semalam nia, harini papa

syukur sangat sebab arini cuti. bukan seronok ye tapi syukur. kalau seronok, dah lama keluar rumah mencuci mata, jalan- jalan. syukur sebab aku bole jaga nia dgn papa nia sekali.

kalau sebelum ni nia cirit birit, semalam turn wan pulak diserang. paling teruk dalam sejarah aku rasa. kalau dah papa nia sakit, jem la takleh gi mana. (ade hati gak tuh)

update on nia, cirit cirit masih ade. tapi tak teruk. cuma pagi ni masa dia tgh minum susu dengan tak semena- mena dia muntah kan balik susu dia. sebenarnya sejak malam tadi. each time lepas minum susu, tekeluar la semua susu dia. i wonder why. aku ingat dia hanya batuk & nak kuakan kahak dia, tekeluarla susu.

tapi pagi tadi, takde batuk, tetibe je tekeluar balik semua susu. susu tak serasi ke eh? harini aku nak tgk, kalau lepas bagi minum susu dia muak balik, aku anggap nia da tak serasi dengan susu dia. ke sebab angin dalam perut buat dia muntah? tapi bila bagi glucolin & air masak tak muntah pulak. makan pulak nia macam tak lalu sangat.

mula la risau ni, apa yang tak kena. kalau hari ni the whole day dia muntah, aku refer klinik. ape- ape pun, SYUKUR SANGAT SEBAB HARINI CUTI...

7 comments:

AieZa said...

aku rasa perut nia kembung.. sbb tu dia muntah blik pas susu.. xpela.. keep eye on her.. buh minyak angin kt dlm pusat.. n urut perut tu secara bulat.. bkn atas ke bwh kiri ke kanan tau.. ko bulat kn.. nnt ok la tuh.. tp if xok bwk ke tuan doktor ye..

fazilzura said...

beb , beter ko g check up ke hosp terus beb ... cek jek ..

aku takut jd cm akil aritu .. ko x kan x ingt akil demam teruk . pehtu pe yg masuk sume muntah .. rupe nye masa demam tu kene virus..
beter ko chek tau .. now dengi pun dh bnyk

mamashasha said...

alahai siannye ko alya dugaan betul ...mujur cuti ari ni kan blh jaga nia & papa....kalau keje dah kene ambik cuti...dah refer klinik belum?utk cirit birit tu ko bg air kelapa...sesudu pun cukupla tuk nia...insyallah cirit birit tu akan hilang nanti...kalau wan kene dia pun blh minum air kelapa...ko jgn bg yg bergula pulak ye....petua makcik aku...kalau shasha kene aku akan buat mcm tu jugak...so far sesuai petua ni dgn shasha..

zura@iwan said...

kena ke wan plak...naseb baik ari ni cuti kan...bg minum air suam byk2 yer..

alyyani said...

aieza : oh tq bagi tips. yup mmg betul ckp ko. doktor cakap dia tak selesa kat perut. thats y dia muntah bila minum susu. sapu minyak tu aku tak buat lg. aku buat skang gak.

fazilzura : aku baru balik jumpa doktor, doktor cakap dia tak selesa perut. tu yg muntah2 tuh. tp nia tak demam so doktor cakap nak bagi perut dia selesa.

bed : cirit birit da surut bed. nia la. wan ade lg skit2. nia skang muntah2 lak lepas minum susu. nanti kalau tak ok lg, aku cari air kelapa. thanx bed!

zura : hmmm jaga org tua lg susah dari jaga baby tau. heheh... anyway, wan beransur sembuh. tp lemah lagi. tq zura..

fazilzura said...

ok ler kalau dia xde apa2..
aritu tu pun akil baik dari demam le dok minum mkn muntah2.. pehtu berak pun lembek jek .. risau aku ...

Chik Na said...

take a good of wan & Nia yea ..Alya pun kena jaga kesihatan jugak...tambah tambah dah ade baby kat dlm perut tu ..

 

Copyright © Mrs. Simplicity | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in