Skip to main content

third wedding in the family

kenduri kahwin kali ketiga dalam family haji anuar & hajah rokiah. i feel like writing. bukan sebab nak tunjuk gambar sangat tapi saja nak berkongsi cerita. alhamdulillah, majlis yang dirancang selama kurang dari 6 bulan terlaksana juga. bila rewind balik macam mana cerita adik aku si akmal ni nak kahwin, dia w/a aku pap direct bagitau kata nak kahwin. dengan sape? dia cakap cekpah. owh aku terus terbayang lama betul bercinta ni. rasa dengar nama cekpah ni since dia lepas SPM lagi. ok lah, bercinta dah lama so bab kahwin ni memang dah ada dalam perancangan diorang lah. cuma nya family not in the loop sampai lah dia kata mmg dia nak kahwin.

of course doubt gak lah. ko baru habis belajar, baru keje, camne ke nak pinang anak dara orang. tapi bak kata orang, kalau dah jodoh tu, dia tak tunggu apa, nak tunggu duit cukup aku rasa mmg tak kot. cuma bila ada niat nak mendirikan masjid tu adalah rezeki dimana- mana. itu lah yang aku pegang gak. 

so we have a very short meeting masa bila korang tau? masa family aku datang ke kedah masa adik ipar aku 2 orang kahwin. masa tu hujung bulan 11. dia bagitau and aku lah kena back up cakap kat mak ayah yang awal december nak merisik, krismas nak bertunang. habis kena bambu dia, dari A to Z kena siasat nak tau apa plan dia sendiri and macam mana dari segi financial terutamanya kan. setelah sessi meja bulat tu diadakan, mak ayah pun restu dengan permintaan dia. so the gap dari dia bagitau nak kahwin tu sampai hari dia kahwin tu mmg tak lama. kurang lebih 6 bulan. 

ok gak lah sebab kita pun menguruskan belah lelaki so tak banyak benda nak handle. cukup reception belah kita je. sampai lah hari majlis nya tiba. alhamdulillah berakhir dengan jayanya. ada lah kekurangan disana sini. sape je yang perfect kan. nanti aku cerita detail. 

so on behalf of my family, aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang hadir yang sudi memeriahkan majlis kahwin adik aku. big thank you especially to all family members, saudara mara jauh dan dekat sebab sudi bantu and hadir memeriahkan majlis. kehadiran korang semua sangat2 kami hargai. mohon maaf kalau ada kekurangan dipihak kami. insyaAllah segala kekurangan akan kami perbaiki di majlis perkahwinan seterusnya yang tak tau bila tahun akan berlangsung. hehehehe...

so itu je nak cerita. banyak cerita dibelakang tabir yang aku akan share kalau ada kelapangan ye. 

so ni lah adik ipar pertama in the family, siti afifah izzati. seram sejuk adik aku sebelum akad. nama bini panjang sangat takut tak lepas senapas. sebab ada semput kan. hahaha.. to pipah, welcome to our family. macam biasa, kitorg ni mmg volume maximum. hopefully pipah cepat adapt. and macam yang biasa aku cakap, bia volume kita tinggi tapi dalam hati kita baik. insyaAllah kngah janji kngah and the rest of siblings  akan buat awak rasa comfortable bila awak ada dengan kami. kitorang takkan membiarkan awak terkontang kanting. ye lah, paham bila masuk dalam ahli keluarga baru ni kan akan ada rasa janggal kan. amik masa sikit nak blend dengan family mertua ni. nasib aku takde pengalaman ngeri bila bersama mertua. mak menantu kesanyangan u alls! ok itu mmg self proclaimed. hahaha.. tapi macam tu lah kngah cakap, bila awak dengan kitorang, kitorg will make sure awak selesa ada dalam family kami. after all, ni family awak jugak kan? :) kita kan dah basuh periuk belanga dengan cuci car porch sama2 haritu. heheheh... ok pah, hopefully akmal akan treat awak sebaik- baik nya. kalau dia membuat onar, jgn lupa koba kan ke kitorg. kitorg boleh clorox kan akmal. hahaahah... 

ok till then... nanti kita cerita lagi...

Comments

nad said…
alhamdulillah..selamat sudahh..
selamat pengantin baru pd akmal n chepah
yg kembar lg sorang bila plak turnnya tu? hehe...
arysha_fayyadh said…
Assalam yani,
alhamdulillah
ada tamabah teman gosip uols he3
Anis said…
apsal ko pandang tmpt lain aly?

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber