Skip to main content

my new vostro 230s slim tower DELL

nama kemain lagi, vostro. kalau tak dapat, mmg haram tak tau model2 yg dell keluarkan ni. actually masa aku mula masuk keje, and that was on 2005, aku dapat sebiji desktop. korang bayangkan lah, itu je la satu2 nye desktop yg aku guna sampai aku dapat yg baru ni. then bila ada netbook sendiri, aku prefer buat keje pakai netbook aku sebab jauh lagi laju. ye lah, desktop kalau dah lama, dah install macam2, mulalah I.T manager ckp 'cpu ni pembawak virus!' malas nak reformat banyak kali, pakai la sendiri punya.

setahun lebih gak la pakai sendiri punya harta ni. bajet utk aku punya desktop ada je halangan, dulu kan yg nak selalu travel so kena beli laptop, ada je staff baru masuk, 2 kali office kena pecah masuk kena ganti semua laptop, desktop. akhirnya,sampai jugak turn aku punya desktop nak berganti.

kenapa aku kena pakai desktop? sebab kerja semua simpan dalam server. nak kena update sistem hari- hari dalam server. kalau aku takde, macam harini, assistant / boss aku bole cari kerja aku dalam desktop aku. business banking perlukan permenant desktop. so ini yg paling penting bagi aku. 

tapi aku rasa payah gak sebenarnye, sebab kalau ada laptop personal dgn kerja bole jalan sekali :D

aku nye monitor yg dah tersadai hampir setahun lebih. ingat kan dulu monitor problem, so ganti la monitor baru, rupanya mmg CPU dah jahanam.

kalau beli barang DELL, order online je. mudah dan pantas. then ada some discount utk regular customer.

come with keyboard and mouse.

simpan lagi CPU zaman purba aku ni. jadi tempat letak kaki dengan barang. :p yg gelap tu lah cpu baru. slim sungguh ni.

more wider bila tgk blog sendiri. kalau tgk kat netbook, alahai muat2 je..

jauh beza dgn netbook comey aku ni. aku rasa selama ni, aku selalu typo sebab netbook kecik sgt kot. tu belum kira silap masuk figure kalau tgh buat account. salahkan netbook eh :p

note : gaya update entry, mcm baru beli harta sendiri je. padahal harta syarikat. kahhhhhhhhh...

Comments

Farah Shamsudin said…
bestnta dapat desktop baru.. saya pun buat keja guna notebook sendiri..prefer macam tuu.. kalau guna opis punya.. mak aii.. lambat! banyak virus kot.
Ryn said…
selesa ke keje kira2 dgn notebook? aku prefer desktop lg.. ;)
Mrs. Simplicity said…
farah : virus mmg mudah masuk dalam network kot tu yg cpu selalu sakit.

ryn : aku prefer desktop. screen luas! laptop belum ada pengalaman sebab yg ada pun netbook. :p
Iryani Noor said…
wahh wahh pasni mkn semangat la nk wat keje kn.. *wink wink*

err bile alya ckp pasal model dasktop nie baru la yani mengodek2 desktop ni.. tak pernah amik tau model ape.. kekekke

*nk wat canner, salahkan diri sndri sbb buta IT.. kekeke =p
Anis said…
ryn & aly: aku keje kire2 guna laptop ok je. kalau dtg ofis dpt la screen besar sbb bleh pindah screen from laptop masuk monitor gedabak depan aku skarang ni. mmg diorg bg masa mula2 masuk tp last2 aku x suka pun guna monitor tu. sbb aku lebih suka keje dr rumah. bila dh kat rumah xde la screen besar. so dh terbiasa mcm tu :)
Marlina Mohtar said…
saya pun kerja guna laptop sendiri hehe. kalau ofis tu, ada virus dia punya CPU..dahlah ofis tak update2 antivirus

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

HFMD dan Young Living Essential Oils

Sebelum tu nak bagitau, semua cerita pasal penggunaan produk Young Living Essential Oils  dalam ni adalah berdasarkan pengalaman sendiri. Andai kata ada EO lain yang even aku tak pernah pakai sekali pun, adalah berdasarkan pengalaman support group team sendiri. No google2, no pinterest2. Yes boleh buat bahan rujukan, as EO works differently secara individu, tapi apa nak di tekankan kita cerita bila kita dah guna sendiri. Baru boleh gebang. Tidak lah hanya untuk berniaga semata. Sebelum decided to be independent distributor pun aku sendiri dah guna sendiri for almost 2 years. Lambat kan buat decision kalau tak, pioneer tu. takpe, rezeki ada dimana-mana. So sekian mukaddimah, nak share pasal rafa yang kena HFMD (hand, foot and mouth disease)  last year and aku managing his HFMD dengan menggunakan YLEO ni. Of course le kan.  Can't recall camne boleh berjangkit, aku rasa kawan sekolah kot. Start sorang kena lepas tu hantar jugak ke sekolah, rafa lah yang dapat. Huuu sedih!