Skip to main content

2 Syawal : terima tetamu & rebranding bantal busuk

hari raya kedua, kitorg tak kemana. masak- masak dan makan- makan. then org dtg beraya kat rumah. menu haritu mee kari. tgh hari kawan adik aku, asyran datang, serentak dengan adik ayah aku dari kajang, pakcik aman dgn keluarga, petang tu maktam and family dtg and malam tu, rizal sekeluarga datang.

dan petang lepas maktam balik tu, sempat la mak aku operasi bantal busuk nia formerly known as bantal busuk mama nia. memula opah mintak izin nia 'nia, opah basuh eh? busuk la bantal nia ni' memula dia angguk. terus mak aku rendam (buang kekabu dulu) dgn clorox! aku tak tau mak aku rendam bantal tu sampai la dgr nia mengamuk mintak bantal. 

ah sudah! terus opah amik, bilas then sidai. mujur la cuaca hari raya haritu terik, so kejap je la kering. ye la, kain bantal tu pun dah nipis. risau gak mak aku takut reput bila direndam dgn clorox. mujur tak reput. kualiti betul kainnya. bila dah kering, lewat petang tu terus operasi refill kekabu baru yg moyang nia bagi. gebu la balik bantal busuk aku tuh, tp tak sama rasanya dgn kekabu yg asal. scroll down nak tgk rupa kekabu asal dalam bantal tuh...

new baby carrier up for sale, sape nak?? budak yg berdukung je...

my little helper. dia nak tumbuk bawang putih sahaja. asal nampak bawang putih mesti nak tumbuk. mak dia sebelah tu take 5 sekejap

ha lambat sgt tumbuk satu2, kita tuang terus! tgk lah siap pakai spongebob badge kat dada tuh. sampai 5 lak tuh. aunty ina dia punya..

antara koleksi spongebob yg ada. nanti aku beli kan stationery spongebob kat ko ye na, mcm yg aku beli kat nia tuh. hahahaa..

settle masak, rehat kejap, tetamu pun datang..

adik ayah aku, pakcik aman and his family..

dah penat memasak, landing kat depan je lah sambil korek hidung!

amboi, khusyuk tu buat 'ketupat' tuh!

paktam, adik mak lak dtg..

org dah balik, operasi bantal pulak. tu la rupa bantal yg mak aku dah basuh. cerah la sikit and dah wangi. tu aku masukkan kekabu baru. mcmtu la rupa kekabu ye. opah bagi seguni.. eh silap, aku beli kat opah seguni

ha ni la dia isi dalam bantal sebelum ni. kekabu yg dah jadi apa aku tak tau, mcm pasir pun ye. yg aku dgn nia dok cium2 sgt tu. bila tgk, geli pun ada!

lepas isi, jahit la pulak kan. nia dah tak saba2 nak kapok (peluk) bantal dia tuh

2-2 teruja bantal dah berwajah baru! :D

adel yg blur sotong, apa yg sedang berlaku????

Comments

OneSimpleMother said…
kehkehkeh.. lawak la mama dgn nia cium bantal busuk tu. silap2 kang menurun ke cucu pulak..
wanie md zain said…
alamak alya..wanie pun nak kena rebranding mcm alya jugak la..dah burok beenor bantai tu...
tp wanie iris yg buat harta sendiri..
dah tak lalu nak memeluk nya lagi..setiap sudut dia bawa..
e.l.i.z.@ said…
aiyooo lain benar rupa kekabu yg dh busuk hihihi..igt kan pasir gak td
Elyn Sani said…
ya ampun.... ko share bantal busuk dgn nia ke? matik2 aku igt nia nyer ekekekekek
fiza tajudin said…
nasib aku da buang2 siap2 pas abis blaja aritu.. ngigau gak la mencarik.. lama2 biasa da.. so xde upacara menurun2 ni. hihi
Affieza said…
Pasni xblh panggil bntal busuk dh sbb dh basuh jd wangi...hehe..
Iela Fazielah said…
akak pun ada 1 bantal pakai dr darjah 4 smapai skrg... xpernah bukak pun bantal tu utk tukar isi.. tp asyik tmbah isi.... smapi dah kawin anak nak msk tiga pun pakai bantal busuk lagi tau.... haha... syok tgk raya kamu yg sgt2 happening
Marlina Mohtar said…
paling comel gambar nia landing sambil mengorek hidung hihi...
Iryani Noor said…
owh lama2 kekabu tu jd mcm berpasir ekk.. baru tau..
Mrs. Simplicity said…
onesimplemother : kita tgk berapa lama bole bertahan bantal tu ye kak :)

wanie : oh ni iris eh? tebalik pulak. kena rebranding tu wanie. hehehe..

eliza : selama ni dok peluk pasir rupanye. huhuhu.. ngeri kot!

elyn : aku punya tu asalnya beb!

fiza : elok begitu weh! konon aku nak jadikan sentimental value la kan. hehehe..

affieza : tu la. peluk pun dah lain je rasanya.. tetap ingat yg dulu walau bantal yg sama :D

k.iela : asalkan tak terbawak2 bantal busuk ni ok je kan kak. nia kalau bejalan tak lah diusung. time tido je dia cari.

princess solehah : hahaha.. rilek je korek idung tgh org ramai! :D

iryani : alya baru tau gak. huhu..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber