Skip to main content

penutup Syawal yg awesome!

sabtu lepas dah puas berjalan sana sini. hari ahad, turn kitorg lak terima tetamu. gang matriks aku nak dtg beraya. dalam masa yg sama babysitter niadel pun nak dtg beraya. ok la tu diorg dtg sekali. so bole prepare food lebih sikit. hari sabtu dah clear kan rumah. tp kalau dah ada budak kecik, kemasnya adalah barang 10minit, lepas tu punggah balik.

apa kitorg buat, sorok siap2 bakul mainan so diorg tak la memunggah. sabtu beli bahan nak masak. almaklum aku ni kan minah gantung kuali. so malam tu buat puding roti karamel dulu. ater itu je teman tau buat. :p pagi ahad tu, lepas subuh, dah prepare bahan- bahan lain. then masa kari dulu. oh menu haritu aku masak mee kari and for western aku masa fettuccine carbonara. apa lagi eh? itu je lah. patut nak goreng chicken ball dgn keropok lekor, tp tetamu2 aku ni mmg dtg ontime.

sebab diorg nak dtg hari yg sama, aku soh babysitter niadel dtg kul 12. kul 12 +/- dah terpacak dpn pintu umah. so tak dan nak goreng kudap2. lepas tu anis lak dtg. tak sangka gila dia bawak cupcakes. so penyelamat disitu. then along lak dtg. lepas tu jiran aku lak dtg, lepas tu leen dtg, lepas tu pa'e dtg and last sekali nenek lak dtg.

happy dpt jumpa diorg. tgh ramai2 tu, sempat jugak wan lari kejap beli mee lagi sebungkus. almaklum lagi, tuan rumah tak pandai bajet masak utk makan ramai2. call mak sebelum tu tanya sebungkus mee bole makan bape org. mak kata 10 org. bia betik mak ni? haritu je habis 3 setengah bungkus mee. tp tak pe, lega jugak la semua cukup and semua habis. cuma pasta ada lebih sebab kuah dah habis dulu. takpe, pasta bole buat goreng.

wan la yg banyak tolong. sape lagi kan? aku nak sembang lagi. kang dok  dapur apa lak org ckp. dia mmg buat air, buat air lagi dan lagi. niadel ok haritu cuma biasalah org ramai, buat perangai, tunjuk mcm2 pe'el tp ok je. manageable. korang doa2 la next year aku bole buat open house yg lebih proper siap pasang kemah mcm rumah along haritu. hahahahah... ni gambar yg sempat snap.

 first batch yg sampai. cikgu as yg jaga nia. so nia rapat dgn dia. suka dia cikgu dia dtg. aku takde bekas yg bole letak banyak2 aksesori tuh. takda belaka umah aku ni. hahaha..

ni pulak cikgu wati yg jaga adel. lain umur, lain pengasuh. ala bed, tak close up la carbonara tuh, tp tepi tu kuah dia. aku letak sosej dgn beef bacon dgn mushroom. tuang 2 tin prego carbonara, campak cheese sikit. dah siap

yg pakai shawl tu cikgu ain, yg pakai tudung hitam tu cikgu fatimah. can't imagine kalau cikgu2 diorg ni berenti. sebab niadel mmg dah serasi dgn cikgu2 diorg ni. hope boss diorg jaga la welfare staff2 diorg ni.

yg merah lagi vogue ni cikgu sally. cikgu sally jaga baby- baby. semua pengasuh diorg dtg. almaklum selalu amik budak2 ni, asyik nampak mama diorg menapau je. so nak merasa air tangan mama niadel katanya. sabajelah. bole je nak masak. cuma nak dgn tak nak je kan anis? hehehe

then anis, salleh dgn izz dtg. mama papa diorg khusyuk gila makan, anak dah jebik2 nangis. niadel try pujuk pun tak jalan! :p

cupcake anis penyelamat. gila tak proper pinggan mangkuk kan? ahahaha... meja aku yg 'besar' ni mmg cukup2 je la ltk makanan ni. air kat coffee table

tapi along tak bole tak duduk kat atas meja. heheh.. time ni along, iman & naim dah sampai.

anis nak kena balik, amik gmbr dulu. nia haritu cam biasalah, ber-jeans, ber-cardigan, ber-stokin. runsing aku tgk nye. yg best nye she could remember all the babies name. dahlia, izz, iman. yg lain2 tu jarang jumpa.

then pa'e yang duduk paling 'jauh' lak dtg dgn dahlia. so amik gmbr lagi sekali. kitorg dgn anak2 kitorg..

then neighbor kitorg pulak dtg beraya, menuntut duit raya budak2 ni..

sebab terlupa nak bagi duit raya kat rayyan dgn riyadh semalam siap kena bebel dgn wan, aku invite diorg dtg rumah pulak. and luckily diorg mmg nak keluar rumah haritu. so thanks leen sudi singgah and dpt jugak jumpa dgn rayyan

nia dah buat perangai. pegi duduk landing atas rak tv. dah mengantuk tu. dari pagi tak tido2..

babies! dahlia, iman and riyadh. behave2 belaka anak2 depa ni. tak leh nak bayang kalau kipas tu tak berganti. mau bepeluh budak2 ni.

last sekali nenek pulak dtg. lama tak jumpa nenek. tau2 tgh buat phD. dasyat lah nenek! lps ni kita panggil Dr. nenek pulak :D

nia dah tido, adel la layan kawan2 nye. ewah.. mak oi, sakit mata tgk dinding rumah tu!

cam biasa, ini wajib! tgk leen, aku pandang camera ko, ko pandang camera aku. hehehe

then sambung melepak lg. wan yg baru dpt duduk.

syok betul tgk baby2 ni... adel pun layan je..

dahlia isi minyak sebelum balik

last sebelum balik. serabai gila dah aku time ni..

sebab siang dia busy melayan tetamu, lepas mandi terus tido...

thanks korang yg sudi beraya di teratak hamba. we should do this again next year, ok? :)

Comments

LYAfrina said…
waa..nnti kalo lya nk kesana blh masak mee kari tuk lya?? he3... lya suka mkn mee kari..tp x reti buat.. sbnarnya x pernah try nak buat.. rajin membeli jer...

ok la.. ada gak buat2 makan.. lya xde lngsung..lps raya aritu x sihat..
OneSimpleMother said…
tetiba terasa nk makan mee kari pulak.. :) memang seronok kan alya dapat jamu orang makan. suka nak buat selalu tapi mengenangkan penatnya tu setahun sekali sudahlah.. hehehe
yantieramli said…
bestnya dpt buat mkn2 jmput kwan2 kan... sedap nya puding caremel...:)
Anis said…
mesti buat lg next year :)
nome said…
seronok tgk ramai2 berkumpul...sorry tak dpt nak join aritu...hope next year leh kumpul2 yer...
Yana Kama said…
Seronoknye tengok bila semangat kekawanan still maintain sampai sekarang..kekal sampai masing2 da ada 'accecorries' aka anak2 comel..:D
Rizziela said…
Syoknya..next year buat besar2an yer..boleh saya joint :D
Salina@IbuAqil said…
syioknyerrrrrr makan2.. ;)
alongaishah said…
mee kari memang sedap la weh...tahniah...kelasss ko ly....pasni leh dah start intai2 set vantage...kahkahkah...aku pon nan ado....
Marlina Mohtar said…
kak...meriahnya :) teringin juga nak buat rumah terbuka, tapi entah bilalah agaknya...hehe
Mrs. Simplicity said…
lya : bole2, nanti kalau turun kl, roger alya. bole masakkan mee kari utk lya. :D

obesimplemother : akak nye mee kari mesti lagi special ni. tu la kak. saya ni bukan open house pun, mmbr dtg beraya tp penat nye bole tahan jugak. tp seronok ye tak?

yanti : nanti try dessert lain pulak :)

anis : hope participants lebih ramai!

nome : its ok beb, next year kita book date awal2 :D

lee-yan-naa : mmg havoc dgn anak2. haritu rasa ramai sgt baby2. mcm2 la bunyi. hehehe..

rizziela : insyaAllah, dekat je kita kan? :)

salina : best2! :)

alongaishah : jom la kita shopping vantage sama2 weh. kat mana? langkawi kah? :D

princess solehah : x sangka jugak sebenarnye. almaklum tak penah buat :)
Ztee_Azwanis said…
jangoknyer nia ! hehehe risau ke alya pic last sekali, adel masih mcm likha ! tkthu lah part mne huuuuhu...


seronoknyerr kan meraikan tetamu, puas hati wpun tuan rumah dok sibuk tk proper - tk proper ;)
Mrs. Simplicity said…
mama likha : jangok tu cantek eh? hehe.. ish ye ke? kena bagi budak be2 ni jumpa ni. segan gak. so kena standby peralatan yg sesuai bila org dtg la kan. tu tweet aritu x berkemampuan nak buat open house lagi :)

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber