kesayangan mama, kesayangan nia juga..

ape dia? wan? oh mmg la sayang. dah suami & papa kepada nia kan? nia pun mesti la sayang papa nye. tapi, benda ni yang dulu nya jadi hak milik aku, skang da kena share dgn nia. huuhuhu... esok da ade adik, kene rebut be-3 pulak! parah ni. kena mintak opah buat 1 la utk cicit2 nye. sebab mama punye tu, opah mama yg buat masa mama umo 6 tahun. bertahan sampai sekarang. kena tambah kekabu bila da kempis dgn jahit bucu bantal je sebab kain nye dah reput. hahaha.. korang da bole agak ka ape dia. nia bahagia sangat kalau dapat benda ni. sama macam aku kalau dapat benda ni. skang kena bertukar tangan pulak. ish!

masa tengah jalan2 kat walker, dia nak capai bantal busuk mama ni. papa bagi, terus dia tekup muka dgn bantal ni. kalau dapat, mesti tekup muka dulu.

ni bukan bantal busuk mama tau, ni bantal wangi mama. takde sape aja soh dia cium2 bantal ni. tapi dia suka sangat buat macam ni...

jalan- jalan sambil bawak bantal...

happy!!! jangan amik, nanti nia rampas balik. nia pegang bantal ni kuat tau. so yang tua la kena beralah kan. tapi addict nia ni takdela sampai kena bawak ke nursery. tak mau ajar dia sampai macam tu sekali...

12 comments:

strawberi @ mamadira said...

hehehe...tp budak2 memang slalu ada bantal bsuk tu..anak2 aku pun ada.klu bgi bantal busuk tu senang je tdo..dia kan macam sejuk2 nyaman je..
nampak gayanye bantal tu dah boleh diwariskan kat nia la tu..

KasiH said...

amboi amboi...lebau senyummmmmmmmmm...nia & her busuk pillow...hahahahaha...comell tau.

Gieyana said...

Wahhh Alya..dasatnya bantal busyuk ko...kekekeke.....

~ NAsib baik ko x bg Nia addict ngan pillow ko tue..kalau tak..susah wooo!

fazilzura said...

dulu pun haku ado bantul mucuk .. siap mama ku sorok . pehtu dia ckp bantal tu dia dh buang .. adeh rs nak demam daku ..
daku korek2 lemari sekali jmp .. yehuuu melekat 1 bln .. bile daku terlupe bwk balik umh sewa (dh kawin tau time tu ).. tgk2 bile nk g ambik.. dh selamat dlm tong sampah .. bencikkkk

jaijina said...

wah alyya, de lagi ek bantal `wangi` tu..yang rina punye tah kemane2 tah..tak sempat jugak nak turunkan kat baby, heheh..

Nana Aziz said...

oo..nia ikut habit mama die ek..

jaijina said...

cute aje nia time dia sengih tu..wase macam nak cubit2 aje pipi nialah..

alyyani said...

STRAWBERI : TP MMG BETUL LA KAN? KALO DA NAMA PUN BANTAL BUSUK, DIA SEJUK JE. TU YG SEDAP PELUK. NIA MCM TU LA. WAH, ANAK2 KO SORANG SATU PUN ADE GAK? JANGAN BAWAK SMPI KE BESAR, MACAM AKU DAH LA..

RYN : SUKA KALAU DAPAT TUH. KALAU TARIK, MENANGIS! TAK PUN DIA KEJAR BANTAL DIA.

GIE : AKU PUN RASA AKU NYE BANTAL TUH KATEGORI DASYAT. KAIN DA NAIK REPUT WEH. HEHEHE... JGN LA NIA IKUT PERANGAI AKU YEK!

ZURA : UH, DA DALAM TONG SAMPAH? SEDIH NYE AKU DENGAR. AKU TU MAK AKU JEMUR KAT TGH PANAS PUN, AKU AMIK BALIK. NANTI BAU NYE ILANG. HEHEH...

RINA : NANTI BABY DA KUA, BUATKAN LA DIA 1 BANTAL BUSUK. HEHEH..

NANA : ANAK MAMA LA...HEHEHE..

RINA : SKANG KALAU ORG CUBIT PIPI DIA, PANDAI DIA TEPIS. LEPUS TU BUAT BUNYI MACAM TAKNAK. DULU MENANGIS. HEHE..

suhida said...

wah,,cane perasaan nye ek ada bantal busyuk?mm...teringin lak rasanye na 1.kekeke..

Elyn said...

pergh lame gile bantal wangi u simpan hihihihi. siap ade tulisan2 tu!!!

ainal said...

nk kene sign autograf r skali kat ko nye bntl 2, kurg2 ade gak memory ainal dgn bntl ko 2! heheh..

amalina binti anuar said...

weyh gmbr nia yg last nie comey weyh. suka tgk dia sengeh cmtu.. cute..

 

Copyright © Mrs. Simplicity | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in