Skip to main content

it's my husband's birthday...

10 ogos datang lagi. hari yang dinanti- nanti. empunya badan tak la menanti sangat kot sebab diorg style tak amik port pasal hari jadi ni. tapi, kalau aku, mmg aku akan tunggu la. yela, hari jadi yang tersayang. at least 2 bulan sebelum da fikir nak bagi ape, nak sambut kat mana. kena la start kumpul duit sume. kumpul duit tau! hahaha... (eh, betul aku buat simpanan lain sempena birthday wan tau)

maka, kebetulan masa birthday dia kitorg balik ke kedah. so, aku decide kena beli kek kat umah tu. tapi kitorg buat a day earlier sebab 10hb tu kitorg da nak balik kl. hari ahad petang tu kitorg meet-up maklong nia kat sg petani sebab maklong nia nak belanja kitorg pizza hut sempena birthday wan. maklong nia kan mengajar kat uitm merbok. so bole la jumpe..

first time pi pizza, diorg bagi pinggan budak2. kat sini tak penah dapat pun. extra mark kat sini! nia kalau da makan, kiri kanan mesti pegang makanan. tgh makan tembikai. sila jangan kacau...

jangan dilupa, baju tu mesti dilapik dengan napkin, kalau tak, abis lenjun. sampai kembang2 idung makan tembikai. heheh...

our dish. tak banyak sangat pau maklong nia ni. sebab wan masih sakit lagi. tak lalu nak makan. aku lak perut dah memang full sebab baru pas makan kat umah. lain kali maklong nia belanja lagi ok! :D

mama, tembikai abis dah..nak lagi...

ni, birthday sape ni? maklong nia yang kebuluran nampaknya tidak mempedulikan keadaan sekeliling. hahaha...

ni kalau sihat ni, dia la DBKL tolong clearkan sume makanan. walaupun kurus, tangki nye besar. tapi sebab masih tak bape sihat, slow la sikit..

oh, ni paling best. papa nia punye birthday tapi nia yang dapat present. baju ni maklong nia yang bagi. 2 je ke? lepas tu siap tak buang harga. macam nak soh aku bayar balik je. sabar jela aku. lain kali beli la 7 pasang. cukup la seminggu punye stok. heheh.. btw, tq la weh, belanja kitorg anak beranak & belikan nia baju. nak raya nanti beli lagi ek ;)

malamnye, kat umah kitorg 1 family buat majlis potong kek sempenan hari tua wan yang ke 27. kitorg sebaya ok! tapi dia tua sebulan je dari aku. so korang bole agak bila birthday aku kan? ;)

di kek, tertera....happy 27th birthday Ridzuan

bila bole potong kek ni mama...

wan potong kek, nia pulak nak terkam kek. kena dipegang oleh cik mas, makcik nia a.k.a adik ipar aku. malam nye, kitorg makan kek dgn KFC. it's a double celebration on his birthday..

sepatutnya, balik KL. turn aku lak yang nak belanja wan. tapi seperti entry sebelum ni, aku sakit. smpi sekarang pun belum pulih sepenuhnya. sakit, cepat la ko pergi. so, ape la yang aku bagi sampai kena menyimpan duit bagai tu ye? takde la seberapa kalau nak banding dengan pengorbanan dia kat aku dgn nia ni...

a present & a birthday card signed by us (me & nia) yup, nia did sign the card. of course with my help. tegelak2 wan bila tgk rupenye. lupe lak nak amik gmbr dalam kad tuh

ni la present aku utk wan tahun ni. sebenarnya baru je bagi kat dia 2 hari lepas sebab nmpk dia dok ketuk2 hp dia kat dinding. yup, hp dia mmg retak menanti belah pun. disebabkan dia ni N-series user, so aku decide no more N-series & E-series sebab confirm akan hang. so, setelah diconsult oleh adik aku, ina, dia suggest aku beli ni, mengikut budget aku la ni. hope u like it! i bought it with your favorite color lagi tau. lagi2 free, wajib la suka kan. :D

Comments

mamashasha said…
amboi nia mkn bestnye auntie tgk....bak sikit tembikai buleh???
alyaa..ingatkan ko hangkut present tu sumer balik kedah....haha....
mesti wan suke wife dia yg kasikan?
Norsyakiela said…
waaa,double celebration ye...btw,epy besday utk husband alya ek...
nasz said…
alya, aku pon nak henpon sebijik blh?? bthday aku next month, on the first raya!!!
suhida said…
weh...bestnye dapat henfon utk besday..huhuhu..baiknye isteri encik wan ni.kekeke...comeynye nia.
Gieyana said…
Hepi belated besday utk wan yer Alya..hiks!

Dpt besday gift camni..mesti suka betui Wan..

^^ aku pon dpt besday gift hphone camni gak..cuma beza model jer 5800..hiks!
miemiey said…
wah ,cantik hadiah...selamat hari lahir baut hubby..semoga pjg umur n bahagia selalu...bestnye celebrate...meriah,mkn2 ...untung laa cik abg dia...
fazilzura said…
epy besday to ure huby ..

aikkk cmner ni ... ayah nye bday , anak plak yg dpt adiah yek ..

*** huhuhu daku ni huby nye bday 5sept hape ler yg haku nak kasi.. dia kasi daku jam .. daku xdak budjet nih
bestnya, papa punya birthday, nia yang yang dapat hadiah..lawa2 plak tu..hehehe

ko bg present hp kat laki ko??
untung nasib badan..laki aku tak dapat apa pun masa birthday dia..aku kedekut..muahahahhaa
hepy besday ye utk wan ko alya...semoga bahagia bsama org2 tsyg...

best la wan ye dpt gift dr wife dia.
Mrs. Simplicity said…
bed : nia kalau dapat makan, mmg focus kat makan je. tak kire ape dah. so, kitorg bole makan dgn aman.

tak hangkut weh. simpan kat umah je sebab plan nak bagi bila da balik sini. sekali aku pun lupe nak bagi. heheh.. aku bagi, kena la suka. kalo tak suka, siap! heheh..

firsya : yup. rasa best skit celebration this year. tq ye kiela. dia baca ni nanti. mesti say thanks gak. :)

nasz : hamboi2, tak cukup masa nak kumpul duit ni nasz. btw, b'day ko september gak? sama la kita! :D

suhida : sebenarnya tak kisah ape yg dibagi tu sangat, yg penting ingatan tu kan? ish, mmg bini wan ni best. tu yg patut bersyukur dpt aku tu. hahah.. perasan la aku!

gie : tq gie on behalf of wan. wah2 dpt henpon gak. bila lak bday ko tuh?

miemiey : tq2! tp tu la, husband tak bape sihat lak. so tak hype la skit. :D

zura : itu namanya rezeki anak. hehhe.. bole ke? hehe..

ha, ko dulu dapat jam kan? aku ingat lagi laki ko surprise kan ko. takpe takde bajet yg penting ingat. :D

tinie : tulah, nia lak yg sakan dpt present ek. heheh..

kedekut kat laki takpe, jgn kedekut kat anak. heheheh... aku ok je ko nak kedekut kat laki ko :D

zura : tq zura...:D
akak_bieza said…
aleyey ley ley..comeinyer nia nih...geremmm geremmmm

meh sini nak gomoi..

anyway happy belated wan. semoga berbahagia ke anak cucu. Jaga yani dan nia bebaik. jgn sesiakan diorng k.

take care.

*teremo plak akak kali nih ahaks
r|nA @ ja|j|na said…
nia comei sangat mase makan tu..suke antie tengoklah..

untung empunya badan dapat present mahal kan..anyway, happy birthday to wan ye allya..

rina ni makin dekat nak besday makin takot lak, hehehe..
ryugiena said…
aly..mst besday for bln 9 kn. same la ngan aku. ko brp hb?

wish hepi besday to yr hubby k..
Mrs. Simplicity said…
akak_bieza : ala kak, terharu dgn ucapan akak tuh. harap papa nia gitu la. tq ye kak..

rina : memula ok lg rina. da lama2 comot. smpi ke rambut2 penuh makanan.

oh yela, makin dekat b'day rina, makin dkt due date rina kan?

nana : aku 7. ko bape hb lak? ramai lak gang sept ni. tp time bulan puasa la.

ok, nanti aku wishkan. dia baca nanti ni..
ryugiena said…
besday aku 25hb. tp time ni dh raya dh. heee..besday ko bln pose la ek. xleh r nk celebrate waktu siang..hehe..
nome said…
wah dasat tol adiah ko tuk laki kesayangan yer...isteri mithali nih...pasni turn besday ko lak, cuba2 la hint laki ko nak enpon yg cantek gak...comel tol dak nia nih...rambut lebat lak tuh..geram aku nengok
Mrs. Simplicity said…
nana : wah, raya dah. best la weh. tak kisah bulan puasa ke tak. sbb kalau celebrate pun time dinner. mungkin bole tuka jd time bebuka ke kan

nome : wah, mithali ke aku? tak la. setahun sekali. lg pun mmg hp dia da nak ranap dah. nia suka sgt dgn hp dia tuh.

oh, lepas je dpt hadiah tu dia terus tanya aku nak ape tuk bday aku. aku tak ckp lg. tp aku rasa aku nak dia approve bday celebration utk nia. hp aku takmo!
nizza-abira said…
hepi besday utk hubby alya, wan...

wah! mesti wan hepi dpt besday kan apatah lagi hadiah tu amat berguna utk dia :)
r|nA @ ja|j|na said…
besday nia sebelah je ngan besday rina kan..nnti leh celebrate sesame kan, hehehe..
ramainyer besday bulan 8 Kan..??
syok dpt HP nie.. hehe
Jiey^Mien said…
hepi befday utk wan..
aku rs lagi cun kalo befday boy belanja kengkawan wife dia wehh
happy belated birtdhay to en wan ye..
bertuah dpt wife cam ko.. sanggup kumpul duit tuk hubby ..sapa x sayang laki kan...ekeke..

hubby aku pun bulan ogos gak ni..
nak beli apa ye..? fening2 dah ler budget x de..
mr.panda said…
epy belated besday ntuk papa nia.
salam remadhan almubarak sefamily =D
shah-ila-ain said…
wahh bestnyerr hadiah....mel hari tuhh hubby belanje mkn kat cheekenRiseShoop jerr n dpt baju raye sehelai...huhu...hehe..alhamdulillah...
Anonymous said…
Salam kenal .... Seronok baca blog nie...
elani makrai said…
alya, hari tue bz smpi x sempat baca tp tgk jer... time tue pk, ya allah kaya nyer alya sbb bole beli hfon tok hubby lagi... hehee kn smpn duit gak yer? sama la klu nk paper kn la smpn duit kn?

nway, alya dh ok? bebaik jg diri n baby kay.

tolong ciom n pelok kan nia tok nurin...panjang dah rambut nia... hehee
amal_fc1303 said…
weyh hp abg wan dh beli. hp ina ble nye nk beli nie?
azyyati anuar said…
wei..asal letak gambr aku ....cam kebulur je aku tgk...

wah wan...clbrate dua kali...syoknyer..

nti nia blnja b'day m.long ek...

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber