yg aku melekat nak tgk. aku akan menantikan setiap jumaat jam 9 malam...

the main cast. adam & nur amina..

cantik sangat heroin dia. pelakon baru kot eh? mmg sesuai dia bawak watak nur amina ni

salah satu scene di awal2 episode...

note : banyak pengajaran dalam cerita ni. bukan seronok tgk love scene jek. tapi, episod kegemaran..episod 13 :D

Comments

amal_fc1303 said…
alahai ko nie kgah lambat la. dah episod bper dh nie. ko bru nk layan. xpe la at least ko tau gak cite nie kan. cite mmg best pon.
akak pun tengok tak tengok citer ni pasal selalunya berebut tv ngan anak2 n laki. so selalunya tak dapat menghayati. nanti akak pun nak buat marathin gak. he he
waaa,dok umah layan cite jek ek,best2x...dpt spend time lebey ngan family kan
ada. said…
hahahahaha.
kite gang!
Gieyana said…
mmg best woo citer nie..aku pon suka gak!
Ummi Nuhlan said…
memang syiok citer ni alyyani kan
Mrs. Simplicity said…
ina : ok la tu weh. janji tak teinggal jauh. nasib baik bole tgk online. kalau nak tgk kat youtube mesti tak best.

ibu zaaz : yeke kak? patut anak kena ikut anak, ini tebalik lak. takpe kak, nanti layan marathon kat tv3 online yeh :)

papa+mama+daniel : yep2, sesekali dpt berehat panjang kat umah best sgt. mcm2 keja umah bole setel. :)

ada : ko mmg! jiwang gak eh? hihihi...

gie : layan babe!

imah : syok imah, smpi sengih2 la dpn tv tgk nye. teringat zaman becinta dulu. cewah! heheh...
Jiey^Mien said…
baru skali aku tgk citer nih last week.. ok la.. tp aku ni jenis malas nk ngikut.. ari tu pun kebetulan dok tgh suap ian, ayah dia bukak.. aku join je la..

aku cuti 3 hari ni dok pulun wat keje offc.. adohaii.. nasib badan..
@lfidah @dim said…
alya..saya pun suka tgk cite nur kasih nie...best kan..selalu mmg tak sabar jea tggu hari jumaat..sama kita nntikan kisah seterusnya...
shah-ila-ain said…
haha...ko layan ehh..same lah...laki aku yg tak layan cite drama pun leh baring depan tv tengok same...kahhh...

penangan dia boleh tahan erkk..
suhida said…
alya,ada sorg budak laki opis ku ni suka tul cter nur kasih ni.klu kena stay hari jumaat, dia nye marah tu..lawak lak aku tgk.gamak mmg best kot cter nur kasih ni ek..hehe
suhida said…
alya,ada sorg budak laki opis ku ni suka tul cter nur kasih ni.klu kena stay hari jumaat, dia nye marah tu..lawak lak aku tgk.gamak mmg best kot cter nur kasih ni ek..hehe
ryugiena said…
aku pun suka sgt citer ni. tp sedey, mgu lepas xdpt tgk coz on d way back to kuantan. ape citer mgu lepas ek??hehe..
fazilzura said…
kire last2 nye dia kwin jgk dgn laki dia yek ..

sian katrina tu ../
r|nA @ ja|j|na said…
rina pon suke tgk cite ni..hubby rina layan gak cite ni, hehehe..
aku tengok sekali sekala je..
best memang best..
kekadang leh terlupa hari..
kekadang berebut gan dira..
anak2 dah besar memang diorang control tv..nak wat camne..
takkan nak berebut kot..beralah je lah...uhuhuhu
[I][T][A] said…
ita jarang betul skrang ni mengikuti citer bersiri melayu.. slalu tgk citer korea kat 8tv jer...
Elyn Sani said…
cite ni x le miss setiap jumaat.... rugi woo kalo terlepas!!
nome said…
ko pun layan gak ek tgk citer nih...aku je yg skip2 nengok...huhuhu...tp thumbz up la kat citer kabir nih...x boring...syok je layan...
mamashasha said…
aku pun suke....laki aku pun...sebenarnye laki aku susah sikit nak follow citer melayu...yg mana dia tgk forsure best...pasal tu aku layankan aje...citer ni mcm citer novel sikit..aku pun suke khabir bahtiar nye story interesting...bile aku tgk citer ni aku rasa mcm aku baca novel je..
nizza-abira said…
suka jgk citer ni, tp selalu terlupa nak tgk. InsyaAllah, ada masa nanti nak tgk online jgk.
elani makrai said…
nurin n mama pon suka layan. tapi bila ngah tgk n klu ammar x tido lagi mesti en suami tukar chanel lain. uuu dia suke macam tue tau. jawab nyer mogok n tdo cepat la. malas nak tgk tv dah. huhuu
Mrs. Simplicity said…
jiey : aku lak, tak tgk langsung. lg la mls ikut kalau da malam tu mmg bukan tgk tv, tv tgk aku. jgn lupe esok malam jiey. :)

fidah : tu la, tak saba nak tgk. ari2 dpt tgk iklan pun da over excited. hehehe...

suhida : sue, kalau org lelaki bole minat tu, aku no komen la. sebab wan tak minat pun. aku bermarathon, dia dok tgk tv. penat panggil buat dek je. penangan nur kasih betul ni! hahaha..

nana : ko check out website tv3, ade ulang tayang & sinopsis setiap episode. tp last week nye cite, nur da tau yg adam ade isteri lain. katrina pun gitu.

zura : belum ending lg. aku tak pasti ape ending dia tp yg pasti mesti mcm novel, happy ending. nak tgk koflik seerusnya je..

rina : alya baru nak minat. kira ketinggalan la. nasib la tv3 ade buat online. kalau tak, tak terikut gak.
Mrs. Simplicity said…
strawberi : takpe, nanti ko tgk online ek. tp ko pun berebut laptop dgn anak ko kan? huhu... aku sekarang berebut dgn laki aku je, esok nia da besar, berebut dgn dia gak la ni..

ita : bole gang dgn wan, layan cite korea. alya kalau tgk cite korea ngantuk. lemah lebut sgt. heheh.. ita tak tgk kat channel korea tu? lg banyak cite alya tgk..

elyn : lepas ni takkan miss kecuali blackou or ujan! huhu..

nome : sebab kabir la aku tgk. jalan cite sgt best. tak lembap. kalau ade scene lembap pun acceptable..

bed : betul2. tak banyak cite melayu yg berkualiti camni. selalu cite dia takde motif. tu yg boring. mmg layan, mcm baca novel la kan? hehehe

nizza : nizza, nak remind, esok malam jgn lupe ek. kul 9:D

nurin : ala yeke? tak sporting la kalau cmni. kena la tolak ansur. bab2 tgk tv pun. hehehe.. kalau wan tu kalau time cite dia, jgn la nak tuka2 channel.
miemiey said…
best ke cite ni??mie miey belun tgk lagi...bese ar mmg tak sempt nengok tv...

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber