Skip to main content

announcement of bonus

"To the group leaders and all staff,

we are pleased to announce that the company has decided to give a bonus to all staff. hence with our policy of sharing the success with every employee, we announce a bonus package of X month salary on the basic salary. the amount will be paid in the August salary on 26th August 2010.

the success of the company wouldn't have been possible without the contribution of every individual. we congratulate you all on this occasion and hope  that every one of you will work with the same enthusiasm in future also.

congratulations to all."

seperti tahun- tahun sebelumnya, company aku nye bonus adalah time nak raya. alhamdulillah, sangat sangat happy dengan email yang dapat semalam. maka, wajib la ke sogo weekend ni ye dak? ni antara check list barang raya yang aku plan nak beli.
  • baju kurung dan melayu satu family - ni dah siap tempah dan dah bole amik pun.
  • baju raya casual nia - 3 pasang
  • baju raya casual adel - 3 pasang
  • kasut nia dgn adel - sepasang sorang
  • baju raya papa - tak tau bape pasang dia nak beli
  • baju raya mama - tak tau ada keperluan nak beli ke tak. macam tak kot. 
  • macam nak cari handbag baru. sebab sape penah tgk handbag guni aku tu bersize bole letak adel tu kan. so ingat nak cari yg hat kecik sikit.
  • langsir untuk sliding door kat umah. hari tu dah tgk kat jusco, tp takde design yg menarik. kot kat sogo nanti ada
  • shawl tuk baju raya nanti mix and match je dgn apa yg ada.
  • bekas letak kuih raya.
tu je la yang nak beli. harap bole follow the list dan tak ter over spent. selain barang- barang raya, barang idaman dah pun dapat. so takde apa lagi nak beli. lebihan duit, wajib la disimpan didalam ASB.

ni la kasut nia yang dah beli konon nak pakai time raya tapi masih tak muat. crocs bersize 3, masih lagi longgar bila dipakai. kasut lg 1 yg aku beli online tu pun masih tak leh fit dgn kaki dia. kena la beli baru.

rezeki ramadhan ni. aku dapat barang ni ada banker bagi. tahun ni papa tak yah beli butang baju melayu. pakai yg tu je la. aku pun dpt brooch kaler hijau. bole pakai gak sebab ada sepasang baju raya aku tu kaler hijau. kain pelekat untuk wan dan stokin. thanks kak wani. siap tanda harga pun tak cabut lagi tu. hehehe..

it has been 3 weeks now since we own a DSLR. jenuh pujuk tau dgn wan ni. korang pun tau kan betapa dia anti nye DSLR ni. "its not about the money, its heavy and bulky" katanya. tapi, telinga dia dah tak tahan kot aku dok sebut- sebut pasal DSLR jek. setakat ni mmg satu hape pun tatau nak guna lagi. pakai AV mode sahaja. nanti balik raya aku crash course dgn adik aku. sebab setiap kali aku tanya dia mesti kena marah. susah nak explain kat phone katanya. yelah, yelah...

selingan. skang ni kitorg tak makan nasi. sebab tekak tak lalu nak makan nasi dah. so sahur- sahur kitorg, kitorg makan ni je. kalau tak pun, buat burger special ltk telur dgn cheese. air lak secawan nestum. mmg kenyang sampai berbuka. buka pun tak makan nasi. tak lalu la.

Comments

aJA said…
huhuhhu bertambah slim la cik puan alya kita ni yek x amam nacik..
Mrs. Simplicity said…
aja : tu kot rahsia slim aku. hahahaha.. tak leh blah!
reitak said…
salam kenal...

Hmmm samalah, saya pun tak lalu mkn nasi dah...sahur ker bbuka ker takde nasik...

njoy DSLR tuh!
Iryani Noor said…
was 1st of all tahniah sbb dh ada dslr...
pasni makin meriah la blog alya ngan shoot2 yg best...

2nd tahniah sbb dpt bonus.. syiok la bershopeng sakan ujung minggu nie =p..

3rd chomell nyer croc hello kittey tu.. xpe la tu kena tunggu derang beso skit baru leh pakai...
Mrs. Simplicity said…
reitak : salam kenal to you too :)

tu la, sebab 1st half Ramadhan dok hadap nasi je. sampai satu tahap dah tak leh masuk nasi dah.

thanks! belum explore apa2 pun lagi :)
Mrs. Simplicity said…
yani : setakat ni belum rajin nak godel. bulan puasa kot. hehehe alasan!

thanks, yani pun dapat gak kan? :)

haish tu la, act, dah lam beli tuh but still tak leh fit lagi. sakit hati je hanya bole di tgk je. tp nia pakai dalam rumah je la. hehehe..
LYaFRINA said…
waa... part dpt bonus.. bestnyer...
slamamt bshopping alya.. asya.. dh xde shopping, just pakai bju y sdia ada.. tp xpernah pakai sbb saiz besar.. n bju y abg2 lya hadiahkan..

wowww.. dh ada dslr.. patutla pic mkin cun..lg smngt nk bgambar kn..
lya pon brusaha gigih nk dptkn dslr.. duit tu smua dh habis labur sbb sakit .. keciwaaa
Mrs. Simplicity said…
lya : thanks lya. lya pun dpt gak kan? semalam dah announce kat berita :) tu la lya, beli tak banyak, sebab ada lagi baju yg tak berpakai.

setakat ni semangat tu so- so je. sebab tak larat kot bulan puasa ni. hehehe... takpe lya, nanti bole beli yg upgrade nye model :)
wahhh sonok ko stiap thn raya dpt bonus kan....rezki...

owhh dh pakai dslr rupanya...best laa
Mrs. Simplicity said…
zura : thanks zura. sebab company aku company melayu kan. so kena la provide duit raya every yr. kalau tak, staff muncung sampai ke siku.

tu la, spt gak akhirnya.
r|nA @ ja|j|na said…
besnye dapat bonus, jeles tau..rina ni lom tau lagi..comp performance down tahun ni..macam tadek je..

wah dah pakai dslr ye..oklah, lagi semangat nak bergambar ye tak..

time sahur hubby mmg nak makan nasi..kalau ikut rina mmg gorng nugget aje dah..
Rizziela said…
Bestnya dapat bonus ...raya sakanlah kan..
Mrs. Simplicity said…
rina : tahun ni mmg kebanyakan company economy down la rina. ade tu kot rina. dekat raya dia bagi ke kan? positif2 :)

semangat tu ade, tp belum betul2 semangat lagi. hehehe..

oh yeke? terbalik dgn wan, dia mmg tak lalu makan nasi.

rizziela : thanks! tak la sakan, biasa2 je :)
suhida said…
alya,seronok aku tgk ko. :) alhamdulillah sntiasa murah rezeki.
Mrs. Simplicity said…
SUHIDA : SU, NAPE AKU MCM SEDIH BACA KOMEN KO? APA YG BERLAKU KAT KO AKU PASTI BANYAK HIKMAH, DAN MESTI ADA YANG LEBIH BAIK MENANTI KO EK. :)
mamashasha said…
wei sakan ko ye...gomen dpt 500 ko dapat x !!! muhaha paling kurang 4 bulan ni ....kan????syukur atas rezeki yg diberi...laju la kome menyopingkan diri ye..siap list dah barang nak di beli...belanja balik kampung & duit raya jangan dilupa nanti...DSLR ko.....bertambah cantek la gambo kat entry ko pas ni....kasut2 tu comel banget aku suka...
Mrs. Simplicity said…
BED : HAHAHA... TU MAK AYAH AKU NYE BONUS BED. OK LA KAN. APE 4 BULAN, 5 BULAN LA MASUK GAJI. HAHAHAHA... SYUKUR BED. LIST NI MMG DAH ADA DALAM KEPALA AKU SAJA LA LIST KAN. BOLE TAK TAK TERFIKIR PASAL DUIT RAYA? HAHAHAH.. SEBAB AKU BALIK RAYA KE-3 SO SEDARA MARA AKU SURE DAH BALIK. MAKA DUIT RAYA TAK BANYAK LA. HEHEHE.. JAHAT AKU. UTK MAK AYAH DGN ADIK- ADIK JE LA AKU PRUNTUK KAN. AKU DAH LAMA NAK BGTAU KO, TP ASIK LUPE JE. COMEL TP BOLE TGK JE BED NAK PAKAI TAH UMUR 3 TAHUN KOT.
suhida said…
alya,hehe..insya allah.brkat doa korg mana tau aku jupe co yg baik hati mcm opis ko.biasa le tu,idup ada turun naik.aku try hadapi dgn positif!hehe..
Mrs. Simplicity said…
suhida : insyaAllah su, pasti ada rezeki ko lebih baik dari yg sekarang ni. aku doakan..
nome said…
tahniah beb, rezeki raya tuk ko anak banak...dpt bonus X tuh? ekeke....leh la sopping kat sogo berkoyan2....

pttlah badan ko selim melim, rupenyer sahur dan berbuka tak mkn nasik...harus ku ikut petua korang nih...

DSLR? vavavava...pttlah gambo pun dah makin cantek dan berseri...rupenyer penangan DSLR...cayaklah! best3x....
suhida said…
tq. :) klu g sbtu lehlah jupe ko.aku tiap2 ahad g jaln tar,alya.ahad ni klu xshopping pn,kompem kna g gak jaln tar,amek stok. :p meriah tul sana.mmg kna kua pg.nant susah na cr parking.
Mrs. Simplicity said…
nome : thanks beb, hari tu rezeki ko, kali ni aku lak. wah, berkoyan tuh, idak la berkoyan. as per list je. eceh! hehehe..

hahaha..tekak antarabangsa aku laki bini ni. tak leh blah! hahahaa..

akhirnya dpt gak. bole la me. tp tak tau nak guna lagi.
Mag said…
huii..menu orang puteh..=p farah xleh tinggal nasi=p

best nye dapat bonus
mamashasha said…
wei, baru 16 hari dah tak selera nk makan nasi eh? aku pun sama...berbuka pun dah mcm tak tau nk beli kueh apa...nasi mmg tak masuk la...sahur ok lagi...tp ciput je...
Mrs. Simplicity said…
farah : menu org puteh = menu org malas. hehehe... farah mmg kena makan nasi. farha kr nanti lapa. hehehe..

bed : tak lalu weh. smlm makan nasi lemak pun becinta nak tunggu habis. nak masak nasi pun rugi takde sape nak makan.
Ain said…
sonotnya dapat bonus tetiap tahun, ain tak tau lagi camne sbb tahun ni bisness memang slow....

pasal dslr tu kan, sama la kita. sampai ke sudah duk pakai mode auto jer...

hehehe....
Mrs. Simplicity said…
ain : doa2 la kot2 dpt jugak. amin... :)

yeke? agaknye sama la kita kot nanti. :p
wah bagusla opis u..nak sikit hehe
Unknown said…
woww....dapat bonus bestnya...

hurm...selamat bershopping lah weekends ni yer...

dah ader DSLR erk??? pas ni leh ler shoot cantik2...canon yg mana erk beli?? sama ngan ayu ke?

alahai...ahad ni ayah damia ader buat course beginner..kalau alyya dekat mesti leh join kan...hehe
Mrs. Simplicity said…
BABY : ALAMAK, NAK KE? CMNE EH? HEHEHE..

IBU DAMIA : THANKS AYU. HA'AH SAMA MODEL DGN AYU.

YEKE? ISH, KALAU DEKAT CONFIRM ALYA JOIN SIAP DOK DEPAN SEKALI SEBAB 1 HAPE PUN TAK TAU NI. HUHUHU..
Iela Fazielah said…
wah... bestnyer dpt bonus smpai 5bln... meriah oooo.... pastu patutlah gmbr cantik2.. leh zoom dekat2.. rupanyer DSLR... cayalah!!! akak lak dah mls pakai camera.. snap pakai hp je.. pixcel pun kecik.. senang dibw kemana2
n selamat bershoping ye... juga selamat menyelimkan diri lg... haha
Unknown said…
hm.. klau cam2, mungkin raye taun ni aku pn dpt bonus gak la ye! heheh..
A'a, la..collection gbr ko makin cantik..congrates!! oo, nk p menyopping eyh...mmg susah klu nk ngankut stroller bagai..aku penah bawak awathif + stroller dier naik dr ptrjya naik ERL ok lg byk lif + escalator pon bleh blasah lg..tp biler tukar LRT kt bdr tsk selatan, wahhhh peluh sudah menitik, tadak lif...ader tangga jer..lenguh jugak lah...aku rs biler org tgk kitorg laki bini mgangkat stroller yg berisi anak tu, kluaku dh pk dah.... berjihad sungguh mak bapak budak tu angkat anak dier...anak tu weiii...
Chik Na said…
seronoknya dapat bonus... bila la nak dapat bonus jugak nih..
Mrs. Simplicity said…
k. ila : thanks kak. kak, setakat ni dslr tu tak penah dibawak keluar rumah lg. tak daya sebab bulan puasa kan. so compact camera masih lagi di hati. hari ni baru nak buat penampilan sulung. hehehe..

ainal : itu sudah pasti!

pierre_balmain : weh, nick ko, dasat! hahaha... thanks babe. itu la dia, pengalaman last yr cukup menguji la. mana nak redah org lagi, nak pilih barang lagi, nak sorong stroller lagi. so better tak bawak budak2 ni. hahaa... berjihad ye. aku baru nak cakap gigih korang laki bini ye. kalau sorg ok lagi kot. tp ni 2, aku rasa org tgk pun kesian ko. wish me luck la esok. hehehe..
Mrs. Simplicity said…
chik na : akak lagi selalu dpt bonus dari saya kak :)
Elyn Sani said…
canon apa ko rembat tu beb?? laki aku tgh usha gak ni sbb hak lama die nk juai...
AieZa said…
patut la gambo kasut tu cantik.. aku dah terdetik aik pndai minah ni mik gambo kasut.. ater ropenye udah beli dslr.. tahniahh.. ye aku juga tidak membeli dslr.. its not because of the money.. its about the bulky thing tu pastu dgn nk kejar anak lagi.. ohhh saya tak sanggup.. tp gambar ayam ngan hotdog tu juga nmpk menarik ye.. ko beli model mane wehhh?? yg aku tau canon G10 kecikla skit dr dslr yg slalu2 tuh.. tp tu last yr time aku beli camera aku tu.. maka bgtaulah beli yg mana? ko taknak beli lense ke? hahahaha..lense besor gedabak.. leh tambah gadget.. :P

eh kenapa ko nye komentar kena approval eh? ape yg telah berlaku di luar pengetahuan aku??

p/s: aku malas nk login.. mik identity name je..
amal_fc1303 said…
kngah baju raya ina jgn lupa tau..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber