Skip to main content

us @ TGV

aku dengan bangganya nak umukan kat sini yang aku telah berjaya menonton transformers. hahaah... sangat sangat excited!
.
hari sabtu lepas, lepas wan balik keja, kitorg ke wedding best fren wan (akan update lepas ni). petang tu ke jusco balakong kejap nak beli barang dapur sikit, then settle beli barang, kitorg decide nak jalan2 la kejap.
.
tetiba je lalu dpn TGV, saja gatal tgk, transformers kul 6 tak full lagi. wan pandang aku, aku pandang wan. camne ni? time tu da 6.10pm. kalau masuk sekarang, just nice la start cite tuh. nia? ade sekali dgn kitorg ok! tak penah la tinggal dia bila kitorg berjalan kan. maka, kitorg dengan gamble nye decide nak tgk jugak.
.
dan kalau korang nak tau, nia sangat behave sepanjang cite ni. mmg la ade dia begerak sana sini. ingat nak main je. tapi yang penting dia tak menangis lagsung, siap sapa org belakang dia lagi bila dapat berdiri. sangat la best dapat tgk cite ni dgn aman. kalau tgk kat umah pun kena kacau dgn nia gak kan. cite dia? GEMPAK!

lepas setahun lebih, inilah bukti yang kitorg tgk wayang. hahaha.. tak penah2 simpan tiket wayang, tp yg ni special sikit. sebab ni jugak 1st time nia tgk wayang. hehe..

wan berjaya amik beberapa gambar sebagai bukti. hahaha... tapi pakai camera phone sebab flash tak kuat sgt. time ni kitorg berdua tgh khusyuk tgk cite nih..

surprisingly, nia tak menangis langsung. lepas tu kitorg takde merasuah nia dgn susu atau biskut. dia rilek sepanjang movie nih. siap bole main2 lagi, terjerit2 respon movie tuh. aircond pun tak sejuk sangat. just nice. cuma kitorg punye seat 4 dari depan. tak depan sgt, tp kalau dapan seat belakang lagi bagus. then dapat tepi sekali, senang nak letak stroller kat sebelah. rezeki kitorg la kan? hehehe... tgk tu, siap tesengih2 lagi. ape yg disuka sgt tak tau la..

half way cite ni, nia siap bole tido lagi. sama macam maklong nia, masa tgh tgk transformers bole tetido. bole? cite punye gempak, dia bole tido. sampai habis cerita nia tido. untuk keselesaan nia, aku tutupkan sebelah lagi telinga dia. hehehe.. mmg nia tido smpi kua dari movie.

Comments

bagus la Nia.. behave nyerr.. jue takut lagi nak bawa iman pie tgk wayang.. tapi, ada hati nak pie gaks nieee...
Mrs. Simplicity said…
jue : mmg time dia good mood la. memul mmg risau jugak takut dia nangis, tp dia rilek je. gembira betul kitorg, heheh..
Ryn said…
wahhhh berjaya jugak korang g tranformers eh...

good girl nia...
Gieyana said…
Wahhh..berjaya gak korang tgk movie nie kan...aku jer x der masa nk nengoknya lagi..huhuhu...
~ camna ler ghupenya Nia bila dgr sound kuat2 tue erk..takut x dier?haha:D
nasz said…
dah 2 kali bwk inshe tgk wayang. sekali tu, half way dah kena kuar sbb inshe dah ngntuk, tgk wayang mlm2. yg kedua tu, dia tido kat dlm tu. hahaha, peh tu tak bwk dah. tunggu inshe besar sikit la...

tp teringin nak tgk transformers ni. nak buat camane, dah tak larat nak duduk lama, sakit pinggang
Mrs. Simplicity said…
ryn : aku sgt happy sbb dapat tgk gak cite ni...

gieyana : ish, ko tu bz ngalahkan menteri. cepat tgk weh. bes bangat!

pasal sound bedentum2 tuh risau gak, tp dia khusyuk je tgk kat screen tu as if sound tu tak kuat pun. pelik tp benar..

nasz : hehe... penah gak tgk time perut da besar. mmg lenguh betul la, maknanya nasz kena postponed la dulu. takpe, nanti tgk dvd je pun ok..
Jiey^Mien said…
kitorg plak, dah byk kali plan nk gi tgk transformers, midnite.. lps ian tido.. tapi tak berjaya-jaya gak..

badan penat la lately.. keje offc, keje umah.. huhuhu..

keje untuk umah baru, bukan keje basuh kain baju.. itu bibik nyer keje.. muahahhaha..
shah-ila-ain said…
amboiii nia kecik2 dah masuk panggung erkk..bestnyerr..ishh tak dpt aku bayangkan kalau aku masuk panggung bawak anak aku ain...haha,,..
azyyati anuar said…
aku kagum btul..nia blh dok diam..

kite satu geng aa nia...tido gak..hehe...
Elyn Sani said…
adeh aku gak x dpt tgk transfomers..... kang bwk wafiq die kot yg jd bumblebee ekekekek
fazilzura said…
lor siap leh tido lg tu ..
Mrs. Simplicity said…
jiey : yeke? aku ingat ko da selamat tgk dah bedating be2 dgn alimin. tp yela, sibuk nak masuk umah baru kan, jeles weh, korang da ade umah sendiri. huhu...

mel : mmg. memula tu mcm cuak jugak. tp mood nia ok haritu, tu yg serang je. ntah2 ain ok ke, try la bawak. hehe..

along : tak la diam sgt. melompat2 gak dia excited.

wan yg cakap nia perangai mcm maklong dia, bole tido tgh tgk wayang. haha..

elyn : jg bumble bee? hahaha... nia nasib baik masih dalam kawalan aku lg..

zura : nia tido aku rasa ok lg kot, yg takleh terima, akak aku yg bole membuta tgh cite tuh.
jeles ni...bila lah aku bole nak berangkut askar2 ku pulak nak tgok wayang..
suhida said…
alya..behave eh nia.nanti bwk la tgk ice age,mesti dia suka.tak tido.izzat first movie cter upin dan ipin masa dia bper bulan ek..hahahaha...baru2 ni bwk dorg gi tgk terminator.
r|nA @ ja|j|na said…
seronok nye nia tgk transformers..
Mrs. Simplicity said…
strawberi : jeles tak weh? ape lagi, angkut la askar2 ko tuh..

suhida : izzat lg terror. lagi kecik masa dia 1st time tgk wayang kan? ice age 3 ek? tu la, mcm nak bawak nia gak. tp takut2 gak lagi. aritu kebetulan mood dia ok. takut kalo 2nd time bawak, lain lak pe'el nye..

rina : yg lebih seronok mama dgn papa dia lah.. :D
Leen Die said…
best giler ko dpt masuk panggung..aku teringin jugak...tapi aku tak surelah rayyan leh duk diam mcm nia tue..mulut skrg dah semakin bising..lagi satu pencapaian dia klu dengar lagu mesti joget2...hahahahha..weii serius aku jeles weeii nengok ko p tgk Transformers....waaaaaaaa...nak tgk jugakkk
amal_fc1303 said…
woi comey muka nia masa dia senyum tu..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber