Skip to main content

bersiaran di waktu malam...

aku tak tau ape dah jadi. tapi, mungkin ni salah satu dugaan dibulan puasa kot. ape tu? hehehe... macam gempak je kan. aku takleh nak online kat ofis dah. aku tak tau ape masalah nya. tapi yang pelik nya YM bole pulak. pelik tak? kalau bukan bulan puasa ni, da lama aku carut. (oooppss, maap, geram sangat sebenarnya)

yang pelik nya lagi, pc / laptop org lain bole pulak surfing. aku tgk manager aku rilek je tgh view facebook (tak taula ape org gila sgt dgn facebook ni), aku try to actively updated tp gagal nampak nya. mungkin dah jatuh cinta sangat dengan blog kot. sebab macam ada komuniti kita sendiri kan?

makanya, utk mengekalkan status BLOGGER TEGAR (sendiri declare. heheh..), aku terpaksa, ya betul, TERPAKSA, bersiaran waktu malam. sebenarnya, kalau dah kat rumah ni, masa2 aku dihabiskan dengan keluarga tercinta & merehatkan badan. tapi, ku kuatkan hati utk meng-on kan pc. hehehee...

kenapala sekarang ni pulak internet ofis aku buat hal... dah la bulan puasa. momentum buat keje sememangnya menurun walaupun kerja tetap sama. masa-masa tak nak buat kerja bole la dihabiskan dengan melawat 'rumah' kawan2 yang lain. sekarang takleh buat apa. 8.30 - 4.30 kerjaaa....so, aku tinggal jejak kat blog korang malam hari je la ye.. :)

next entry, nia went to follow up...

note : kena start balik buat scheduled post..

Comments

ada. said…
hahahaha.
patut lah.
tak penah2 tgk dy on9 malam;b
nia da sehat da ker?
ibu damia said…
la kesiannya...nampak sgt manager tu tau awk asyik ber blog aje...tu yg dia suspended tu..hehehhe gurau aje...

p/s: buat macam kita..opis layan blog, umah pun layan blog...tutuutut...jgn my hubby pun suspended akaun internet sudah la...hehehe

p/s: selalunya masa makan, ayuunie main2 ngan bibik.tak pun kekadang tido...
Elyn Sani said…
lor.... ni mesti sangap lelagi bulan pose x le jengah umah kengkawan!! salam ramadhan!!
Gieyana said…
Kesian kt ko yer..x per ar..ko rest ar psl ko kan preggy..

walaupon kt opis aku bleh tgk blog..tpkan...aku busy giler..kalau tgk pon x sempat nk komen..kalau komen pon yg betui2 kenal jer mcm ko..

pastu kalau nk wat new n3 pon kt umah psl kt opis aku x sempat..biasa ar bila dok accounting..suma benda urgent & rush!huhuhu

^^ aku pon suka blog dr Facebook etc psl more close to friends..siap bleh gathering bagai lg..hehehe
Mrs. Simplicity said…
ada : tahan ngantuk akak ni. poyo! heheh.. nia ok dah, tu yg bole bertenet ni. heheh..

ibu damia : nampak sgt dia pun lemau je time puasa ni. sama la cam kite. huhu..

p/s : kat umah tak larat nak layan blog. sebab mata ni mesti cepat je ngantuk. weekend je rajin. hehe..

p/s 2: yela, lupe pulak ade bibik, tp behave la jugak ayunnie kan? gud girl..

elyn : sangap weh. at least, bosan2, ngantuk, bole la baca cite2 korang kan? ini bosan, main solitaire jelah. hahah...

gie : bole rest ke kalau kat ofis gie? tak de nye. huhu.. keje tak abis2...

gie, kita nye field of work sama. cuma maybe, company ko besar lg. :)

betul la, facebook worldwode sgt la. tak terkenal aku..
cian..cian..
sungguh besar dugaan ko tu..
x dpt nak berblog masa keje..
ehehee...aku lak dugaannye berebut gan org dlm umah ni...
aduiya...Q panjang lor...

Facebook best oo..
aku layan...anak aku pun
dah ada facebook sendiri..
kahhh...tecik2 lagi..

mekasih support..
dan link kan http://www.farissabutik.blogspot.com/

kawan2 yg lain nak cari baju raya
tuk anak lelaki, baju melayu cotton
jemput ler ke blog aku ye..
alyyani..tumpang promote ye.
sbb blog ko pofular...eheheh
suhida said…
alya..takpela on9 kat uma je.geng la kite.aku kat uma je on9.kat opis berani layan ym je.na update blog tak berani sgt,bos2 suka berkeliaran.hehe..
mamashasha said…
owhh nape ye...kalau aku tak sempat coz bz tapi ko lain pulak..apsal manager leh layan FB lak?ok lak tenet dia....ke org2 tertentu je yg leh layan tenet...cisssssss tolong carutkan....kahhhh...wei sendiri declare ha....BLOGGER TEGAR...takpe mlm pun buleh cam aku ni ha sementara nak nunggu sahur pun sempat lagi nih....
Jiey^Mien said…
besar dugaan ko ni ly.. apa kata ko jadik surirumah cam aku.. temp pun temp la.. janji merasa.. jom la weh.. leh surfing2.. :P
Ibu Mifzal said…
hehe...samala..kalau nak online mlm tu mmg kena cr masa btl..skang ni ainey lak yg x leh online malam dah..laptop ainey kena sambar kilat..x leh on..laptop asben lak..dia je yg conquer...nsb baik internet kt opis ni ok..
fazilzura said…
LOr .. awat nye jd cmtuh ..
cm haku ni diorg blok FB leps 9.15.. sib baik blog dgn Fpages ok .. kalau x haru jgk ..
r|nA @ ja|j|na said…
owh, patutlah dah lame tak updated..agaknye server pon puasa kot, hehehe?

betulkan allya, pose2 ni mmg macam malas je nak buat keje..
Ryn said…
tak updated bersebab rupernya...takper laa...nak wat camne kan...server turut berposer...
hehehehe..
shah-ila-ain said…
huhhh tu lahh dah senasib mcm aku dah tuhh...aku nyerr lak kene blok sebahagiannya...tu pun dah sangap semacam adoiii....
akak_bieza said…
akak kat ofis..facebook langsung tak leh bukak..jgn harap

yg ada blog jealah..itupun update masa kat opis jea ...sib baik internet laju..cuma kengkadang bandwith macam tak cukup blog hoping hoping..

Bulan puasa nih sonok gi zirah 'rumah komputer' kengkawan..lauk sumer sedap sedap belaka =)
nome said…
dah agak dah..mesti ada sumething wrong..ghupe2nyer tenet opis ko posa gak ek..sbb tu ko x leh nak hapdet belog..cian ko, terpaksa gagahkan diri hapdet belog ko tengah2 mlm...kata nak jd blogger tegar..haruslah bersekang mata jap...ekeke...
sudah ok ke line tenet kt opis tuh...kekeke..

ya la kan bila dh blogger tegar ni kalu x leh nk online rase len kan..
ryugiena said…
yeke? xpela..kat umah pun leh surf gak. aku sbnrnya x brani nk update blg aku kat opis, mklum la br stat kje. ni time rehat blh la curi2 skit.hehe..2 la psl aku dh lame x update blg aku walaupun aku ade byk mnde nk share..hmm..
elani makrai said…
patut la, slalu nyer klu nurin ada post sumting mesti alya jadi the 1st one tok comment. pastu xder, ingat xmo kawan lagi hehehe. ini rupe nyer.

uuuiii, mmg. nurin tgu lunch jer. klu x mmg dah down dh nak keje. terpaksa la nampak nyer alya bz sket memalam eh...hehe
Mrs. Simplicity said…
strawberi : sian aku kan? mmg besar dugaan aku kan? hahaha.. poyo jek.

tula anak2 ko pun da tejebak dgn fb ye. tu yg kena Q amik turn guna laptop.

takpe2, sila la promote bisness ko di blog aku. aku suka. :D

sue : aku selalu update blog dalam kul 8.30 then buat scheduled post siap2. lepas kul 9 tak berani. hehehe.. tpai sentiasa jenguk2 blog.

bed : aku kalau nunggu sahur berblog, alamat bengkak mata den. aku ni sleeping beauty. hahaha... pc aku rupenye dah dimasuki virus. kena anta repair. macam2 la...

jiey : kalau aku jg surirumah cam ko, lg besar dugaan aku weh. mau hutang2 aku tertunggak. tanggungan banyak la katakan ;p

ainey : laa.. laptop kena sambar kilat lak ek. takpela, mifzal mcm da besar skit, senang skit kot nak online kan?

zura : aku rasa banyak company nak blog sume2 tuh. sebab nya kite ni selalu terpesong. hehehe.. mcm aku ni la. addicted kat blog.
Mrs. Simplicity said…
rina : tu la, server puasa gak nya. buat kita tambah lemau. mmg time puasa ni, slow skit nak buat keje. boss mintak pun, lambat2 je bagi. hehehe..

ryn : itu la, aku jenguk blog ko malam hari je la. tp aku cuba gak curik masa. hehehe...

mel : yeke? patut ka ko pun tenggelam timbul. takpe2, janji tak biarkan blog ko tu besawang sgt. hehehe...

k.bieza : fb mmg kebanyakan nye kena blok kan? yela, org bole gian layan fb ni. rasanya tak seteruk blog kan? sebelum ni, mmg tmpt sy internet paling laju, sekali terus tak dpt langsung. hangin kak.

tu la, atleast ade idea nak masak sahur or buka nanti kan?

nome : mmg tak tahan kena besengkang mata weh. dekat sejam lebih la. nak kena update blog. nak jenguk blog korang. kalau tak, rasa ketinggalan. hehehe.. blogger tegar..hahaha.. poyo!

zura : masih tak ok lagi. cpu da nak masuk klinik. kena pinjam notebook la jawabnya. then bawak broadband sendiri. huhu..

nana : memula keje ni kena la memoyokan diri. nanti da lama2 tau la bila masa nak rest2 jap kan? ha kena update. nak tau ape yg terbaru kat ukm, walaupun baru semalam pi sana. hehe... ko kat bangunan mane ek?

nurin : oh, sehari tak tgk blog nurin rasa kurang tau. so, jgn jd mcm biskut ek, kejap ade kejap ade. tak dpt tgk siang, alya mmg akan online malam. :D

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber