Skip to main content

tag 25 - gambar- gambar lama...

lama tak kena tag. dan lama tak meng-tag orang. tag ni aku dapat dari cik ada. korang wish la budak ni gudluck sebab tgh berperang kat dewan pekse. SPM start arini kan. sama la dgn adik aku asyran. diorg be-2 ni satu sekolah. tu yg aku kenal si ada ni.

panjang lak intro nye ye. tag nye satu arahan je, tapi agak banyak gak keje nye. heheh... tag nya berbunyi :

UPLOAD GAMBAR- GAMBAR LAMA KORANG
yang lama ok. bukan takat lama 2 3 hari tapi yang lama 2 3 tahu
n...

kalau nak cari gambar lama mmg jenuh kan? sebab dulu mana ade digital. so kena la scan gmbr semua. tapi kalau 2 3 tahun lepas, da ade digital so bole la aku tempek. lagipun mmg ade satu folder aku simpan gambar masa study dolu- dolu. jom kita saksikan...

gambar ni tahun 2001 (ha ada, bukan 2 3 tahun lepas, 8 tahun lepas tau akak letak. hihihi...) masa matrix kat kolej kurniawan. ni la dorm mate aku. kitorg nak pegi sambut merdeka kat stadium kot time nih. amboi, mak soh belaja, korang pegi bejalan ye. L-R : along, fadia, AKU, ely, enone, hanin. 3 da kawen, sorg akan kawen raya haji ni, 2 lagi? bila weh? best la time matrix dulu...

up sikit. gambar diambil pada tahun 2004. masa ni kat ukm nak tunggu kelas ke da abis kelas tak ingat. L-R : atas tuh, nasz, farhana, AKU, ita, nana & eton. semua da kawen kot ni. tak sure farhana dgn eton da kawen ke belum....

ni pulak tahun 2005, lepas abis kuliah. tak ingat subjek ape. audit kot. nak namakan sorang2, panjang lak list nye kan. so AKU yang duduk tuh.. :)

ni lak tahun 2005 kat tangga fakulti. lepas tutorial kot. L-R : AKU, awe, azma, shima. sorang masih bujang lagi... :)

ni lak kitorg nye last sem, last paper, last segala- galanya kat ukm. tahun 2005. kalau dah masuk dewan pekse, kena la pakai baju kurung. hheehe... AKU yang kat bawah berbaju biru :)

jeng jeng jeng.....hehehe... ni gambar tahun 2005. masa kat klcc. masa zaman bercinta dolu- dolu. kalau korang perasan masa belajar, aku takde kawan lelaki pun (adela kawan, tapi bukan gang). sebab tak biasa kot dah nama pun sekolah convent. tapi kalau dah bercinta, setia pada yang satu.. poyo tak statement? :D

last but not least, tahun 2006 masa holiday dgn family kat johor...

kesimpulannya, ade beza tak AKU, dulu dengan sekarang? :D

aku nak tag..sila bersedia ye kawan2....
  • nurin
  • ryn - walaupun ko bz, aku takleh kalau tak tag ko. :D
  • jue
  • bed
  • wana
  • nome
  • aieza
  • suhida
  • fazilzurakil
  • ayu - ibu damia
  • k.mas - chik na
  • lya - asha
  • zuraiwan
  • tinie - fatin
  • fidah - adriana
  • cik mas
  • elyn
  • imah
  • nizza
  • fieza - syakil
  • ita - raisha
  • leen - rayyan
sebab anda ditag? sebab saya nak tgk muka anda 2 3 years back. kalau bole 10 tahun lepas ok! buat ye.... :D

Comments

fazilzura said…
KO KEJAMMM ..

nape harus ado nama ku .. waaaaaaaaaaaaaa
malu beb, dulu x lawa gilos maut punye.. huhuhuhu .. lg pun sume nye gambo hardcopy... dulu2 mana ado gambo digital .. cmner nak tepek ...
(alasan baikkk punye)
Ryn said…
InsyaAllah....akn ku laksankan tag ini..hahahahaha..
mamashasha said…
aduyai...gempak punye tag nih!!!akan aku tunaikan satu hari nanti k....wei...each gambo nk kene explain cam ko explain ke wei? pas tu udah panjang list name yg ko tag tuh...abis ssape yg tinggal lagi utk aku tag???
LYaFRINA said…
aikkkk... lya pon tkena.. k lya lain tu???? heheheheh..

~~~ waaaaa... best tgk muka alya masa budak2... lain btl dgn skarang yerr... msti rindu zaman dulu2 kan????
ibu damia said…
hehehe...nampaknya ayu pun kena tag juga ni...aduisss gambar2 lama kena scan dulu lah nampaknya....nanti ayu cari...


p/s: oooo, jumpa pakwe tanggal spect....konon2nya control ayu gitu...

tak banyak sangat perubahan zaman dulu2 ngan sekarang, cuma nampak muka alyya so sweet sgt2 waktu dulu2.....sekarang sweet dah kurang coz kena amik kat Nia ngan baby dalam perut....wakakaka...
tingat masa aku zmn mudo2 dulu...kurus la ko ye alya..haku pon dulu kurus wooo..kahhh
AieZa said…
uikk??? asal aku ada di situ?? ingatkan aku xkena.. perghh.. kena jugakk..
Ibu Mifzal said…
ekeke..gmbar ainey x nak tgk ke?
errmm... kena wat keje sekolah lebih sikit nieehhh.. sebab dulo2 kan den tak pakai digital lagi..
Elyn Sani said…
aku br ckp "ha lega name aku takde". tup tup tgk ade gak ces ko ni huhuh
hahaha
ni nak kena scan gambo ni..
nak buat nak buat
ko tunggu kemunculan gambo pada zaman tok kadok hahahaha
Leen Die said…
tgu aku free dulu weii..tp aku cam kenal jer budak nama eton tue..dia dulu matrix kat mana yer?dia matrik jugak ke?sebab aku pun dulu matrikulasi perakaunan perak kolej primer. Kiranya budak2 yg lahir 1981 nie first batch lah..ehehhehehe
Chik Na said…
hu hu hu...K.Mas pun terkena jugak yea... tima kasih pilih K.Mas

insyaallah .. sok sok k.mas jawab tag Alya yea..
nome said…
alya: saje je ko yer bg keje umah kat aku...tp menarek la...harus aku buat slow2...nak korek lemari lama cari gambar zaman dolu2...
elani makrai said…
alamakkkkk...

tekena gak...
huuhuuu homework susah nie.
kn cari gambar nie...
mmg payah tag ni yer...
sabar jer la...

alya, masa 2006 nampak lain...ada bambam sket hehee...

masa gambar ngan wan tue pgg tgn kat belakang yer...hehee
LeaKhalid said…
huhuhu...boleh gak lea tumpang nengok wajah2 kesayangan hamba waktu dolu2..~hehehe
[I][T][A] said…
Adusss susah nak nak jawab tag ni... pic kena scan dululah... kena ambik byk masa ni... :D

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber