Skip to main content

cerita terhangat semalam : no. 2 - nia....

cerita dua
semalam pegi celcom blue cube terminate celcom berukband. dah settle tu tetiba dpt call dari principal sekolah nia. aku ni kalau dpt call dari sekolah or nursery nia mula adrenalin aku laju. dalam kepala ingat yg buruk2 je la kan. 

tapi principal tenang je suaranya takde bunyi2 nervous mcm kat emergency hospital ke mahupun mcm bunyi kat klinik ke. rupanya call nak bagi tau yg keisha auni, classmate nia, pegi potong sebelah tocang nia. tak banyak potong nya tapi kalau diikat tocang 2, nampak la pendek sebelah.

mana dapat gunting? mak keisha auni ni cakap mmg keisha auni ni suka main gunting. kat rumah pun suka gunting rambut sendiri. tu pasal rambut dia selalu pendek. agaknya,tak cukup nak potong rambut sendiri, dia pun pegi potong rambut nia. bole? gunting pun dia bawak sendiri. apa nak dikata? aku cakap kat principal 'as long there's no injury, i'm ok and thanks for informing...'

balik kije, zas ke kedai gunting, kasik trim rambut nia....

tersengih2 sumbing makcik ni masa nak kena potong rambut..

mmg tak nampak kan? tp kalau di belek, banyak yg dah pendek sebelah. sebab rambut nia tebal, so tak obvious sgt..

dah alang2 tu, terus la potong apa yg patut sekali.

dah pendek! masa kat kedai tu, tanya amoi tu kalau nak potong rambut adel mcm mana? dia cakap rambut dia curly sgt so elok ikat je. kita bia panjang je lah ye..

updated : received text from the principal just a moment ago "rambut rania yg kena potong semalam, i letak dalam bag in case u nak tanam. thx!" - korang tanam rambut anak korang ke?

Comments

nad said…
waduh, waduh..bahaya nya biarkan anak bawak gunting pi skolah..
tu baru rambut..kang ada yg cedera, lagi haru, huhu!
iduraz said…
dasyat budak skang..berani jerk pi potong rambut org kan..pasni cikgu kena make sure dia tak bwk gunting dah, takut merbahakan diri dia n kwn2 lain..hurmmm
Anis said…
aku x tanam rambut izz. byk sgt la. x larat wei. mak bapak rambut tebal... jd anak pun tebal. sejak baby je dh brapa kali trim.
Elyn Sani said…
kene tanam ke beb? aku x tau lak. tp rambut 1st wafiq mmg aku tnm. lps2 tu je dh x buat hehehe
puan nina said…
mak kite kata tanam bawah pokok pisang..nanti kepala sejuk..hehe
Mrs. Simplicity said…
nad : sgt risau!

iduraz : itu la dia. budak2 sekarang agak extreme kan? harap teacher diorg akan ada extra precaution la so that benda2 gini tak jadi lagi..

anis : aku pun tak penah tanam

elyn : tak penah tanam beb. 1st rambut cukur tu aku tak ingat gak tanam ke tak :p

puan nina : ooo ye eh? nanti bole try. thanks!

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber