Skip to main content

1 Syawal : bermaafan, berphotoshoot, berziarah..

bercinta nak start cerita raya ni. bukan apa, nak view gambar yg ada 941 keping tu yg bercinta. so tgk lah mana dan yg bole update nak dijadikan memori dalam ni. so here we go... tahun ni, turn beraya dgn keluarga aku. macam rutin sebelum- sebelumnya, pagi raya semua pergi sembahyang raya dulu. tp aku tak pegi la. balik sembahyang raya, baru makan. selesai makan, sessi bergambar dan salam2an pulak. lepas tu gerak ke rumah opah. jumpa sedara mara, round area kampung tu jalan kaki saja sebab sedara mara mmg tinggal dekat- dekat je. habis separuh hari dengan aktiviti tu.

balik rumah, terus tukar uniform balik, sessi masak2 pulak sebab kebiasaanya, sedara mara belah mak aku akan dtg beraya waktu malamnya. so kena prepare makan utk kurang lebih 30 org. ke lebih? malam mmg havoc dengan kedatangan sedara mara. selesai makan2, kitorg buat macaan tahlil utk yg telah tiada. dan hari raya pertama kami selesai pada tgh malam nya bila org balik kul 12malam. penat tp seronok seperti selalunya..

pagi raya, siapkan niadel dulu. rambut pun tersisir rapi je kan. hahaha.. diorg layan upinipin dulu sementara mama lak bersiap. yg lelaki gi semayang sunat raya di masjid.

balik dari solat sunat raya, makan menu wajib di hari raya. nasi impit, rendang ayam, rendang tok lemang import dari umah opah, kuah kacang and so on...

bermula lah sessi ber cam whore. kembar dgn bukan kembar tp org dok ckp mcm kembar. paham tak?

tp takde lah nampak mcm kembar kan. tgk je la rambut mereka. sorang lurus, sorang curly. tu je la org dok tego..

sementara tunggu org bersiap, kita keluar rumah dulu bergambar. mak aku dari dlm rumah dah jerit 'suruh nia amik gambar kat bunga morning glory aku tuh, aku nak tgk mcm mana rupa bunga aku tu dalam gambar' bole?

sementara itu, rambut yg kemas tersisir rapi tadi perlahan- lahan jadi kembang, maka mama terus ikatkan...

sambung bergambar kat taman bunga opah ni lagi..

nak tunggu semua bersiap mmg bercinta. macam2 alasan. sakit perut la, bontot bisul la. bukan2 je. so sape yg ada, kita jalan dulu! kamera kiri kanan nak pandang nih!

us! sudah la tu bang, toksah dikempiskan perutmu yg makin membuncit itu. kahhhhhhh..

atuk dan nenda bersama cucunda..

lepas sessi salam2 dan bagi duit raya. aku tak pasti adel atas riba aku tu tgh tido ke apa..

besalam kami anak beranak pulak..

sessi cam whoring diteruskan dirumah opah.sampai2 tgh sessi bergambar seupu sepapat perempuan. so apa lagi, anak letak tepi, kita amik gmbr dulu! ramaikan? ramai gak yg takde nih..

sambung bagi duit raya kat sepupu sepapat pulak. adel mmg macam kangaroo la nak belekap je dgn mama nye..

adel mengamuk sakan, nak tido rupanya. makmak budak, teruskan bergambar!

dah selesai kat umah opah, rutin biasa, gi menziarah opah2 saudara pulak. anak yg lena pun dihangkut sekali. aku asalkan anak tak demam or cirit birit, aku angkut je tak kira la tido ke apa ke.

ke rumah tok isa dgn opah me dulu.

niadel tau mana nak tuju. makan kuih raya bukan bekas kuih raya sendiri lak tuh

family wamelah kalau time makan mmg A++!

umah seterusnya opah apa aku dah lupa. tp sedara mara opah gak la. mmg bole runtuh umah bila kitorg sampai. dgn budaknya tak terkawal..

then patah balik gi rumah opah. ni semua jalan kaki je. sebab dekat2 je..

last sekali sebelum balik rumah, singgah umah tokcu. cuaca dah panas terik, kitorg pun berangkat balik..

next entry : malam 1 Syawal di seri al-faizin (parent's house)

Comments

LYAfrina said…
WAAA...ALYA SGT2 MERIAH..BESTNYER BKUMPUL G2.. SMUA SEDONDON..SUKE SGT TGK
Salina@IbuAqil said…
Alolololo comel si anak dara.. Hehehehe Pinjam tokcang dua tu bley?! ;)
ryugiena said…
aly..rendang tok dgn rendang biasa lain ek? apa bezanya ek?
nome said…
meriah! meriah! meriah!
alya, beshkan ko beraya meriah giler...dgn anak dara 2 org tuh..diorg beza setahun je kan..awathif ngn arfa 2 thn ..aku x sabar nk tgk arfa besar mcm adel, bleh kawan ngn kakak dier hehe
Elyn Sani said…
meriah tul ko punye raya!! gambaq raya aku nnt ek....
Mrs. Simplicity said…
lya : first time semua bersedondon mcm ni :)

salina : heheh bole2 :D

nana : beza diorg ckp. tp aku tak sure apa ingredient dia yg buat rendang tok beza dgn rendang lain.

nome : seronok!

elin : dah besar sikit ni kita rasa senang sikit nak handle. dia pun mau dgn org. weh, nak tgk arfa weh! blog ko mana?

elyn : mana daa gambar raya ko!

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber