sabtu pagi-pagi

semalam, ada wedding kat kuala selangor. as per my photos at fb. bercinta betul nak upload gambar kat fb. tak tau camne orang bole2 laju2, banyak2 upload gambo kat fb. aku yg terkial-kial. lama tak buat kot eh. 

so, sabtu pagi- pagi dah bangun, kemas rumah since atuk dengan opah niadel nak tido rumah. pagi tu dah siap kan diorg pakai baju jalan sebab nak keluar awal lah. ater, sedar mara kahwinkan. so bersiap lah. tapi pagi tu wan nak pegi menjual besi yg ada kat rumah kitorg. kalau lambat kutip, alamat kena curi lah. so lambat jugak balik nya. dah tu pulak, tayar kereta pancit pulak. pergi tampak tayar kereta dulu. ni lah aktiviti sabtu pagi- pagi sebelum menjelang sabtu tengah hari..

kaki tekan vakum nak start vakum rumah

lipat karpet, tarik vakum

tarik lagi vakum...

mulakan dengan lantai..

makcik kita ni buat apa? sarapan dekat sejam tak sudah- sudah lagi

makan dan buat kerja rumah sambil layan lawak ke der.

5 comments:

Elyn Sani said...

lai 2@3 thn ko dh leh goyang kaki beb sbb anak dara ko ringan tulang! kot2 itu jam ko dh leh beranak lai..... ade kakak2 tlg tgk kan ...ewah pepandai je aku ek hahhahah

wanie md zain said...

rajinnya anak dara alya ni...najla takut vakum..heheheh

alyyani said...

elyn : wah heaven nye part goyang kaki itu. i like!

wanie : dulu2 dia pun takut, skang volunteer nak tolong. tapi mcm tak hilang je habuk dia vakum tuh. hehehe..

Iryani Noor said...

wah wah mama goyang kaki la pasni.. anak dara dh boleh diharap.. ngehehehhe..... lepas vacum jgn lupe mop ye nia =p...

alyyani said...

iryani : hahah tak sanggup nak suruh mop. kang jadi pesta air pulak :p

 

Copyright © Mrs. Simplicity | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in