When a husband making dinner.

Yup, suami saya a.k.a wan ni rajin orangnye. walaupun dia ni tegas orangnye, tapi tak bole nafikan dia rajin bab- bab keja umah ni. skang ni, dia yang rajin buat dinner. Hehehe… amboi, untung ko yek, dpt laki gini. Hahaha…

lepas aku balik keje, lepas amik nia, aku mesti bagi nia makan. So it takes sometimes to feed nia. Tau la, budak baru belaja nak makan, perlukan kesabaran yg tinggi nak bagi makan. Kalo orang malas tuh, letak je nestum dalam botol susu. Tp aku tak camtu. nak kena ajar nia makan pakai sudu jugak. Makanya bole amik masa sampai sejam nak bg nia makan. Makanya, wan la yg sediakan makan malam kami.


Nak masak nasi lauk pauk ni dia tak bape la reti kan. Kitorg pun jenis malam tak makan nasi. Suka makan western. Gitu kan, selera barat la konon. So, ni la sajian yang wan buat kat aku. Berhias bagai. Hahaha…

15 comments:

Che Ku Nor Zuliana said...

untung alya.. at least hilang rasa semua penat.. blecinc

fazilzura said...

Wahhhh ... best kan kalau sekali sekala huby masakkan .. sure kite balik tu senyummmmmmmmmmmmmmmmmm jek

ainal bin anuar said...

ble korg nk blk kg wei?
nk soh abg wan wat kn ktorg nye dinner plak, nk gak merase camne masakan dr air tangan abg ipar aku ni. hehe.. cam best je 2 kn!

Erda said...

amboi mak...rajinnye ur hubby menggoreng bende2 alah tu? hehehehe.....sedapnye!

ppb_ppkp said...

amboi..syioknya...hubby tolong sediakan dinner...besh je tgk...

Gieyana said...

Rajinnyer your hubby..my hubby ikut mood..kalau mood rajin dier tu dtg suma benda dier buat smpai semua keja umah dier buat..hahaha...

haru said...

waa nmpk cam sdap je kak??
nak hubby cam 2 gak la.aik??!!hahahaha

p/s: amalina pndai msk ke kak??

Anonymous said...

Owh.. tiada rahsia dlm menyediakan masakan ini.

Apa yg anda perlukan adalah sebuah kuali yg dipenuhkan dgn minyak masak secukup rasa dan mulakan gorengan.

"Apa yang penting, kerja...sama!"

Ngeee :D

lamkasorous said...

ni kalo kat kedai ni 10 hinggit x lari ni.....
bleh la bkk restoran bla korng pencen nnti.... hahah
tp yang sebenar nya abg wan yg rajin ke kau yg malas nk masak ni????

alyyani said...

na, zura, erda, imah : alhamdulillah dpt yg memahami :)

ainal : amboi2, aku balik kedah pun tak penah masak tau. hahah..

gie : same la, ikut mood gak tuh. :)

haru : ina pandai masak, tp abis kan sekolah dulu yek!

akmal : alaa, sama la aku malas ke, abg wan rajin ke, yg penting bak kata anonymous kerja...sama! haha..

haru said...

waa ye ke kak??ina pndai msk pe??mknan sgera ka??haha

ainal said...

air 2 pn abg wan buat ke?
air pe 2?

amalina binti anuar said...

oit cdiq aku pndai masak yer..
bkn cm ahajar ko 2 xpndai masak.
hahahaha..

byk btui abg wan masak....
rjin sungguh la...

alyyani said...

haru : dia bole masak la. masa mak ayah kitorg gi haji, dia la masak utk abang2 dgn adik dia. menu dia, ari2 nasi goreng! hahah..

ainal : air oren, pkej sekali dgr air!

ina : tu la pasal.. aku tgh time malas nih..

nizza-abira said...

Ghajin En Wan awk yani
Bagus2, tolong menolong amat perlu skali dlm rumahtangga kan...

En din sy pun ghajin jugak
Tp Ghajin tapau makan aje, hihihi :)

 

Copyright © Mrs. Simplicity | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in